קונטה: "גם ליברפול לא זכתה בכלום בשנים הראשונות של קלופ"

אנטוניו קונטה | LARS BARON/POOL/AFP via Getty Images

בראיון מיוחד, מאמן אינטר הדגיש את חשיבות התהליך: "עשר שנים ללא הצלחות הן לא דבר מקרי, לוקח זמן לבנות מנטליות של קבוצה מנצחת. כשאעזוב, אשאיר קבוצה טובה מזו שקיבלתי". וגם: מעמדו של אריקסן

קבוצות: אינטר
(גודל טקסט)

אחרי פתיחת עונה רעה בליגה האיטלקית (12 נקודות מ-21 אפשריות) ובליגת האלופות (שתי נקודות מתשע אפשריות), אנטוניו קונטה העניק ראיון מיוחד ל'גזטה דלו ספורט' והתייחס לסיטואציה בה נמצאת אינטר.

קונטה פתח את דבריו והתייחס לתהליך בו נמצאת הקבוצה: "רבים מדברים על ניצחון וזכייה בתואר, אני מדבר על מנטליות של קבוצה מנצחת. אתה יכול לזכות בתארים בעונה מסוימת, כי דברים הסתדרו לך טוב ולאחרים פחות, אבל להיות מועדון מצליח לאורך זמן זה דבר אחר לחלוטין", הסביר האיטלקי בן ה-51 שהגיע לנראזורי לפני כשנה וחצי ומנסה להחזיר את המועדון בהדרגה לפסגה.

קונטה הוסיף והבהיר כי קל זה לא יהיה: "אנחנו צריכים להיות ברורים ולא 'למכור עשן', אתה לא יכול להגיע לטופ ולשמור עליו רק בזכות רכישה של שחקן כזה או אחר או כישורים של מאמן כזה או אחר, הרי עשר שנים ללא הצלחות הן לא דבר מקרי". כידוע, אינטר לא זכתה בתואר מאז 2010/11, אז הניפה את הגביע האיטלקי.

אנטוניו קונטה | Claudio Villa – Inter/Inter via Getty Images

על השאיפה הגדולה: "אני חי את אינטר במשך 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, במטרה אחת ברורה: לעזור למועדון לחזור להיות אחד המובילים באירופה, שם ההיסטוריה מוכיחה שהוא צריך להיות. זכייה בתואר כזה או אחר לעולם לא מובטחת ושום דבר אינו מובן מאליו, זה נוצר באמצעות תהליך ארוך של תשוקה, עבודה, מאמץ, הקרבה ותשומת לב לפרטים. זו הצורה בה עבדתי לאורך כל הקריירה שלי".

קונטה הדגיש את חשיבות התהליך: "אני יודע שיש ציפיות גבוהות בגלל שאני כאן ואני מקבל את זה, אבל גם ליברפול לא זכתה בשום דבר בשנים הראשונות של קלופ. זה לוקח זמן ואתה צריך להביא לפחות תוספת חשובה אחת בכל עונה כדי לבנות קבוצה שתהיה אחת החזקות בעולם. כשאעזוב, ואני מקווה שזה יהיה בעתיד הרחוק, אשאיר קבוצה טובה יותר מזו שקיבלתי – כמו שקרה בכל מקום בו עבדתי".

לסיום, קונטה נשאל על מצבו ומעמדו של כריסטיאן אריקסן, שלאחרונה התראיין בדנמרק והודה שהפרק שלו באינטר לא מתנהל כפי שהוא ציפה. "כל הבחירות שאני עושה הן אך ורק לטובת אינטר ולא עבור שחקן כזה או אחר", הבהיר המאמן בנוגע לקשר, שלא ממש הצליח להשתלב מאז שהגיע מטוטנהאם ופתח העונה בהרכב בארבעה משחקים בלבד.

כריסטיאן אריקסן | Diego Souto/Quality Sport Images/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי