דל פיירו: "זה לא כישלון אם יובנטוס לא תזכה באלופות"

כריסטיאנו רונאלדו עם אלסנדרו דל פיירו
כריסטיאנו רונאלדו עם אלסנדרו דל פיירו | האתר הרשמי

שחקן העבר, מסמליה הגדולים של הגברת הזקנה, מטייל בעולם כשגריר "הייניקן" ובראיון ל"מארקה" התייחס לצירוף כריסטיאנו רונאלדו ("הוא אלוף"), דיבר על רצף ההפסדים בגמר היוקרתי ועל כישלונה של נבחרת איטליה

(גודל טקסט)

אלסנדרו דל פיירו פרש מכדורגל לפני שלוש שנים וחצי בתור שיאן ההופעות (705) והשערים (290) של יובנטוס, ועוד לפני שתלה את הנעליים שיחק כשנתיים באוסטרליה ומשם לתקופה קצרה בהודו לפני שפרש רשמית. בניגוד לכוכבי עבר בסדר גודל כשלו, הוא לא פנה לתחום האימון, כשרק לאחרונה התוודענו לתפקידו כשגריר של "הייניקן".


בראיון מיוחד שהעניק לעיתון הספרדי "מארקה", סיפר דל פיירו שהחלום שלו הוא שיובנטוס תזכה בליגת האלופות לראשונה מאז 1996 ואחרי חמישה הפסדים רצופים בגמר: "כל גמר הוא שונה במהותו", סיפר על ההפסדים האחרונים בגמר, "בחלק ממשחקי הגמר לא היינו פייבוריטים, בחלק מהמשחקים השחקנים סבלו מיכולת לא טובה, קשה להגיד מה בדיוק קרה. להגיע לגמר זה כבר הישג גדול. אני בטוח שיובנטוס תזכה בליגת האלופות שוב ותעשה זאת בקרוב. הם הגיעו לגמר פעמיים בארבע השנים האחרונות. כישלון אם יובה לא תזכה העונה? לא הייתי אומר. זו מילה גדולה מדי. כריסטיאנו חתם לארבע שנים".


על המהפך של יובנטוס נגד אתלטיקו: "זו לא הפתעה עבור אנשים שמכירים את המועדון הזה מקרוב, המנטאליות שלו, השחקנים. זה לא היה קל, אך יובנטוס עשתה משחק מושלם".



דל פיירו מול מלדיני. הפסיד בגמר 2003 (Andreas Rentz/Bongarts/Getty Images)


על כריסטיאנו רונאלדו: "זו הסיבה שיובנטוס רכשה אותו. הוא אלוף, אחד שיודע לעשות הכל ויודע איך לנצח משחקים. הכל עובד לפי התוכניות". דל פיירו נשאל האם הופתע כשרונאלדו חתם ביובנטוס ואמר: "כן, אבל קצת. הוא יכול היה לבחור לשחק בכל קבוצה בעולם וזה נהדר שהוא בחר ביובנטוס". 


על זינדין זידאן: "הייתי מופתע שהוא חזר לריאל מדריד, זה קרה מאוד מוקדם. אני יודע שהוא אוהב את המועדון ויש לו קשר נפלא עם ריאל. היה ברור שהנשיא רוצה להחזיר אותו. זיזו חבר שלי והייתי רוצה לראות אותו בכל מקום, אפילו לשבת לבירה! (צוחק). אולי הוא עוד יאמן את יובה".


שנת 2006 שהייתה מטלטלת במיוחד עבור דל פיירו. לאחר שעשה היסטוריה עם איטליה וזכה איתה במונדיאל – יובה ירדה לליגה השנייה בעקבות פרשת השחיתות. על אותה שנה מספר כוכב העבר: "זה היה קשה. לאחר חגיגות הזכייה במונדיאל, יובה ירדה לליגה השנייה, אך נשארתי בלב שלם. מועדונים רבים רצו לצרף אותי במהלך הקריירה. הייתי רוצה לשחק בספרד, היו לי משחקים גדולים נגד ריאל מדריד ואהבתי לראות את הליגה הזו". 


תשואות הקהל לאחר שהבקיע נגד ריאל צמד בברנבאו: "הופתעתי. זה היה רגע יפה. אמרתי לעצמי: 'האנשים האלה קמים ומריעים לי. זה היה רגע גדול. בכדורגל אתה משחק בשביל לנצח, אבל בעיקר עבור הקהל וההנאה. כשקורה מצב כזה מצד קהל יריב זה מיוחד, בטח מצד אוהדי ריאל בברנבאו".

 


דל פיירו (Valerio Pennicino/Getty Images)


כישלונה של נבחרת איטליה בשנים האחרונות: "הנבחרת עוד תחזור. מבחינה היסטורית אנחנו מאמינים כי שחקני ההגנה שלנו מעולים וזה נכון, אבל זה לא אומר שצריך להזניח את שחקני ההתקפה. השילוב של שניהם תמיד היה נוסחה המנצחת. אם נבחרת כמו איטליה לא מגיעה למונדיאל, זו אשמה של כולם. נתקן את הבעיות".


היריבים הקשים ביותר: "למזלי שיחקתי נגד שחקני הגנה פנטסטיים, בתקופה שלי באיטליה היו בלמים גדולים. מלדיני, נסטה, קנבארו, ובספרד אני זוכר לטובה את ראמוס ופויול וגם תוראם. היה קשה להתמודד מולם". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי