אלגרי נפרד מיובנטוס: "העזיבה שלי – החלטה של המועדון"

מסימיליאנו אלגרי
מסימיליאנו אלגרי | GettyImages

המאמן, שנראה נרגש במיוחד ועוזב אחרי חמש שנים, סיכם את התקופה: "מודה לשחקנים על כל מה שהם נתנו לי, משאיר קבוצה מנצחת". אניילי: "הצעד הכי קשה שלי מאז שאני במועדון"

(גודל טקסט)
לאחר חמש אליפויות ברציפות, אחד המאמנים המצליחים בתולדות יובנטוס, מסימיליאנו אלגרי, נפרד היום (שבת) מהמועדון במסיבת עיתונאים מרגשת, בה נכחו כמובן כל שחקני הקבוצה. אלגרי חותם קדנציה בת חמש שנים, שבה זכה בחמש אליפויות איטליה, ארבעה גביעים, פעמיים בסופר-קאפ האיטלקי ובנוסף העפיל פעמיים לגמר ליגת האלופות. המאמן התקבל במחיאות כפיים סוערות ומיד לאחר מכן הגיעה מחווה מצד הנשיא אנדריאה אניילי, שהעניק לו חולצה עם הספרה 5 על הגב, כמספר העונות והאליפויות בהם זכה והכיתוב: "History Alone".


"אני רוצה להודות לשחקנים על מה שהם נתנו לי. יש לנו קבוצה מנצחת, עם פוטנציאל גדול להתחרות באיטליה ובאירופה בעונה הבאה", אמר אלגרי בהתרגשות. "הבעתי בפני ההנהלה את דעתי על מה שיהיה טוב למועדון בעתיד. הם נערכו בהתאם והחליטו להמשיך בלעדיי. לא היו לי השגות על כך, הבנתי עוד לפני כן שהגיע הזמן להיפרד". בשלב זה אלגרי כמעט דמע, אך מיד התעשת ואמר: "מספיק. יש לנו את חגיגות האליפות מחר ואת הפרידה מפרופסור להגנה – אנדריאה ברצאלי, שישחק באצטדיון בפעם האחרונה".


המאמן היוצא התייחס להאשמות על כך שיובה שלו לא הציגה יכולת גבוהה: "אלו רק תאוריות. כשיש לך מעל 30 משחקים בעונה, בלתי אפשרי לשחק טוב תמיד. יובנטוס תמיד עולה עם מנטליות מנצחת, זה מה שמאפיין את המועדון. הפסדים לא מתקבלים כאן. יש קבוצות שמשחקות טוב אבל לא מנצחות אף פעם. בסופו של יום, מה שחשוב זו התוצאה".





"כמאמן יובה בחמש השנים האחרונות, הייתי חלק אינטגרלי מהמועדון", המשיך אלגרי, "הייתה לי הזכות להיות מעורב בהכל, כולל נושאים ברמת כלל המועדון, שיווק וניהול טכני כמובן. אני אוהב להיות מעורב בצורה הזו".


נשיא הביאנקונרי, אנדריאה אניילי, נשא גם הוא מילות פרידה מהמאמן: "זו החלטה שנלקחה בהמון ריכוז ועם הרבה אמוציות, אך בהחלטות מהסוג הזה אנו חייבים לוודא שזה הדבר הטוב ביותר ליובנטוס וזה מה שקבענו לאחר הרבה מחשבות וניתוחים. אף אחד כאן לא בלתי ניתן להחלפה, כולל אותי. ההיסטוריה של המועדון גדולה מכל אחד. זו ההחלטה הכי קשה שקיבלתי בתקופתי ביובנטוס".


ומה לגבי היעד הבא מבחינתו של אלגרי? "לאן אלך עכשיו? הביתה! סוף סוף אני יכול ללכת קצת לים. בגדול אני מתכוון לצאת לשבתון בשנה הקרובה ולהתמקד בעצמי, במשפחתי וחבריי. אבל החל מיולי, אני אבחן בכובד ראש כל הצעה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי