פאולו מאלדיני הפתיע: "אני הלוזר הגדול ביותר בהיסטוריה"

פאולו מאלדיני
פאולו מאלדיני | Enrico Locci/Getty Images

מגן מילאן ונבחרת איטליה לשעבר, שהניף לא פחות מ-26 תארים בקריירה, נתן לעצמו תואר לא מחמיא והסביר: "הפסדתי שלושה גמרים של ליגת האלופות, גמר מונדיאל, גמר יורו ועוד". וגם: מדוע לא שיחק במונדיאל 2006?

קבוצות: מילאן
(גודל טקסט)

פאולו מאלדיני נחשב לאגדה בעולם הכדורגל בכלל ובאיטליה בפרט. רק אתמול (שישי) מגזין "FourFourTwo" דירג אותו כשחקן התשיעי הגדול ביותר ב-25 השנים האחרונות ובמהלך הקריירה העשירה שלו, הסמל של מילאן ושל נבחרת איטליה הניף 26 גביעים. למרות הרזומה המרשים, מאלדיני הפתיע כשהגדיר את עצמו כ"לוזר הגדול בהיסטוריה", במהלך שיחה עם חברו כריסטיאן ויירי בשידור חי באינסטגרם.

מאלדיני הסביר מדוע נתן לעצמו את התואר הלא מחמיא: "זכיתי בהרבה דברים, אבל הפסדתי בשלושה גמרים של ליגת האלופות, סופרקאפ אירופי אחד, שלושה גביעים בין-יבשתיים, גמר מונדיאל, גמר יורו ועוד. התמזל מזלי לזכות בהרבה דברים ואני את ההפסדים האלה כחלק מהמשחק, ומקבל את כולם", אמר האיטלקי בן ה-51.

מי שמכהן בימים אלו כמנהל הספורטיבי של מילאן העפיל עם נבחרתו לגמר הגביע העולמי ב-1994, אך לא זכה ללבוש את מדי האזורי כשזו זכתה בתואר 12 שנים מאוחר יותר. "בנבחרת הייתי חלק מקבוצות גדולות וקיבלנו הזדמנויות גדולות, אבל הפסדנו בפנדלים. אחר כך, ב-2006 כשלא הייתי, הם ניצחו בפנדלים. זה המצב", הצטער מאלדיני.

מאלדיני עם גביע ליגת האלופות ב-2003 (Gettyimages)
מאלדיני עם גביע ליגת האלופות ב-2003 (Gettyimages)

המגן האגדי שחזר את אותם ימים, בהם קיבל החלטה גורלית: "כאשר מרצ'לו ליפי זימן אותי ב-2006, סירבתי מתוך כבוד, כי לפני כן כבר אמרתי לג'ובאני טרפאטוני (המאמן הקודם) שאני פורש. כשאיטליה ניצחה את צרפת בגמר בברלין חשבתי לעצמי 'אוקיי, יש לי מזל רע'".

ב-2009 מאלדיני חתם קריירה בת 25 שנים כשיאן ההופעות במילאן (902) ובסרייה א' (647), כאשר השיא האחרון הושווה רק השנה על ידי ג'יאנלואיג'י בופון. בנוסף, הוא הגיע למקום השלישי בהצבעות לכדור הזהב ב-1994 וב-2003.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי