איטליה בטירוף: "זלאטן עבור הסקודטו". החלוץ השתווה לבטיסטוטה

זלאטן איברהימוביץ' | ANDREAS SOLARO/AFP via Getty Images

"כוכב על" ו"בוס, אני דואג לזה" היו חלק מהכותרות אחרי שהשבדי חגג גם על נאפולי והרוסונרי השוו את המאזן מעונת האליפות ב-2004. הבעיה של מילאן: החלוץ נפצע ועלול להיעדר בזמן הקרוב

קבוצות: מילאן
(גודל טקסט)

גם משחק חוץ קשה בנאפולי לא הרתיע את מילאן, היחידה שטרם הפסידה העונה באיטליה ומוליכת הסרייה א' הגאה. הרוסונרי גברו אתמול (ראשון) 1:3 על האקס ג'נארו גאטוסו ומעבר ליכולת הנהדרת יכולים לשמוח מהנתון הבא: זו הפעם השנייה בלבד בה הקבוצה פותחת את העונה עם 20 נקודות משמונת המחזורים הראשונים בעידן השלוש נקודות.

בפעם הקודמת שהרוסונרי החלו כך את העונה, ב-2003/04, זה גם הסתיים באליפות. ובחזרה לאתמול: אחרי צמד של זלאטן איברהימוביץ' הנפלא הגיע תורו של ינס פטר האוגה שכבש את השלישי והפך לשחקן הנורבגי השני שכובש במילאן, אבל הסיפור, כמו תמיד, היה החלוץ השבדי שהגיע לעשרה שערים העונה בשמונה מחזורים.

רק שני שחקנים בהיסטוריה של מילאן הציגו מאזן מרשים יותר – מרקו ואן באסטן הבקיע 12 פעמים ב-1992/93 והשחקן השני הוא נורדאל ב-1951. ההישג של השבדי מרשים אפילו יותר שכן הוא החמיץ שני משחקים בגלל הקורונה. יש לו ארבעה צמדים ולמעשה הוא כובש שער ליגה כל 52.9 דקות. "איברה" הוא השחקן הרביעי בהיסטוריה שכובש בכל ששת המשחקים שלו בליגה, לצד אגדות כמו גבריאל בטיסטוטה (1994/95) וכריסטיאן ויירי (2002/03) וגם קשישטוף פיונטק.

הבעיה היא שהחלוץ סיים את המשחק עם פגיעה קלה וקשר שקית קרח לירך שמאל ועל פי הערכות ראשוניות ייעדר בין עשרה ימים לשבועיים, כך שבכל מקרה יחמיץ את המשחק נגד ליל בליגה האירופית ביום חמישי וכנראה שגם את פיורנטינה ביום ראשון.

דניאל בונרה חוגג עם שחקני מילאן | Francesco Pecoraro/Getty Images

דניאל בונרה, שעמד על הקווים לראשונה לאור העובדה שגם סטפאנו פיולי חולה בקורונה וכך גם עוזרו – התייחס קודם כל לפציעה של הענק השבדי: "אין לנו הרבה מידע כרגע, זה נראה כמו בעיית שריר, נמתין כמה ימים ואז נראה".

על המשחק: "זה ללא ספק ניצחון חשוב המראה שאנחנו בדרך הנכונה. דיברתי עם פיולי לאחר המשחק, הוא היה שמח מאוד ושוחח עם הבחורים. יש לנו סגל נהדר ואנחנו רוצים להישאר למעלה כמה שיותר זמן. התחלנו את העבודה לפני הרבה זמן, זה לא הבזק רגעי".

כשנשאל על הסקודטו – לקח צעד אחורה: "ההרגשה מצוינת אך מוקדם מאוד במחזור השמיני לדבר על מה שעשוי לקרות בחודש מאי. אנחנו לא מזלזלים באף יריבה, יש קבוצות שהשקיעו הרבה ונבנו כדי לזכות בסקודטו. אנחנו מסתכלים על העתיד עם הרבה תשוקה, השחקנים מרוכזים ואנחנו משתפרים".

בכלי התקשורת הרעיפו שבחים על הרוסונרי כמובן. "איברה עבור הסקודטו", הייתה הכותרת ב"טוטוספורט". "הוא שוב הוביל את הדרך עם צמד נפלא". "בוס – אני אדאג לזה", נכתב ב"קוריירה דלה ספורט" עם דגש לזה שמדובר במשחק 21 ברציפות ללא הפסד בליגה. "איברה כוכב על, הוא שומר על הפסגה". "מילאן – בום, עוד מפגן כוח והפעם בנאפולי. איברה סיפק שוב רגעי קסם", הייתה הכותרת ב"גאזטה דלה ספורט".

כותרות העיתונים באיטליה | צילום מסך: "קוריירה דלה ספורט", "גאזטה דלה ספורט"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי