לאוטרו העניק לאינטר ניצחון באולימפיקו, נאפולי שמרה על הפסגה

אלופת איטליה גברה 0:1 על רומא משער של הקפטן, צ'לחנוילו ואצ'רבי נפצעו. 0:1 גם למוליכה אצל אמפולי, פיורנטינה מחצה 0:6 את לצ'ה בחוץ

(גודל טקסט)

שיאו של המחזור השמיני בליגה האיטלקית הגיע הערב (ראשון) עם ניצחון החוץ של האלופה אינטר 0:1 על רומא. המוליכה נאפולי עמדה באתגר במשחק הצהריים עם 0:1 קשה אצל אמפולי, פיורנטינה פירקה את לצ'ה עם שישייה וגם אטאלנטה במנצחות.

רומא – אינטר 1:0

ניצחון יוקרתי לאלופה, שלא הפסידה לרומא באולימפיקו מאז אוקטובר 2016 ואספה שם שלוש נקודות בכל אחד מארבעת הביקורים האחרונים. אינטר נעצרה בקורות בדקות הפתיחה (מרכוס תוראם ואז הנריך מחיטריאן) אבל גם איבדה את הקאן צ'לחנוילו (12) ופרנצ'סקו אצ'רבי (27) בפציעות מוקדמות. המשחק התאזן לאחר מכן, אלא שבדקה ה-60 רומא טעתה בקרן שלה ושילמה על כך ביוקר. ניקולה זאלבסקי החליק וסידר מתפרצת לנראזורי, דוידה פראטזי מסר לכיוון לאוטרו מרטינס, אך מי שהכין לו היה דווקא המגן זקי צ'ליק, עם ניסיון עצירה כושל שהעמיד את הקפטן במצב מושלם להפציץ פנימה מ-14 מטרים. אינטר שבה למקום השני, מרחק שתי נקודות מנאפולי המוליכה. רומא עם הפסד שני ורק במקום ה-10.

לאוטרו מרטינס שחקן אינטר חוגג שער
פיניש מושלם. לאוטרו מרטינס | אימג'בנק GettyImages, Paolo Bruno

אמפולי – נאפולי 1:0

בעונה שעברה הייתה הקבוצה מטוסקנה היחידה שהשלימה דאבל על נאפולי בסרייה A. היום, הפרטנופיי השאירו את אמפולי ללא ניצחונות בית בעונה הנוכחית, ומעל הכל הבטיחו לעצמם שבוע נוסף בראשות הטבלה אחרי שיובנטוס עלתה לשם זמנית אמש. נאפולי שמרה על רשת נקייה משחק שלישי ברציפות, חיברה ניצחון ליגה שלישי רצוף וניצחון שביעי בשמונה משחקים בכל המסגרות. מי שהכריע את ההתמודדות היה חביצ'ה קברצחליה, שכבש בפנדל (63) לאחר שמתאו פוליטנו סחט עבירה ברחבה. מלבד כריסטיאן פוליסיץ', הגאורגי שהגיע ל-10 שערים ב-2024 הוא השחקן היחיד בליגה האיטלקית שתרם לפחות עשרה שערים וחמישה בישולים בשנה הזו.

חביצ'ה קברצחליה, נאפולי
שחקן הכרעה. קברצחליה | רויטרס

לצ'ה – פיורנטינה 6:0

הסגולים לא נתנו לפגרת הנבחרות לעצור להם את המומנטום וחזרו עם חמישייה מהדהדת לרשת לצ'ה, שסופרת שלושה הפסדים רצופים ונמצאת מתחת לקו האדום. דנילו קטאלדי בן ה-30, שמעולם לא כבש צמד כשחקן בוגרים, עשה את זה כבר במחצית הראשונה, כולל כדור חופשי נהדר בדקה ה-45 ולאחר הרחקתו של אנטוניו גאלו המקומי. אנדראה קולפאני ירה אל הרשת בתווך (34) והשלים צמד משלו (54), לפני שהמחליפים לוקאס בלטראן (61; נכנס בדקה התשיעית בעקבות פציעתו של אלברט גודמונדסון) ופביאנו פאריזי (72) הצטרפו לחגיגה.

אנדראה קולפאני שחקן פיורנטינה חוגג שער
הצגה של פיורנטינה. אנדראה קולפאני | אימג'בנק GettyImages, Maurizio Lagana

ונציה – אטאלנטה 2:0

אחרי שכבש שוב לרשת נבחרת ישראל, מתאו רטגי המשיך את פתיחת העונה הנהדרת שלו והפך לשחקן אטאלנטה הראשון מאז קרל אגה האנסן ב-1949/50 שמבקיע לפחות שמונה שערים בשמונת המחזורים הראשונים. המתאזרח הארגנטינאי בישל בדקה השביעית למריו פשאליץ' את שערו ה-50 בסרייה A, ובדקה ה-47 כבר מצא את הרשת בעצמו עם הקפצה אלגנטית אחרי טעות בהגנת ונציה. העולה נותרה במקום האחרון.

קליארי – טורינו 2:3 לקליארי: ניקולה ויולה (38), חוסה פלומינו (74), סאול קוקו (78). לטורינו: אנטוניו סנאבריה (41), קרול לינטי (56)

מריו פשאליץ' שחקן אטאלנטה חוגג שער
הגיע ל-50. מריו פשאליץ' | אימג'בנק GettyImages, Timothy Rogers

ביום שני:

ורונה – מונצה (21:45)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי