זלאטן: "אני כועס, אוותר על הפנדל הבא". החלוץ רשם שיא נוסף

זלאטן איברהימוביץ' | Mattia Ozbot/Soccrates/Getty Images

החלוץ החמיץ מהנקודה הלבנה בפעם השלישית העונה - יותר מכל אחד אחר, אך מנע הפסד עם בתוספת הזמן - הראשון במילאן שכובש שבעה משחקי ליגה רצופים. השבדי הודה: "אני עייף, הרגשתי שאני לא במשחק". וגם: הנבחרת

קבוצות: מילאן
(גודל טקסט)

מילאן כבר עמדה בפני הפסד בכורה בליגה מאז מרץ ושני בכל המסגרות – ואז הגיע זלאטן איברהימוביץ'. החלוץ שהחמיץ פנדל כשבעט לעננים חילץ נקודה בתוספת הזמן בדרך ל-2:2 אתמול (ראשון) מול ורונה בסן סירו. עם היציאה לפגרת הנבחרות, הורוסונרי עדיין שומרים על פסגת הטבלה. "איברה מציל את מילאן ו"איברה ענק" היו הכותרות בארץ המגף. "הרוסונרי עדיין בראש הטבלה אך לא מצליחים לברוח". החלוץ רשם היסטוריה ענקית כשהיה לשחקן מילאן הראשון איי פעם שכובש שבעה משחקי ליגה רצופים בעידן שלוש הנקודות (מאז 1994/95).

העונה כבש זלאטן שמונה שערים בחמישה משחקי ליגה, אבל כמובן שהוא התאכזב מהחמצת הפנדל שלו. "אני משאיר את הפנדל הבא לפרנק קסייה", אמר והתלוצץ כהרגלו. "אני כועס כמובן כי תיקו היום (אתמול) אינו מספיק טוב. היו לנו כל כך הרבה הזדמנויות, החמצתי פנדל. הכי חשוב זה לא לאבד את הביטחון שלנו. אנחנו רוצים לנצח בכל משחק, בטח עם איך שהטבלה נראית". זו הייתה החמצת הפנדל השלישית העונה של השבדי, יותר מכל אחד אחר.

החלוץ סיפר על הדיאלוג עם שוער היריבה לפני הפנדל: "מריו סילבסטרי אמר לי 'לא החמצת בבעיטה האחרונה'? ואמרתי לו 'אתה לא טועה, החמצתי'". עוד הוסיף על הפנדל: "יש הרבה משחקים וכשאתה עייף אתה לא תמיד נמצא במאה אחוז ריכוז. למרבה המזל מגיעה הפגרה כי גם אני זקוק למנוחה. לא הייתה לי את החדות והנחישות הרגילה מול השער, הרגשתי שאני לא שם. אנחנו צריכים לצאת לשחק עם מטרה ברורה, זו הפילוססופיה שלי".

זלאטן נשאל על כך שהצטלם עם גופייה של נבחרת שבדיה מה שגרם לרבים לחשוב שהוא חוזר לנבחרת, והסביר: "ניסיתי רק לעצבן אנשים שם". אין ספק שהחלוץ זקוק למנוחה: "המאמן יכול לקבוע שאני משחק מחצית וזהו, אני מקצוען. אני זוכר שהיה לי מאוד קשה במדי מנצ'סטר יונייטד לשחק בחמישי ואז להתאושש. אחרי הפציעה שהייתה לי שהייתה עלולה לבשר לי שזה הסוף, אני מרגיש כמו ילד שפשוט מתרגש לעלות למשחק. אני מרגיש את השמחה העצומה מהכדורגל.

הרמה באיטליה והפרסים האישיים: "אני יכול לאשר בתור אחד ששיחק בהרבה מאוד ליגות – שאיטליה היא הקשה ביותר לחלוצים. יש כאן הרבה קבוצות טובות שלא הגיעו לשיאן עדיין. מי שתהיה בכושר הטוב ביותר תזכה בסקודטו. האם הוא מתגעגע לכדור הזהב ופרסים אישיים: "לא, הגביעים האלה הם נחמדים בסך הכל אבל אני לא צריך אותם כי אני מרגיש חזק בכל מקרה. אני משחק, מנסה לעשות כמיטב יכולתי כדי לעזור לקבוצה וזהו".

סטפאנו פיולי הזהיר את חניכיו לאחר המשחק שהקבוצה חייבת להתרגל לקושי עם המעברים מהליגה האירופית חזרה לסרייה א':"ידענו שיהיה לא פשוט. היריבות יכולות להתכונן כל השבוע לקראת המשחק הזה ולנו יש מיני-אימון אחד בלבד. אנחנו רוצים להשתפר בהשוואה לעונה שעברה ולהגיע הרי רחוק שאפשר באירופה".

סטפאנו פיולי ושחקני מילאן | Sportinfoto/DeFodi Images via Getty Images

מרוצה מהיכולת: "זלאטן אמר לי שהוא מאוכזב משום שיכולנו לנצח. ספגנו חמישה שערים במחזורים האחרונים וזה אומר שעלינו להיות מרוכזים יותר. מצד שני היו לנו 25 איומים על השער והשוער שלהם מנע מאיתנו ניצחון שאולי הגיע לנו. אחרי שספגנו הפסד בכורה מזה חודשים רבים (ביום חמישי) ופיגרנו 2:0, הראנו שאנחנו קבוצה חזקה עם אופי. הקבוצה שלנו הכי צעירה בליגה מבין הגדולות וזה לא מונע מאיתנו לגלות אופי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי