המלך של מילאנו: הנתון ההיסטורי של זלאטן איברהימוביץ'

זלאטן איברהימוביץ' | Paolo Rattini/Getty Images

השבדי הפך לראשון אי פעם שכבש למעלה מ-50 שערים במילאן ובאינטר ועל הדרך הבקיע את שערו המהיר ביותר במדי הרוסונרי. וגם: הנתונים מאז החזרה מפגרת הקורונה וציוני הדרך של קאקה ואינזגי שצ'להאנולו השווה

קבוצות: מילאן
(גודל טקסט)

מאז החזרה מפגרת הקורונה מילאן נראית בלתי ניתנת לעצירה וגם אמש (רביעי) סיפקה עוד הצגה עם 1:4 ענק על סמפדוריה ולמרות שכבר לא תוכל להעפיל למקום החמישי לאחר ניצחונה של רומא על טורינו, הקבוצה של סטפאנו פיולי נמצאת במומנטום נפלא לקראת פתיחתה של עונת 2020/21 וכעת מקום בטופ 4 לא נשמע כמו מילה גסה.

אולי כדי להבין כמה מיוחדת הריצה של מילאן, כדאי לנבור במספרים: מאז חידושי הליגות הגדולות מילאן הבקיעה 32 שערים ורק מנצ'סטר סיטי מצאה את הרשת יותר פעמים ממנה בתקופה זו (34). מעבר לכך, הרוסונרי סופרים 11 משחקים ללא הפסד, שזו הריצה הטובה ביותר שלהם מאז אפריל 2013 ולסיום זה היה משחק החוץ השישי ברציפות שמילאן מוצאת פעמיים את הרשת – דבר שלא קרה מאז 1964.

אך עם כל הכבוד לחבורה באדום שחור והמאמן שהאריך את חוזהו עד 2022, את הקרדיט על ההופעה באצטדיון לואיג'י פראריס צריך לתת רק לאדם אחד והוא כמובן לזלאטן איברהימוביץ', שכיכב עם צמד ובישול ובדיוק כמו קבוצתו אחראי גם הוא לכמה שיאים נוספים.

גם באינטר הבקיע למעלה מ-50 שערים. זלאטן איברהימוביץ' | Press/Getty Images

המרשים ביניהם היה לאחר שכבש את שערו הראשון והפך לשחקן היחיד אי פעם שהבקיע 50 שערים גם במילאן וגם במדי היריבה העירונית אינטר, ובמקביל רשם את השער המהיר ביותר שלו במליאן לאחר שמצא את הרשת לאחר שלוש דקות ו-22 שניות. יחד עם זאת הפך לשחקן שכובש שמונה שערים באיטליה בכמות המשחקים הנמוכה ביותר (18) ועלה למקום ה-40 בטבלת המבקיעים בסרייה א' בכל הזמנים (131) לאחר שחלף על פני פרנצ'סקו גרציאני האגדי.

עוד שחקן שרשם ציון דרך במועדון הוא הקשר הטורקי הקאן צ'להאנולו שכבש את השער השני ובישל לשבדי את השלישי וכך הפך לשחקן הראשון מאז קאקה בשנת 2008 שמעורב בגול או בישול בחמישה משחקים רצופים ולראשון מאז פיליפו אינזאגי (גם מ-2008) שאחראי עם 10 שערים בחמישה משחקים רצופים.

איברהימוביץ' דיבר לאחר הניצחון וכהרגלו סיפק כמה ציטוטים ציוריים במיוחד: "אומרים עלי שאני זקן ועייף, אבל אני רק מתחמם. אני כמו בנג'מין באטן (סרט שיצא ב-2008 המספר על אודות אדם שנולד כזקן מבחינה פיזית, אך הולך ומצעיר עם השנים), לעולם לא אזדקן".

לאחר מכן, זלאטן דאג לשבח את מאמנו פיולי שלעומת השבדי כן הבטיח את הישארותו בעונה הבאה: "אני מאוד שמח בשבילו כי הוא עושה עבודה נהדרת. הצוות מאוד מאמין בו וגם אני מכבד אותו מאוד".

הקאן צ'להאנולו | Paolo Rattini/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי