מאלדיני: "המאמן ממשיך", באיטליה קטלו: "מילאן מתרסקת"

מרקו ג'יאמפאולו
מרקו ג'יאמפאולו | Marco Luzzani/Getty Images)

הרוסונרי רשמו את פתיחת העונה הגרועה ביותר מזה 80 שנה, המאמן הודה: "נראינו כמו קבוצה שלא התאמנה לעולם". בצד המנצח, ריברי נהנה מכל רגע: "אני פשוט אוהב כדורגל, אני זקן אבל מרגיש צעיר על המגרש"

(גודל טקסט)

בעוד אינטר מוליכה את הטבלה בגאווה, בצד השני של העיר נמצאים בדיכאון. מילאן רשמה אתמול (ראשון) הפסד שלישי ברציפות ורביעי מפתיחת העונה כשנכנעה 3:1 לפיורנטינה בסאן סירו. מספרי אימה כאלה לא חוו בסאן סירו כבר 80 שנה – מאז עונת 1938/39. בארץ המגף לא חוסכים בביקורת. סגן העורך של "גאזטה דלה ספורט", עיתון הספורט הגדול באיטליה כתב: "מילאן היא אסון, זה כישלון מהדהד של המאמן וההנהלה". "מילאן מתפוררת, הכיסא רועד", נכתב ב"טוטוספורט".

המאמן מרקו ג'יאמפאולו נשמע מיואש: "אני מאמין ברעיונות שלי אבל לא נראינו כמו קבוצה. מילאן שיחקה כאילו לא התאמנה יחד מעולם. רק לפני שלושה ימים ראיתי קבוצה שהפגינה אופי וגם רגעים של כדורגל כמו שאהבתי. הלילה הזה (אתמול) היה רע מאוד, ללא ארגון, ללא תחושת שייכות ואכפתיות קולקטיבית. אנחנו מנסים לפתור דברים באופן אינדיבידואלי וזו לא הדרך".

על מעמדו בקבוצה ועל הבוז של הקהל: "הקהל היה רגיל לראות קבוצה אחרת ומותר להם להפגין. אני כמובן לוקח אחריות אבל אני מסתכל קדימה. אני פחות חשוב, מה שכואב לי – הדרך בה שיחקנו, אסור להפסיד ככה. היינו צריכים ליזום אבל הלחץ הכריע, היינו מתוחים. אני צריך להפיק את המיטב מכל שחקן ולהפוך את הקבוצה הזו לקבוצה. אני ממשיך ולא מרים ידיים".


שחקני מילאן אובדי עצות (Marco Luzzani/Getty Images)

פאולו מאלדיני, המנהל הטכני, הודה: "שחקנים קרסו תחת הלחץ והכדורגל שלנו לא מספיק טוב. אנחנו רק במחזור השישי, שום דבר לא אבוד, בכדורגל הדברים משתנים במהירות. הדבר המדאיג הוא שראינו ירידה גדולה בביצועים לאחר המשחק ביום חמישי. זה מוזר כי שיחקנו טוב מאוד לפני תחילת העונה".

על המאמן: "בחרנו מאמן, נגן עליו, ניתן לו את הזמן גם אם זו לא פתיחת העונה לה ציפינו. כרגע זה אולי נראה כמו מנהרה ללא קצה אור, אבל הדרך החוצה היא בעבודה קשה. ידענו שזה סיכון לשחק עם הרבה צעירים. מובן שזו אשמה של כולם – המועדון, השחקנים, המאמן. בשנה שעברה סיימנו קרובים מאוד לליגת האלופות. אני חושב שמחאת האוהדים צודקת".

ובצד המנצח, אין ספק שזה היה הערב של פרנק ריברי שכבש את שערו השני העונה (שהעלה את קבוצתו ל-0:3). הצרפתי נראה נהדר על המגרש וזכה לתשואות גם מהקהל העצוב של מילאן. "ריברי נתן את פסק הדין", "ריברי הוביל את המופע של הויולה", אלה היו רק חלק מכותרות העיתונים.


פרנק ריברי. "פשוט אוהב כדורגל" (Marco Luzzani/Getty Images)

ריברי אמר: "אני זקן, אבל מרגיש צעיר על המגרש, כדורגל זה החיים שלי, אני פשוט אוהב כדורגל. אני שמח כי תמיד מיוחד לשחק בסאן סירו, זה מגרש ענק, כל כך הרבה אוהדים. ברור שמילאן ברגע לא נעים אבל נתרכז בקבוצה שלנו. באתי לפיורנטינה רעב מאוד, כדי לעזור לקבוצה, מרגש אותי לראות עד כמה אנחנו מתחברים. צריך לעבוד כל יום כמו במשחק הזה. פדריקו (קייזה) – הוא שחקן מעולה, אנחנו משתפים פעולה נפלא".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי