סיגריות בגיל שש וגניבה מחנויות: ילדותו הקשה של ארקדיוש מיליק

ארקדיוש מיליק
ארקדיוש מיליק | Francesco Pecoraro/Getty Image

על רקע מועמדותו למנצ'סטר יונייטד, ב"סאן" חשפו את הסיפור החריג של החלוץ הפולני, שננטש על ידי אביו בצעירותו והיה "שודד ממתקים", עד שמאמן כדורגל הופיע בחייו

(גודל טקסט)

20 שערים בעונה הקודמת ו-12 בעונה הנוכחית, לפני שזו נעצרה בשל התפשטות הקורונה, הפכו את ארקדיוש מיליק לאחת המטרות העיקריות של מנצ'סטר יונייטד לחלון ההעברות של הקיץ – כך טוענים בתקשורת הבריטית. בעקבות כך, ה"סאן" ניצל היום (שלישי) את ההזדמנות כדי לשפוך אור על סיפורו של החלוץ הפולני, שחווה ילדות קשה ובקלות היה יכול לבחור במסלול הרבה פחות מוצלח, לולא התערבותו של מאמן כדורגל מקומי.

אביו של מיליק נטש אותו ואת אמא כשהיה קטן ולפי הסיפורים, עיסוקיו בגיל 6 היו עישון סיגריות וגניבה מחנויות. מי ששימש כדמות אב עבור מיליק היה "מוגי", שעבד כמאמן בטיכי, העיר בה גדל החלוץ. "הייתי חוצפן, עישנתי סיגריות וגנבתי ממתקים מחנויות. הוא הופיע בחייו והציל אותי", סיפר החלוץ.

בעזרתו של מוגי, מיליק מיצה את הפוטנציאל שלו וערך הופעת בכורה בליגה הפולנית כבר בגיל 17, במדי גורניק זאבז'ה שבה אימן אותו אדם נבאלקה – שהדריך בהמשך את נבחרת פולין ונתן למיליק את הבמה במדים הלאומיים. לאחר מכן עבר לגרמניה ולמרות שהתקשה להוכיח את עצמו במדי לברקוזן ואאוגסבורג, מהרגע שהגיע לאייאקס ב-2014 הוא פרח והגיע לקדמת הכדורגל האירופי. בקיץ הקרוב, לא מעט מועדוני צמרת יתחרו על שירותיו.

מיליק. ילדות לא פשוטה (TIZIANA FABI / Contributor)
מיליק. ילדות לא פשוטה (TIZIANA FABI / Contributor)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי