מנכ"ל אינטר על הקורונה: "יש סכנה שהעונה באיטליה לא תסתיים"

בפה מארוטה
בפה מארוטה | Gabriele Maltinti/Getty Images

מארוטה העניק ראיון יוצא דופן, תקף את נשיא הליגה (שהגיב בחריפות), רמז שיובנטוס לחצה למהלך הדחייה ואמר: "הליגה נמצאת במצב מעוות. משחקים ללא קהל הם לא אופציה יותר. מה שקורה כרגע מדאיג"

קבוצות: אינטר
(גודל טקסט)

נגיף הקורונה ממשיך לתת את אותותיו, ובעיקר באיטליה, בה ההתפרצות החריפה ביותר של הווירוס באירופה. ביום חמישי האחרון הכריזה ההתאחדות האיטלקית שחמשת המשחקים שאמורים היו להתקיים היום (ראשון) ואתמול (ביניהם משחק העונה בין אינטר ליובנטוס) יתקיימו ללא קהל, אך בשבת בבוקר בסרייה A הודיעו במפתיע שהמשחקים כלל לא יתקיימו ונדחו ל-13 במאי, כאשר גמר הגביע הוזז ל-20 במאי.

השמועות בארץ המגף מספרות שיובנטוס היא זו שלחצה למהלך, וב"גאזטה דלו ספורט" האיטלקי שוחחו על הנושא עם מנכ"ל אינטר, בפה מארוטה, שתקף את מקבלי ההחלטות. "אני לא מעוניין להתייחס לשמועות לגבי יובה, אבל אני רוצה לציין שכולם התמודדו בצורה רעה עם המצב. היה צריך לטפל בזה הרבה יותר מהר, גם כדי להימנע משמועות מסוימות".

"ביום חמישי הוחלט שנשחק ללא קהל ואז הטעות נעשתה על ידי נשיא הליגה, פאולו דל פינו, שקיבל החלטה מבלי לשאול אף אחד. מה שהיה צריך לעשות זה לקרוא לכל נציגי הקבוצות לפגישה יוצאת דופן כדי להגיע להחלטה משותפת. במקום שזה יקרה, קיבלנו פשוט הודעה. זה לא מקובל", הוסיף מארוטה.


מארוטה (Gettyimages)

בנוסף, המנכ"ל חשף שאינטר יזמה וקיבלה פגישה כזו, של נציגים מ-20 קבוצות הליגה, והיא תתקיים בקרוב. "אנחנו רוצים לדון בעתיד, כי מה שקורה עכשיו זה מדאיג. יש לנו בשבוע הבא משחק מול ססואולו ואני מודאג. אנחנו לא יכולים לשחק בלי קהל, כי זה אבסורד לעשות את זה שבוע אחרי שבסוף השבוע האחרון החליטו שגם יציעים ריקים זה לא בסדר במצב החירום הרפואי. משחקים ללא קהל הם לא אופציה יותר, הם ירדו מהפרק".

דבר נוסף שיוצר לחץ גדול הוא מועדי המשחקים הרבים שנדחו וטרם נקבעו להם תאריך, וייתכן כי הם ישוחקו אחרי תאריך הסיום המקורי של הליגה. על כך אמר מארוטה: "הטעות החמורה ביותר הייתה לדחות את המשחק שלנו מול סמפדוריה, כי היה צריך לשחק ללא קהל. אף אחד כמובן לא אוהב את המצב הזה, אבל זה בלתי נמנע. כל המועדונים לא מרוצים כרגע. אני גם שואל את עצמי – מדוע הוחלט על מועד חדש למשחק שלנו מול יובנטוס לפני שהוחלט על מועד המשחק מול סמפדוריה? מה הקריטריונים של ההחלטה הזו?".

לבסוף מנכ"ל הנראזורי תיאר תרחיש אימים שעלול לקרות בגלל יורו 2020 שיתקיים בקיץ: "אם עוד משחקי יידחו אבל יש סכנה שהעונה בסרייה A לא תסתיים. המתקנים עמוסים מדי, היה טוב אם הליגה הייתה מצטמצמת ל-18 קבוצות. כרגע אנחנו נמצאים במצב שאין מוצא. הליגה נמצאת כרגע במצב מעוות. בהמשך יהיו פציעות, הרחקות ויש השפעות אפילו להיבט הפסיכולוגי. זה לא אותו דבר כשאתה נמצא בהפרש של נקודה מהיריבים שלך או בהפרש של שש או שמונה נקודות בגלל משחקים חסרים. מוטיבציה זה הדבר הכי חשוב"

נשיא הליגה, פאולו דל פינו, הגיב: "ביום שישי הצענו לאינטר להעביר את המשחק מול יובנטוס ליום שני עם קהל, אבל היא סירבה, אז עכשיו היא צריכה לקחת אחריות על ההחלטות שלה ולא לדבר על סיטואציות לא ספורטיביות או ליגה מעוותת. מארוטה מייצג את הצרכים של אינטר ואני צריך לדאוג לצרכים הכללים של ליגה שלמה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי