אולימפיאדת החורף ב-2026 תיערך במילאנו: "סן סירו לא ייהרס"

סן סירו
סן סירו | Gettyimages

ההצעה האיטלקית גברה על זו של שבדיה ו-20 שנה אחרי שהתחרות נערכה בטורינו היא תשוב לארץ המגף. ראש העיר בישר למילאן ולאינטר שמעוניינות לבנות אצטדיון חדש: "התחייבנו שהוא יעמוד לרשות התחרות. סוף הסיפור"

(גודל טקסט)

אולימפיאדת החורף ב-2026 תיערך באיטליה, בקורטינה שבצפון ובמילאנו, כך אושר הערב (שני) רשמית אחרי שההצעה האיטלקית גברה על זו של שבדיה, שקיוותה לארח את התחרות בשטוקהולם. מדובר בהשבת אולימפיאדת החורף לארץ המגף לאחר 20 שנה, לראשונה מאז התחרות שנערכה בטורינו ב-2006 וזו בסך הכל תהיה הפעם השלישית שהתחרות תגיע לאיטליה, אחרי שקורטינה אירחה את המשחקים גם גם ב-1956. 

מעבר להכרזה הרשמית על המדינה שתארח את המשחקים, מדובר גם בעוד מסמר בארון של קבוצות הכדורגל מילאן ואינטר, שרק מוקדם יותר היום הודיעו על רצונן לעזוב את אצטדיון סן סירו ולבנות במקומו אצטדיון חדש. לפי התכנית, כך פורסם, אמור היה סן סירו להיהרס ב-2022 ובמקומו ייבנה בסמוך מגרש חדש בהשקעה של 630 מיליון ליש"ט.

עם זאת, ראש עיריית מילאנו, ג'וזפה סאלה הבהיר כי אצטדיון סן סירו מיועד לארח את טקס פתיחת אולימפיאדת החורף ועל כן אין שום כוונה מצד העירייה להרוס אותו – ומכיוון שגם האצטדיון החדש אמור להיות במימון חלקי של העירייה, מדובר בבעיה עבור קבוצות הכדורגל שלא יכולות להרשות לעצמן לבנות אצטדיון חדש בכוחות עצמן.


ייהרס רק אחרי 2026? (Dan Istitene/Getty Images)

"הסן סירו שייך לעירייה ואם מילאן ואינטר יחליטו לבנות אצטדיון חדש, אני יכול לומר להן שני דברים: קודם כל שזה ייקח זמן ושנית שהאצטדיון שייך לנו והצהרנו שב-2026 הוא יהיה פתוח כרגיל. סוף הסיפור".

עוד אמר ראש העיר לגבי הסן סירו: "אחרי 2026 נחליט על עתידו. אי אפשר לבנות אצטדיון חדש בלי לעשות שינויים שיאפשרו זאת מבחינה כלכלית ואם הקבוצות רוצות להציג לנו פרויקט שכזה, אי אפשר לעמוד בו תוך מספר שנים. מבחינתי גם אני הייתי רוצה לעשות דברים כבר מחר, אבל זה לא אפשרי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי