מיכאילוביץ' ימשיך בבולוניה למרות המחלה: "אני אנצח!"

סינישה מיכאילוביץ'
סינישה מיכאילוביץ' | MIGUEL MEDINA/AFP/Getty Images

הסיפור המרגש באיטליה: המאמן שלא יצא עם קבוצתו למחנה האימונים הודה במסיבת עיתונאים: "יש לי לוקמיה" אך הוא לא יזוז מהתפקיד לאחר התייעצות עם רופא הקבוצה: "אפשר לרפא את המחלה"

קבוצות: בולוניה
(גודל טקסט)
הרבה לפני פתיחת עונת 2019/20 בסרייה א', אוהדי הכדורגל באיטליה התרגשו, ולא בגלל כריסיטיאנו רונאלדו או מתייס דה ליכט. סינישה מיכאלוביץ' המאמן בן ה-50 של בולוניה, כינס מסיבת עיתונאים מרגשת בה ענה לדיווחים מהבוקר לפיהן צפוי להתפטר בשל מחלה קשה. באיטליה הניחו שיודיע על התפטרותו אלא שהוא הכין הפתעה משמחת. מיכאלוביץ' אמר: "יש לי לוקמיה" (סרטן הדם) כשדמעות זלגו מעיניו אך הודיע שימשיך בתפקידו והבטיח: "אני אנצח, אלה לא דמעות של פחד".


במועדון הודיעו בבוקר שהמאמן לא יצא עם הקבוצה למחנה האימונים בשל שפעת וחום גבוה. עלתה אפשרות שהמאמן ייצא לחופשת מחלה ויחזור בעוד פרק זמן מסוים, אך המאמן דחה אותה לאחר התייעצות עם רופאי המועדון. כמה מקבוצותיו בעבר, אינטר, רומא וסמפדוריה, כבר שלחו לו הודעות תמיכה.


מיכאלוביץ' הוסיף: "המחלה שלב מוקדם, אפשר לתקוף אותה וזה בדיוק מה שאעשה. אני אנצח את המחלה ואעשה את זה בשבילי, בשביל המשפחה שלי, ובשביל כל אלה שאוהבים אותי. אני צריך את התמיכה של כולם. לא היו לי בעיות, אני בתפקוד מלא. אם זה קרה לי, זה יכול לקרות לכולם, אבל אני בסדר".




ראש הצוות הרפואי בבולוניה אישר: "הוא עבר כמה בדיקות לאחר החגים ויום לפני שהקבוצה הייתה צריכה להתחיל את האימונים, ידענו מה יש לו. בעבר זה לא היה בא בחשבון אך הטכנולוגיה התקדמה, אפשר לרפא את המחלה ונעשה זאת במהירות. הוא יתחיל טיפולים מיום שלישי ויעזור לקבוצה". המנהל המקצועי של הקבוצה, וולטר סבטיני, סיכם: "סינישה ימשיך להיות המאמן שלנו, כי אני בטוח שהוא, גם אם יש לו בעיה – הוא הטוב ביותר. הוא ינצח בקרב".


שחקן העבר בן ה-50 החל את קריירת האימון שלו בבולוניה ב-2008 וחזר לקדנציה שנייה אצלה לא מכבר, כשהחליף את פיפו אינזאגי בינואר האחרון והעלה את הקבוצה מתחתית הטבלה למקום העשירי בסיום העונה. מיכאילוביץ' חי באיטליה מאז 1992 ושיחק ברומא, סמפדוריה, לאציו ואינטר, כאשר אצל האחרונה הוא שימש כעוזר מאמן לרוברטו מאנצ'יני לאחר פרישתו ממשחק פעיל. אחרי הקדנציה הראשונה כמאמן בולוניה, הוא הדריך את קטאניה, פיורנטינה, סמפדוריה, מילאן וטורינו. בנוסף, הוא כיהן גם כמאמן נבחרת סרביה בין מאי 2012 לנובמבר 2013.



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי