"זו הייתה טעות מצדי לאמן את נבחרת אנגליה"

אוהדי נבחרת אנגליה
אוהדי נבחרת אנגליה | Clive Mason/Getty Images

סוון גוראן אריקסון, שהוליך את לאציו לאליפות היסטורית לפני 20 שנה, התחרט על כך שעזב את האיטלקים בינואר 2000: "זו הקבוצה החזקה ביותר שאימנתי. חשבתי לעצמי כמה פעמים שמוטב היה להישאר"

קבוצות: לאציו
(גודל טקסט)

לאציו נחשבת לאחת מקבוצות הפאר בכדורגל האיטלקי על אף שזכתה בשני תארי אליפות בלבד. העונה יש לה הזדמנות פז לעשות זאת יחד עם סימונה אינזאגי על הקווים וצ'ירו אימובילה הלוהט בחוד, כאשר הקבוצה מהאולימפיקו רחוקה רק נקודה מיובנטוס אותה ניצחה כבר פעמיים העונה, כשהיא הספיקה לקבוע שיא מועדון. בינתיים, סוון-גוראן אריקסון, האיש שהוליך את הקבוצה לתואר  לפני עשרים שנה, בעונת 1999/00, סיפר בראיון באיטליה שהוא מתחרט על כך שעזב.

 
 
"נשארתי אוהד לאציו וזו הייתה הקבוצה החזקה ביותר אותה אימנתי", סיפר אריקסון בראיון ל"רדיו איטליה".  "זו הייתה אחת הקבוצות החזקות ביותר בעולם. זכינו בהרבה תארים במשך שלוש וחצי השנים שלי שם ואולי היינו מסוגלים לנצח אפילו יותר".
 
 
בינואר 2000 הוא נפרד להרפתקה חדשה כמאמן נבחרת אנגליה, עמה לא הצליח לחצות את שלב רבע הגמר בשלושת הטורנירים הגדולים (מונדיאלים 2002 ו-2006 ויורו 2004). אריקסון הביע חרטה: "כמה פעמים חשבתי לעצמי שאולי היה מוטב להישאר בלאציו ובאיטליה. אבל מצד שני כשמגיעה הצעה מאנגליה זה קורה פעם בחיים. חשבתי שלא אוכל לסרב להצעה כזו".

אריקסון חוגג אליפות היסטורית (Grazia Neri/ALLSPORT)
 
 
"הליגה האיטלקית בשנות ה-80 וה-90 הייתה הטובה בעולם. הכי קשה והכי מרתקת. הייתה לי הצעה מברצלונה בזמנו אבל רציתי לאמן באיטליה". הוא סיפר על הבקשות המיוחדות שהציב בפני ההנהלה: "רציתי להחתים את רוברטו מנצ'יני, סיניסיה מיכאלוביץ' וחואן סבסטיאן ורון". בסגל הקבוצה אז היו גם הרנן קרספו, מרסלו סאלאס, פאבל נדבד, דייגו סימאונה, כריסטיאן ויירי ואחרים.
 
 
לא מעט מבין חניכיו הפכו למאמנים. על כך אריקסון אמר: "ציפיתי שזה יקרה. אני מרגיש גאה לראות אותם ממשיכים את הקריירה הגדולה שלהם גם על הקווים. אני מקווה שהם למדו ממני משהו קטן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי