דז'קו תקף: "בעיית הגזענות באיטליה גדולה משחשבתי"

רומלו לוקאקו
רומלו לוקאקו | MIGUEL MEDINA / Contributor

חלוץ רומא נשאל על התקרית המכוערת שהובילה לפיטורי העיתונאי, שטען כי את רומלו לוקאקו "אפשר לעצור רק אם יתנו לו בננות", והבהיר: "זו תופעה שחייבת להסתיים". פסיראני, שפוטר מעבודתו, פרסם התנצלות בפני הבלגי

(גודל טקסט)

יממה אחרי שפרשן כדורגל באיטליה טען בשידור חי שהדרך היחידה לעצור את חלוץ אינטר רומלו לוקאקו היא "לתת לו 10 בננות", ארץ המגף שוב מוצאת את עצמה בעיצומה של סערה גזענית. זו לא הפעם הראשונה ולא השנייה שבאיטליה עוסקים בתקרית גזענית מכוערת במיוחד, אלא שהפעם – בניגוד לרוב המקרים – מדובר באירוע שנגרם על ידי איש תקשורת, ולא על ידי אוהדים פורעי חוק ביציע.

הכתב לוצ'יאנו פסיראני, שהותקף ביממה האחרונה בעקבות התבטאותו הגזענית והכה מכוערת וכמובן שפוטר מעבודתו, פרסם אמש (שני) התנצלות בפני הבלגי שנרכש ממנצ'סטר יונייטד בתום מו"מ שארך שבועות ארוכים: "אני רוצה להתנצל, כי הבדיחה שלי הייתה פשוט לא מצחיקה. זה אחד הימים הכי גרועים בחיים שלי והבנתי את ההשלכות הקשות למעשה. אני מחשיב את עצמי אדם משכיל, אבל מה שאמרתי עשה אותי עצוב מאוד. אין לי שום הצדקה למעשה שלי ונותר לי רק להתנצל בפנייך, בפני זכיין השידור והחברים. ההורים שלי שחורים, הנכדים שלי – אני ממש לא גזען ויעידו על כך שחקנים רבים. אני מתנצל בפנייך רומלו והלוואי שנוכל להיפגש. לא ישנתי בלילה, לא הצלחתי לאכול היום. התנהגתי בחוסר טקט ובניגוד גמור למה שאני יודע".


אדין דז'קו,
החלוץ הבוסני של רומא בארבע השנים האחרונות, נשאל על התקרית בתור חלוץ זר בסרייה A ואמר: "אני חושב שהגזענות באיטליה זו בעיה גדולה יותר מאשר במדינות אחרות. אני מאוד מקווה למען השחקנים שזו תופעה שתסתיים, שההתאחדות המקומית תוכל לעצור אותה בכל דרך אפשרית".

דז'קו, שהגיע ממנצ'סטר סיטי, נשאל גם על כך שבאנגליה המלחמה בגזענות הולכת וגוברת ועל אף שמקרים רבים עולים לכותרות, בניגוד לאיטליה ומדינות אחרות גם רואים אוהדים נענשים מדי שבוע על התנהגותם: "באנגליה מצליחים להילחם בגזענות והמצב השתפר מאוד, הגזענות שם הולכת ופוחתת", הוסיף דז'קו באשר לבעיה השבועית, לאל כל קשר לדברי פסיראני ששילם על כך בעבודתו, "הבעיה באיטליה גדולה משחשבתי. ההתאחדות חייבת להגן על השחקנים ולהרחיק כל אוהד שמשמיע דברים כאלה. צריך להרחיק אוהדים כאלה, מי צריך אותם?", סיכם.


דז'קו. דורש להילחם בתופעה (ANDREAS SOLARO/AFP/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי