אוהדי מילאן מתגעגעים: שבצ'נקו נזכר בימיו הגדולים ברוסונרי

אנדריי שבצ'נקו
אנדריי שבצ'נקו | Jamie McDonald/Getty Images

חלוץ העבר התראיין: "הייתי בן 22 ומוכן לשלב הבא, מילאן עקבה אחריי שנתיים. למאמן זאקרוני יש חלק חשוב בהתקדמות שלי. אני זוכר את הזכייה בסקודטו אחרי מאבק משולש". קאקה: "רגע השיא ורגע השפל שלי היו כאן"

קבוצות: מילאן
(גודל טקסט)

כל אוהדי הכדורגל מתגעגעים לכדורגל, אך נראה שאוהדי מילאן מתגעגעים בעיקר לקבוצה שהייתה להם בעבר, בתחילת שנות ה-2000 למשל. אחד מכוכבי הקבוצה דאז היה החלוץ האוקראיני אנדריי שבצ'נקו, המבקיע השני הכי גדול בהיסטוריה של הרוסונרי. "שבה", שדעך מאז שעזב את הקבוצה לצ'לסי בקיץ 2006, העניק ראיון לאתר המועדון ושחזר את תקופתו הנהדרת באדום-שחור. "הצבעים האלה תמיד יהיו בליבי, המועדון הזה נתן לי כל כך הרבה ועזר לי להשיג הכל בכדורגל", אמר שבצ'נקו.

האוקראיני שחזר את הצטרפותו: "מילאן עקבה אחריי שנתיים לפני ההעברה. הפופולריות של הכדורגל האיטלקי באותה התקופה הייתה עצומה, גם עם יובנטוס ורומא, שבלטו והיו להן את השחקנים הטובים ביותר. הייתי בן 22 ומוכן לשלב הבא בקריירה שלי, לבחון את עצמי בליגה הכי קשה ולשחק נגד הקבוצות הטובות בעולם".

ההסתגלות הייתה קשה: "לא היה לי קל, למאמן דאז, אלברטו זקרוני, היה תפקיד ענק בכך שהתחלתי ברגל ימין. הוא היה אדם חכם ומאמן טוב. לא תמיד הייתי ב-11, אבל בניתי ביטחון בהדרגה. הרגשתי נהדר בעונת הבכורה שלי, ובעיקר שמחתי שזכינו באליפות. העונה השנייה הייתה קשה. כבשתי 24 שערי ליגה אבל לא זכינו בדבר".


שבצ'נקו עם כדור הזהב (New Press/Getty Images)

רגעי השיא: "בעונת 2003-04 זכינו בסקודטו אחרי מאבק משולש עם יובנטוס ורומא. באמצע העונה היינו היינו רחוקים שבע או שמונה נקודות מרומא, והניצחון שלנו באולימפיקו היווה נקודת משנה, סגרנו את הפער לנקודה בתוך חודש. זכייה באליפות בסן סירו לעיני הקהל, כשראינו את האוהדים חוגגים, זה היה מהרגעים הטובים בקריירה שלי".

כדור הזהב: "זה היה מרגש לקבל אותו לעיני הקהל, בלתי נשכח לראות את כל האוהדים מריעים לי. מאוד רציתי את התואר הזה, לא אשקר, אבל זה קרה בזכות מילאן שהייתה הבית השני שלי. מערכת היחסים שלי עם האוהדים הייתה פנטסטית והפכתי לאיטלקי לכל דבר".

גם קאקה, הכוכב הברזילאי של הקבוצה שהוליך אותה לזכייה האחרונה בליגת האלופות ב-2007, כשזכה בכדור הזהב – סיפר על תקופתו במועדון כשנשאל באינסטגרם ותמצת: "רגע השיא שלי היה במילאן וגם רגע השפל", ופירט: "אין לי רגע שיא אחד אבל כולם היו במילאן – הזכייה בליגת האלופות, גביע העולם למועדונים וכדור הזהב. רגע השפל? הגמר באיסטנבול (מילאן הובילה 3:0 אך הפסידה לליברפול בפנדלים), לא צריך לומר יותר מזה". כשנשאל על השחקנים הטובים ביותר איתם שיחק, ענה: "שיחקתי לצד שחקנים באמת ענקיים. הראשון הוא רונאלדו והשני הוא רונאלדיניו".


אנדריי שבצ'נקו וקאקה. אוהדי מילאן מתגעגעים (New Press/Getty Images)
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי