טוב שיש אותו: רונאלדו הציל את יובנטוס עם 1:1 נגד אינטר

כריסטיאנו רונאלדו מול סטפן דה פריי
כריסטיאנו רונאלדו מול סטפן דה פריי | AFP

הגברת הזקנה לא נראתה טוב, בעיקר במחצית הראשונה, וגם ספגה שער נדיר מרגלי ראדה נאינגולן (7). רק הכוכב היה חד, עם שער שוויון בדקה ה-62, והעלה את מאזנו ל-20 שערי ליגה. רומא רביעית לאחר 0:3 על קליארי

קבוצות: בולוניה אינטר
(גודל טקסט)

המחזור ה-34 בליגה האיטלקית יצא לדרך הערב (שבת). אלופה כבר יש, יורדת אחת גם כן, אבל הקרב על ליגת האלופות, בעיקר על המקום הרביעי – עדיין לוהט. במשחק המוקדם של המחזור בולוניה ביצעה מהפך ביתי נגד אמפולי (1:3) והתרחקה מהקו האדום. לאחר מכן גברה רומא על קליארי 0:3 והעפילה זמנית למקום הרביעי, ובמשחק הגדול של המחזור אינטר ויובנטוס נפרדו ב-1:1 ב"דרבי ד'איטליה'.


אינטר – יובנטוס 1:1
אחרי הבטחת האליפות, הרבה מתח ירד בשורות יובנטוס. נכון שהיא שלטה בליגה ממחזור הפתיחה, אבל אחרי כמה פספוסים בשבועות האחרונים הסקודטו השמיני ברציפות הובטח. אולי בגלל זה הגברת הזקנה לא נראתה מי יודע מה ב"דרבי ד'איטליה" הגדול שהבטיח הרבה. אינטר ניצלה את העייפות של יובה, והכאב שלה על ההדחה הבלתי צפויה מליגת האלופות, וכבר תוך שבע דקות עלתה ליתרון. ראדה נאינגולן הגיע לכדור של מתאו פוליטאנו ומהאוויר שלח וולה מדהים לחיבורים של שצ'סני. יובנטוס, כאמור, לא התעוררה מספיק כדי לחזור למשחק בזמן וירדה להפסקה כשהיא בפיגור.


אלא שבתחילת המחצית השנייה עלה לאונרדו ספינצולה במקום אלכס סנדרו, והכניס חיים בשורות הזברות שהגיעו מיד לכמה מצבים מסוכנים. בדקה ה-60 נכנס גם מויזה קין, שהחליף את מטווידי, ובאיטליה כבר יודעים שכשהחלוץ הצעיר נכנס, השערים באים. נכון שזה לא היה הוא שכבש אלא רונאלדו, אבל השערים באים. הפנומן הפורטוגלי ניהל התקפה למופת של יובה בדקה ה-62, כשהוא מקבל בחזרה דאבל פס מפיאניץ' ושולח כדור שטוח נפלא לפינה.


שחקני יובנטוס חוגגים. 20 שערי ליגה לרונאלדו (AFP)
שחקני יובנטוס חוגגים. 20 שערי ליגה לרונאלדו (AFP)


אז יובה אמנם תהיה אלופה, אבל התוצאה לא מבשרת חדשות טבות במיוחד לאינטר. הניצחון של רומא משמעותו שהפער בין המקום השלישי לרביעי עומד כרגע על ארבע נקודות, ואם מילאן תנצח מחר את טורינו הפער יהיה שלוש נקודות בלבד.


רומא – קליארי 0:3

רומא הגיעה נחושה למשחק נגד קליארי וידעה שניצחון יקפיץ אותה לפחות זמנית למקום הרביעי שמעניק בסיום העונה את הכרטיס לליגת האלופות. הג'ילארוסי סגרו עניין תוך שמונה דקות עם שני שערים סופר-מהירים של פדריקו פאסיו וחאבייר פסטורה. הראשון כבש בדקה החמישית בנגיחה לקורה ופנימה, והשני הבקיע בבעיטה בסיבוב מחוץ לרחבה כעבור שלוש דקות. הקשר שהגיע בקיץ בקול תרועה רמה, כבש שער ליגה ראשון מאז חודש ספטמבר. ארבע דקות לסיום נעץ המגן אלכסנר קולארוב את המסמר האחרון וקבע 0:3 חלק בסיום.


הקבוצה מהבירה רשמה ניצחון שלישי בארבעה מחזורים וכאמור זינקה זמנית למקום הרביעי עם שתי נקודות יותר ממילאן ואטאלנטה שנמצאות במקום החמישי והשישי בהתאמה. קליארי, מנגד, נותרה במקום ה-10 עם 40 נקודות, הרחק ממאבקי ההישרדות.



שחקני רומא חוגגים ניצחון חלק (Gettyimages)


בולוניה – אמפולי 1:3
קרב התחתית בין המדורגות 16 ו-18 בטבלה לא אכזב. בולוניה הגיעה עם תנופה בדמות שלושה נצחונות בית רצופים וקיוותה להמשיך את המומנטום בעוד אמפולי לא ניצחה מאז שהפתיעה את נאפולי במסגרת המחזור ה-30. בולוניה גמלה לאמפולי על הפסד 2:1 באותה התוצאה בסיבוב הקודם ופתחה פער מבטיח של שמונה נקודות מהקו האדום. קבוצתו של אורליו אנדרצולי, מנגד, חלמה על ניצחון חוץ ראשון העונה אך כשלה במשימה והפער שלה מהקו האדום עלול לגדול.


ההתחלה הייתה דווקא של האורחת: הקשר מרקו פאיאץ' כבש שער מקרי בדקה ה-17, שהיה גם שער הניצחון הקרואטי ניסה להרים מאגף שמאל אבל הכדור הפתיע את השוער שספג בפינה הקרובה, 1:0 לאמפולי.



בולוניה ואמפולי נאבקות. קרב התחתית לא איכזב (Gettyimages)




המארחת הגיבה במחצית השנייה עם שער איטלקי במיוחד: החלוץ ניקולה סנסונה הרים לרחבה והקשר רוברטו סוריאנו נגח נהדר לרשת והשווה ל-1:1 בשערו השני העונה. בולוניה, שניצחה בארבעת משחקי הבית האחרונים שלה בהם הרשימה, כבר הריחה מהפך אך השופט פסל את השער של רודריגו פלאסיו לאחר שימוש ב-VAR. בדקה ה-83 אף אחד כבר לא עצר את החגיגה של בולוניה. הקשר ריקרדו אורסוליני בן ה-22 שלח בעיטה חזקה והשלים את המהפך עם שער הליגה השישי שלו העונה. לפני הסיום כבשה בולוניה שער נוסף בהתקפה מתפרצת יפה בסיומה סנסונה סיים באלגנטיות מול השוער בדרך ל-1:3. במחזור הבא תצא בולוניה למשחק חוץ קשה מול מילאן בסאן סירו



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי