קרלו אנצ'לוטי בוחר את מילאן החזקה ביותר שלו

קרלו אנצ'לוטי
קרלו אנצ'לוטי | FILIPPO MONTEFORTE/AFP/Getty Images

מאמן העבר של הרוסונרי התראיין לרגל 13 שנה לניצחון הגדול על יונייטד ובחר דווקא בקבוצה שאיבדה 0:3 נגד ליברפול: "הייתה לנו איכות מטורפת. ב-2007 זכינו בגביע בזכות מוטיבציית שיא". וגם: מה לחש לו קראגר

קבוצות: מילאן
(גודל טקסט)

אתמול (שבת) חלפו 13 שנה מאז אחד הניצחונות הגדולים של מילאן באירופה כאשר הביסה 0:3 את מנצ'סטר יונייטד בסן סירו והעפילה לגמר ליגת האלופות. באותה עונה, בהובלתו של קאקה, הרוסונרי זכו בגביע עם האזניים הגדולות בפעם האחרונה. גם ב-2003 הוביל המאמן האיטלקי את מילאן לזכייה בתואר אך הוא משוכנע שהקבוצה החזקה ביותר שאימן הייתה דווקא אחרת.

אנצ'לוטי נזכר במשחק ההוא: "ספגנו ברגע האחרון באנגליה וזה היה חשוב. הפסדנו 3:2 וזה אילץ אותנו לשחק התקפי בגומלין, ממש כפה עלינו, והגישה הייתה עלולה להיות מעט שונה אם היינו מסיימים בתיקו 2:2".

המאמן המשיך: "היה המון מתח, זו לא הייתה עונה מבריקה וליגת האלופות הייתה המפלט, עונה חשובה מאוד". כזכור, את אותה עונה החלה מילאן בשלב המוקדמות לאור פרשת השחיתות. האיטלקי נזכר בשמירה על כריסטיאנו רונאלדו: "ניסינו לעצור אותו כמה שאפשר. אני חושב שג'נארו גאטוסו עשה זאת טוב מאוד. הכל הסתדר באותו ערב. מזג האוויר היה נפלא, האווירה ביציעים, כבשנו ברגע המתאים, זה היה משחק מושלם".

אנצ'לוטי חוגג עם הגביע ב-2007 (Photo by Alex Livesey/Getty Images)

מילאן החזקה ביותר אותה אימן: "הקבוצה של 2007 נחותה ברמה הטכנית מזו של 2005 (בגמר ההוא נגד ליברפול הוליכו הרוסונרי 0:3 במחצית אך הפסידו בפנדלים). הקבוצה ההיא של 2005 הייתה הטובה ביותר, מזו של 2003 וזו של 2007. ב-2007 הייתה לנו מוטיבציה מיוחדת, זו הסיבה בעטייה זכינו בגביע".

על הגמר הכואב: "צפיתי בגמר ההוא עשר שנים אחר כך. גם שם שיחקנו טוב מאוד, גם אחרי שספגנו. אני זוכר שג'יימי קראגר אמר לי שהם לא יכולים לשרוד עוד והם כבר כל כך רוצים להגיע לפנדלים".

במשך תקופתו המוצלחת ברוסונרי, אנצ'לוטי הוביל את מילאן לזכייה בשני גביעי אירופה כמובן ובסך הכל הגיע פעמיים לגמר, אך זכה רק באליפות אחת (בעונת 2003/04) מה שהביא לאכזבה מסוימת. "לא זכיתי בהרבה תארי אליפות, זו תחרות שדרושה בה עקביות. באותה עונה (2004) היה לנו רגע קושי אחד בלבד – אחרי שהפסדנו לדפורטיבו לה קורוניה בליגת האלופות, אז רשמנו הפסד גם לאודינזה".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי