לא רק נעל הזהב: אימובילה בדרך לשיא כל הזמנים בסרייה א'

צ'ירו אימובילה בטירוף | Paolo Bruno/Getty Images

החלוץ שהגיע ל-35 שערים העונה רחוק שני שערים בלבד מלעבור את היגוואין ולהפוך לשחקן שכבש הכי הרבה בעונה אחת: "שונא שמחליפים אותי, זה היה חשוב להבקיע ולעבור את לבנדובסקי". בהמשך רמז שיישאר

קבוצות: לאציו
(גודל טקסט)

לאציו חוותה משבר גדול לאחר חידוש הסרייה א' מהקורונה ונעלמה במהירות ממאבק האליפות עם חמישה הפסדים בשמונת המשחקים הראשונים, אך הקבוצה של סימונה אינזאגי תסיים את העונה בטעם טוב. לאציו גברה אתמול (רביעי) 0:2 על ברשיה, ניצחונה השלישי ברציפות, ובמועדון סימנו כמטרה את כיבוש המקום השני במחזור הסיום. זה יהיה לא פשוט שכן לאציו תצא למשחק חוץ בנאפולי, אך היא מלאת אמונה. עבור הקבוצה מהאולימפיאקו היה מדובר בערב עם שיאים: צ'ירו אימובילה כבש ועשה צעד ענק לעבר זכייה בתואר נעל הזהב, והקבוצה קבעה נקודות בעונה עבור המועדון – 78.

סימונה אינזאגי היה מרוצה: "שיא הנקודות בתולדות לאציו הוא מקור לגאווה גדולה. הקבוצה השתפרה מאוד בשנים האחרונות, היא התמידה ונלחמה. ברשיה הגיעה לרומא מאוד מרוכזבת, אבל היינו טובים. אנחנו רוצים את המקום השני, נגיע עם כל הכוחות האפשריים". על אימובילה: "אנחנו שמחים בשבילו, היה מגיע לו לכבוש אפילו יותר משער אחד".

החלוץ האיטלקי הגיע ל-35 שערי ליגה העונה ב-36 משחקים בלבד והוא מוביל בארבעה שערים על כריסטיאנו רונאלדו בקרב מלכות השערים המקומית (זכה בתואר כבר פעמיים), בזמן שעקף את רוברט לבנדובסקי שכבש 34 שערים בליגה הגרמנית. אם לא תהיה הסנצייה אדירה הוא יזכה בנעל הזהב לראשונה בקריירה שלו. לאימובילה מטרה גדולה במחזור הסיום – הוא זקוק לצמד כדי לקבוע שיא שערי ליגה לעונה, כשכרגע גונסאלו היגוואין מחזיק בשיא עם 36. מאז שאימובילה הגיע ללאציו, רק שלושה שחקנים כבשו יותר ממנו: כריסטיאנו רונאלדו (103), לבנדובסקי (115) וליאו מסי (132).

שער "קוריירה דלה ספורט" | צילום מסך: "קוריירה דלה ספורט"

"צ'ירו נוגע בזה", נכתב ב"קוריירה דלה ספורט". "אף אחד לא ייקח לו את נעל הזהב" "הכוכב כבש את שערו ה-35 מקרב את קבוצתו למקום השני, אין ספק שזה היה ערב גדול", נכתב ב"גאזטה דלה ספורט". גם בספרד פירגנו, אפילו במדריד: "זה השער שיעניק לו את נעל הזהב", נכתב ב"מארקה".

החלוץ הוחלף מייד לאחר שכבש בדקה ה-82 ולא אהב את זה. אימובילה: "אני שונא להיות מוחלף כשאני צריך להבקיע, לא רציתי לרדת מכר הדשא. הייתי צריך לעשות את זה כדי להתנתק מלבנדובסקי ולפתוח פער על רונאלדו. אני מודה על הבישול, הקבוצה עשתה הכל כדי שאבקיע. המאמן מרבה להחמיא לי, אני יודע שצפויים לנו דברים חשובים בעונה הבאה. עלינו לחשוב על מנוחה והתאוששות במהלך הקיץ כי זו הייתה שנה קשה מאוד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי