מילאן השוותה שיא בן 72 שנה, פיולי: "זה בלתי נתפס, גאה בקבוצה"

הקאן צ'להאנולו חוגג | Sportinfoto/DeFodi Images via Getty Images

אחרי ה-2:3 הדרמטי על לאציו, הרוסונרי סופרים 16 מחזורים רצופים בהם כבשו לפחות פעמיים - הישג שלא קרה מאז 1948, ומאזן הנקודות שלהם גבוה פי שניים מזה שרשמו אשתקד. וגם: המספרים של זלאטן וצ'להאנולו ב-2020

קבוצות: מילאן
(גודל טקסט)

מילאן סגרה אתמול (רביעי) את שנת 2020 בדרך הכי דרמטית ומתוקה שיש, לאחר שניצחה 2:3 את לאציו בזכות שער של תאו הרננדס בדקה ה-92. הרוסונרי שמרו על מאזן נקי מהפסדים בעונת 2020/21 ועל המקום הראשון בטבלת הסרייה A, תוך כדי שהם משווים שיא בן 72 שנה: הקבוצה של סטפאנו פיולי הפכה לראשונה שכובשת לפחות פעמיים במשך 16 משחקי ליגה ברציפות במהלך שנה קלנדרית, כשרק ברצלונה עשתה זאת לפני כן ב-1948. בזכות ההפסד של יובנטוס 3:0 לפיורנטינה שלשום, מילאן נותרה הקבוצה היחידה עם מאזן נקי מהפסדים בחמש הליגות הבכירות באירופה.

17 דקות בלבד לקח למילאנזים לעלות ליתרון כפול בזכות בישול של הקאן צ'להאנולו לאנטה רביץ' ושער נוסף שהבקיע הטורקי מהנקודה הלבנה. אלא שלואיס אלברטו תיקן החטאת פנדל של צ'ירו אימובילה בדקה ה-28 וצימק, ואימובילה עצמו כיפר על ההחמצה כשכבש את שער השוויון בדקה ה-59. בתוך תוספת הזמן, הרננדס התרומם מעל כולם לכדור קרן שהגביה צ'להאנולו ונגח פנימה כדי לתת את האות לחגיגות של האדומים-שחורים. זהו המשחק הביתי השני ברציפות שבו הצרפתי כובש שער קריטי בתוספת הזמן, אחרי שבשבוע שעבר עשה זאת ב-2:2 מול פארמה.

"זה היה שער חשוב, חבל שהאוהדים לא כאן בשביל לחגוג איתנו. שנה נהדרת הגיעה לסיומה, זה היה מיוחד", אמר הרננדס ל-DAZN בסיום המשחק והתייחס לכך שפאולו מאלדיני ירד מהיציע לכר הדשא בשביל לחגוג את הניצחון עם השחקנים, כאשר את הצרפתי הוא חיבק לפני כולם: "עצם זה שהמגן הטוב ביותר בהיסטוריה חיבק אותי זה פנטסטי. לאציו עשתה משחק מצוין, אבל נלחמנו חזק והגיע לנו לנצח. האם אני המגן הכי טוב באירופה? אני עובד קשה בכל יום ומנסה להשתפר כדי להפוך לאחד כזה, אני חייב להודות לחבריי לקבוצה על העזרה".

הרננדס וצ'להאנולו חוגגים. שנה חלומית למילאן | Massimiliano Ferraro/NurPhoto via Getty Images

הקפטן אלסיו רומאניולי התייחס למהפכה שעברה מילאן בשנה האחרונה בראיון ל'סקיי איטליה': "המון דברים השתנו. ההחתמות בינואר עזרו לנו מאוד ולאט לאט צברנו יותר ביטחון ממשחק למשחק. המאמן עשה עבודה מצוינת והעניק אמון לשחקנים. חדר ההלבשה היה קצת מפולג, בואו נגיד ככה, אבל הוא הצליח לאחד אותנו והתוצאות הגיעו בעקבות זה. אנחנו צריכים לתת את המקסימום בכל משחק, זו קבוצה צעירה והכי חשוב שנמשיך כך".

במאזן הרוסונרי 34 נקודות אחרי 14 מחזורים בליגה האיטלקית, כמות כפולה מזו שהשיגו עד השלב הזה אשתקד. ב-2020 הקבוצה של פיולי צברה יותר נקודות (79) וניצחונות (23) מכל יריבה באיטליה, וספגה את מספר ההפסדים הנמוך ביותר (2). שני הגורמים העיקריים לכך הם כנראה זלאטן איברהימוביץ והקאן צ'להאנולו. החלוץ השבדי כבש 20 שערים ובישל שישה נוספים ב-24 הופעות, בעוד הטורקי יצר העונה יותר מצבים מכל שחקן אחר בחמש הליגות הגדולות באירופה -53 בסך הכל.

"אני גאה בקבוצה שלי, הם עושים משהו בלתי נתפס", אמר פיולי בתום המשחק. "אלוף כמו זלאטן תמיד יהיה חסר כשהוא לא משחק, אנחנו יודעים שאנחנו חזקים יותר איתו. אנחנו מנצחים הרבה משחקים כי יש לנו שחקנים טובים, לא הייתי מחליף אותם באף אחד אחר. לצ'להאנולו יש איכויות טכניות יוצאות דופן, הוא שחקן פנטסטי שתמיד יודע מה לעשות. הוא ברמה הגבוהה ביותר".

בצד של לאציו, המאמן סימונה אינזאגי הביע אכזבה מהתוצאה ומהשמירה הלקויה של לואיס אלברטו בשער המכריע: "התוצאה לא הוגנת, אני כועס. הגיע לנו יותר, שלטנו במשחק. היינו צריכים לעשות יותר כדי למנוע את השער של הרננדס, לואיס אלברטו השאיר לו יותר מדי מרחב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי