רשמית: צ'ירו אימובילה זכה בנעל הזהב

צ'ירו אימובילה. מחוץ לרשימה | Marco Rosi/Getty Images

הסקורר האדיר של לאציו הוא הכובש המצטיין של אירופה לעונת 2019/20 סופית מכיוון שכריסטיאנו רונאלדו לא בסגל יובנטוס לרומא. המטרה הבאה: לקבוע את שיא כל הזמנים בסרייה A

קבוצות: לאציו
(גודל טקסט)

ברכות לצ'ירו אימובילה. חלוץ לאציו זכה היום (שבת) רשמית בנעל הזהב של עונת 2019/20, זאת אחרי שיובנטוס הכריזה שכריסטיאנו רונאלדו לא ייכלל בסגל למשחק מול רומא הערב ב-21:45 במחזור סיום העונה של הליגה האיטלקית.

הפנומן הפורטוגלי היה השחקן היחיד שעוד יכל לעקוף את האיטלקי, למרות שגם זה לא היה סביר גם אם CR7 היה נכלל בסגל. רונאלדו סגר את העונה עם 31 שערי ליגה, בזמן שלאימובילה יש 35 כאלה, אחרי שכבש ב-0:2 על ברשיה במחזור האחרון ועקף את רוברט לבנדובסקי מבאיירן מינכן, שסיים את העונה בבונדסליגה עם 34 שערים.

בכך, אימובילה הפך לאיטלקי הראשון שזוכה בנעל הזהב מאז שעשה זאת פרנצ'סקו טוטי בעונת 2006/07, אז אז כבש 26 שערים. אגב, עונת אחת לפני כן איטלקי אחר זכה בפרס – לוקה טוני, שכבש במדי פיורנטינה 31 שערים.

כריסטיאנו רונאלדו | Filippo Alfero – Juventus FC/Juventus FC via Getty Images

ליאו מסי, כוכב ברצלונה, זכה בתואר בשלוש השנים האחרונות. בכלל, מאז 2009/10 רק שלושה שחקנים הצליחו לזכות בפרס היוקרתי: מסי, רונאלדו ולואיס סוארס.

כעת לאימובילה יש מטרה חדשה: קביעת שיא כל הזמנים למספר שערים בעונה אחת בסרייה A. על השיא חתום גונסאלו היגוואין, שסיפק 36 כיבושים במדי נאפולי בעונת 2015/16. כוכב לאציו יצטרך לכבוש צמד היום ב-21:45 מול אותה נאפולי כדי לשבור את השיא, או לכבוש שער אחד כדי להשוות אותו ולחלוק אותו יחד עם היגוואין.

צ'ירו אימובילה בטירוף | Paolo Bruno/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי