שבצ'נקו מפרגן לפיונטק: "יש לו את הקילריות הנדרשת ברחבה"

קשישטוף פיונטק
קשישטוף פיונטק | Gettyimages

האוקראיני שכיכב במילאן בתחילת שנות ה-2000 מרוצה משילובם של שחקני עבר במערכת ומחמיא לרכש מגנואה: "עדיין מרגיש חלק מהמועדון, תמיד אהיה מחובר". וגם: הסיכויים של לחזור לליגת האלופות אחרי חמש שנים

קבוצות: מילאן
(גודל טקסט)
מילאן נמצאת בכושר מצוין ולראשונה העונה העפילה למקום השלישי בטבלה. לרוסונרי ברור מי הגורם העיקרי להצלחה: החלוץ הפולני קשישטוף פיונטק שהצטרף החורף מגנואה, כחלק מעסקת היגוואין לצ'לסי ומוראטה לאתלטיקו, והשתלב מן הרגע הראשון.


פיונטק הבקיע שבעה שערים בכל המסגרות בשמונת משחקניו הראשונים וסחט מחמאות מכל עבר. רקורד כזה לא היה במילאן מאז אנדרי שבצ'נקו, חלוץ העבר האוקראיני ומאמן נבחרת אוקראינה כיום, שהתראיין לרשת האיטלקית "DAZN" והחמיא למי שנחשב ליורשו."פיונטק קיבל את המתנה הגדולה – יש לו חוש התמצאות ברחבה, הוא קורא היטב את המתרחש ומגיע לכדורים. הסיומת שלו נפלאה. אני אוהב את זה שהוא מקבל את הכדור, מסתובב ומנסה מייד לבעוט לשער. יש לו את הקילריות והרוע ברחבה. ברור שהוא עוד ישתפר".


על ההנהלה החדשה: "מאז שההנהלה עברה שינוי עם בואם של לאונרדו ומאלדיני, המטרות היו ברורות. סוף-סוף מילאן מורכבת מאנשים שעשו את ההיסטוריה שלה ומי שמבין את המסורת של המועדון הזה". 'שבה' הוסיף: "אני תמיד אהיה קשור למילאן. אני מרגיש עדיין חלק מהמועדון. אני עדיין בקשר עם המועדון ועם האוהדים".



שבצ'נקו. אגדת הרוסונרי מפרגן (Gettyimages)


על המאמן
ג'נארו גאטוסו: "רינו תמיד היה מחויב, קשוב לכולם, נותן לך אנרגיה מדהימה. על מגרש הוא היה אריה, כזה שנותן את הנשמה עבור הקבוצה. אני ואנצ'לוטי שוחחנו לא מזמן ושמחנו על מה שקורה במילאן ול כך ששחקנים רבים שהיו בקבוצה שלנו הפכו למאמן. אני בטוח שהוא יוביל את המועדון להצלחות".


שבצ'נקו, כידוע, הוא אחד מהשחקנים הגדולים בהיסטוריה של מילאן. חלוץ העבר זכה עם הרוסונרי בליגת האלופות ב-2003 ובאליפות איטליה שנה אחת אחר-כך. 175 שעריו ב-322 משחקים בלבד, ממקמים אותו כמבקיע השני בטיבו בהיסטוריה של המועדון. מעניין לראות מתי 'שבה' יחזור למילאן והפעם בתפקיד מקצועי.


בינתיים, באיטליה רואים במילאן פייבוריטית ברורה לשמור על מקומה בטבלה ולחזור לליגת האלופות לראשונה מזה חמש עונות. בסקר שנערך ב"גאזטה דלה-ספורט" האיטלקי, למעלה ממחצית מהמצביעים(כ-54%) בטוחים שמילאן תחזור. מנגד, 30% בטוחים שרומא עדיין לא אמרה את המילה האחרונה. במחזור הבא מילאן תצא למשחק חוץ נגד קייבו, ואז מחכה לה הדרבי הגדול נגד אינטר.


גאטוסו. מילאן כבר במקום השלישי. (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי