קאקה: "הגמר נגד ליברפול היה סימן מאלוהים"

קאקה, סטיבן ג'רארד
קאקה, סטיבן ג'רארד | ARIS MESSINIS/AFP via Getty Images

13 שנה לאחר הזכייה האחרונה בצ'מפיונס, כוכב הרוסונרי נזכר: "זה לא מקרי שפגשנו אותם שוב. לא רוצה להשתמש במילה נקמה אבל זה היה קסום. היינו קבוצה שונה ללא שבצ'נקו וקרספו". וגם: החרדה אחרי השער של קאוט

קבוצות: ליברפול מילאן
(גודל טקסט)

בדיוק לפני 13 שנה זכתה מילאן בליגת האלופות בפעם האחרונה (השביעית בתולדותיה). הימים האלה נראים כה רחוקים. הרוסונרי גברו 1:2 על ליברפול בגמר שנתיים לאחר ההפסד הכואב בפנדלים באיסטנבול, כשהובילו 0:3 על החבורה של רפא בניטס אך הפסידו בכל זאת. כוכב הזכייה ההיא, קאקה, התראיין לאתר הרשמי של מילאן ואמר ששחזור הגמר היה סימן מאלוהים. זו לא הפעם הראשונה שהברזילאי חזר אל שני משחקי הגמר האלה.

"זה לא היה צירוף מקרים, ממש לא, אלא הוכחה וסימן מאלוהים", אמר קאקה. "אני לא אוהב לקרוא לזה נקמה אבל זה היה נפלא וקסום". בהמשך דיבר הברזילאי על ההבדלים: "הקבוצה הייתה שונה מ-2005, הפעם אנדריי שבצ'נקו והרנאן קרספו לא היו איתנו. הקבוצה הייתה עם אותה המנטאליות אך הגמר היה שונה".

על פיליפו אינזאגי שכבש בגמר: "הוא התחיל לרוץ בכדור החופשי בלי להסתכל אפילו, הוא האמין שהשוער ישמיט את הבעיטה של פירלו. בשער השני אפשר היה לראות שאני והוא מבינים אחד את השני בצורה מושלמת. התכוונתי למסור לו, הכל היה כה מדויק. הפרטים הקטנים עשו את ההבדל".

קאקה חוגג עם גביע האלופות ב-2007 ( Shaun Botterill/Getty Images)

כשדירק קאוט כבש שער מצמק סמוך לסיום, הברזילאי נכנס ללחץ: "זה הרגיש נורא, רוחות הרפאים של גמר 2005 איימו לרדוף אותנו שוב. זה היה קרב קשה, הרגשנו את הפחד ואת התחושה הזו 'אוי לא, זה קורה שוב'. למרבה המזל החזקנו מעמד בדקות שנותרו".

קאקה, שסיים את אותה עונה ככובש המצטיין בליגת האלופות עם עשרה כיבושים, וזכה בהמשך בכדור הזהב, תיאר את החגיגות: "לכולנו היו רגשות שונים בזמן הזה. זו הייתה הזכייה הראשונה שלי בליגת האלופות – חלום שהתגשם, ואילו מצד שני פאולו מאלדיני זכה בתואר בפעם החמישית. זו הייתה המתנה המושלמת עבור אותה קבוצה גדולה".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי