דה רוסי: "חולם לאמן את רומא, אבל אצטרך לעבור כברת דרך"

דניאלה דה רוסי
דניאלה דה רוסי | AFP

האגדה של הג'ילארוסי סיפר שלא רצה לעזוב: "אך למרות המלנכוליה לא רציתי שהקהל יחשוב שזו טרגדיה". הקריירה: "אמרו שלא הייתי תחרותי אך מה יותר שאפתני מלרצות לנצח במועדון בלי כסף?" וגם: עצה לארגנטינה

קבוצות: רומא
(גודל טקסט)

אוהדי רומא מתגעגעים במיוחד לשתי אגדות: דניאלה דה רוסי ופרנצ'סקו טוטי. הראשון היה קרוב להשוות את ההישג של חברו, אך בחר לעזוב לבוקה ג'וניורס לאחר שהג'ילארוסי הראו לו את הדרך החוצה, ולא לפרוש. זו הייתה תקופה לא ממש מוצלחת אך האיטלקי, שפרש בינואר, למד ממנה המון. בראיון באיטליה הוא חוזר לאותה החלטה לא פשוטה ומדבר על השאיפות לעתיד.

 
 
דה רוסי אמר: "נדיר מאוד לשחק 20 שנה במועדון אחד, הקריירה שלי הייתה יוצאת דופן. אני לא יכול לעשות לחלום את זה כמאמן, אין שום עבודה ומערכת יחסים שנמשכת כל כך הרבה זמן".
 
 
עזיבת רומא: "הייתי רגוע, מעולם לא זייפתי שום דבר. ברור שזה פגע בי, אחרי 20 שנה יש תחושה של מלנכוליה, אבל היה לי חשוב להראות לאוהדים שזו לא טרגדיה. זו לא הייתה הבחירה שלי, אבל החלטתי מתי לעזוב את הכדורגל".

דה רוסי עם טוטי. האגדות של רומא (Paolo Bruno/Getty Images)
 
 
סגירת מעגל נהדרת תוכל להתרחש אם דה רוסי ישוב ויהיה מאמן רומא, אך הוא יודע שזה עוד רחוק: "הייתי מאוד שמח לקבל את התפקיד ולהיות מאמן רומא, אבל ראשית עליי לעבור תהליך צמיחה, ולעבור את אותה הדרך כמו כל מאמן מתחיל. אני לא ממהר לגרום לזה לקרות מחר. אם זה יקרה, זה יהיה משום שהפכתי למאמן טוב ולא בגלל העבר המוצלח שלי כשחקן".
 
 
אביו של דה רוסי היה מאמן הנוער של רומא במשך שנים ארוכות: "אני מתחיל את המסע הזה לא רק כי נהניתי ממנו אלא כמו שאני חושב שאוכל לעשות את זה. אנשים ראו אותי תמיד כשחקן מוביל בחדר ההלבשה, אבל המאמן צריך לקבל החלטות, לבנות קבוצה ולבחור הרכב, והוא בודד תחת הלחץ הזה. אנסה ללמוד ממאמנים שונים ופפ גווארדיולה יהיה מאמן טוב להתחיל ללמוד ממנו".
 
 
החרטה הגדולה בקריירה שלו: "אני עצוב מזה שלא זכיתי מעולם בתואר משמעותי במדי רומא. אנשים אמרו שחסרה לי שאפתנות, אבל אין דבר יותר שאפתני מאשר לנסות לנצח ולזכות בתארים במועדון אותו אתה כל כך אוהב ושאין בו הרבה כסף".


במדי בוקה (Marcelo Endelli/Getty Images)
 

 
התקופה בארגנטינה: "זו הייתה חוויה נפלאה כי למדתי הרבה מהתקפה בבוקה. אבל גם הבנתי כמה הכישרון שם מבוזבז כי חסר בארגנטינה ארגון. אם היא תוכל למצוא פיתרון לכף, ארגנטינה תשנה את הכדורגל העולמי כי יש לה את אותה כמות כישרון כמו ברזיל". דה רוסי העביר 18 שנה ברומאף, מ-2001/02 ועד לעונה שעברה, רשם 616 הופעות וזכה איתה פעמיים בגביע ופעם אחת בסופר קאפ האיטלקי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי