הדילמה של אנדראה פירלו: לואיס סוארס או אדין דז'קו?

לואיס סוארס
לואיס סוארס | Aitor Alcalde/Getty Images

המאמן החדש של יובנטוס מתבלט בין שני החלוצים הוותיקים, אך מסתמן כי יהיה קל יותר להביא את הבוסני, לאור השכר הגבוה של האורווגאי מברצלונה. שחקן ומאמן העבר פרארה שיבח את פירלו: "הוא מנהיג מלידה"

(גודל טקסט)

זה לא סוד שהמאמן החדש של יובנטוס אנדראה פירלו מחפש חיזוק לחוד ההתקפה ואף אישר בהצגתו שגונסאלו היגוואין לא נמצא בתוכניות לעונה הבאה. על פי הדיווחים באיטליה על הפרק נמצאים שני שחקנים, שבדומה לארגנטינאי חצו גם הם ממזמן את גיל 30 – לואיס סוארס ואדין דז'קו.

הראשון נמצא מחוץ לתוכניות של רונאלד קואמן בברצלונה ובעקבות כך הגברת הזקנה לא צפויה לשלם עבור האורוגוואי בן ה-33 סכום גבוה במיוחד, אך שכרו העומד על 12 מיליון יורו בעונה עלול להוות מכשול עבור הקבוצה האיטלקית. ברשימת היתרונות של סוארס ניתן למצוא ניסיון רב בליגת האלופות – דבר שיובנטוס משתוקקת לו יותר מכל, בנוסף נחשב לשחקן בעל שם עולמי שיכול למכור חולצות רבות.

לעומתו דז'קו, המבוגר מסוארס בשנה, היתרון הוא ברור – ניסיון בסרייה א'. ברזומה של הבוסני גבוה הקומה ניתן למצוא מעל 170 הופעות בליגה האיטלקית, 78 שערים ו-35 בישולים מאז הגיע לרומא בשנת 2015. בנוסף לכך, אם יובנטוס אכן תחתים את דז'קו תהיה לכך גם השפעה נוספת והיא צירופו של חלוץ נאפולי ארקדיוש מיליק לרומא. כזכור הפולני קושר גם לאלופה האיטלקית, אך מאז מינויו של פירלו שמו ירד מהפרק וכעת הוא המועמד המוביל להגיע לג'יאלארוסי.

אדין דז'קו | Matteo Ciambelli/NurPhoto via Getty Images

עוד ביובנטוס: אגדת העבר של המועדון כשחקן צ'ירו פרארה, שבדומה לפירלו קיבל את משרת המאמן ללא ניסיון של ממש התייחס למינו המפתיע ומבקש לתת לו זמן: "הוא מנהיג מלידה, יש לו אישיות סוחפת מבלי להרים את הקול. האם יובנטוס לקחה סיכון? כמובן, אבל היא כבר בחרה באנדראה כמאמן קבוצת המילואים ובמובן מסוים, הכל כבר נקבע מראש. אולי ההזדמנות הגיעה מוקדם מהצפוי, אבל תנו לו לטעות. אני משוכנע שהוא יקבל זמן כי הבעלים אנדראה אניילי רוצה לחדש את הדינמיקה במועדון, זאת גם הסיבה שפיטוריו של סארי לא הפתיעו אותי".

עם זאת, יש לציין כי הקדנציה של פרארה ביובנטוס הסתיימה בטונים צורמים. האיטלקי מונה בקיץ 2009 בגיל 42 בלבד לעמדת המאמן הראשי לאחר ששימש כעוזר מאמן נבחרת איטליה ופוטר כעבור חצי שנה לאחר שצבר 53% הצלחה ב-31 משחקים. מאז הקריירה לא ממש התרוממה עם קדנציות מאכזבות אפילו יותר בסמפדוריה ו-ווהאן הסינית.

אנדראה פירלו | Daniele Badolato – Juventus FC/Juventus FC via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי