הזוי: רומא הושפלה, אך הייתה מודחת מהגביע גם אם הייתה מנצחת

לורנצו פלגריני | Silvia Lore/Getty Images

הג'אלורוסי אמנם נכנעו 4:2 לספציה בתום 120 דקות וסיימו את דרכם במפעל, אבל מתברר כי בצעו חילוף אחד יותר מדי והמשמעות היא שבפעם השנייה העונה יספגו 3:0 טכני: "יש לנו בעיה", הודה המאמן

קבוצות: רומא
(גודל טקסט)

התקשורת האיטלקית געשה ורעשה הלילה (בין שלישי לרביעי) אחרי ההפתעה הגדולה בגביע שהובילה לסיום דרכה של רומא, שנכנעה בתום 120 דקות 4:2 לספציה מהמקום ה-13 בסרייה A, אבל הסיפור הגדול, כמה שזה נשמע מפתיע, ממש לא קשור לתוצאת המשחק: מתברר כי גם אם רומא הייתה מנצחת, היא הייתה מודחת מהגביע.

מאמן רומא, פאולו פונסקה, ביצע במהלך ההארכה, במצב של 2:2, את החילוף השישי שלו – אחד מעבר למותר – והמשמעות היא שגם אם היה מנצח את ספציה, הג'אלורוסי היו מודחים בבית הדין של ההתאחדות האיטלקית. מה שמדהים הוא שזו לא הפעם הראשונה העונה שרומא מבצעת שגיאה כה גדולה בכל הקשור לחוקת המשחק, מכיוון שהם כבר ספגו 3:0 טכני נגד ורונה כתוצאה משיתופו של אמאדו דיווארה שלא היה רשאי לשחק.

כיצד הדבר קרה? כאמור פונסקה ביצע חילוף שישי ואחרון במהלך ההארכה מתוך מחשבה שאחרי 90 דקות הוא זוכה לחילוף נוסף, כפי שגם אופ"א מאשרת, אלא שבגביע האיטלקי החול הנ"ל לא תקף ועל כן רומא שוב תשלם ביוקר ותספוג 3:0 טכני מטעויות של אנשיה.

פאולו פונסקה | Paolo Bruno/Getty Images

"אם יש בעיה, זה הזמן שנבדוק אותה ונדבר עליה. ויש לנו בעיה", הודה פונסקה ולא הסתיר את זעמו על הצוות שלו שבפעם השנייה העונה לא מנע ממנו לבצע טעות טכנית כזו בהפסד טכני – "למזלו" גם כך רומא הושפלה וסיימה את דרכה בגביע לעונה זו.

פונסקה גם נשאל על הרביעייה שספגה הקבוצה אחרי ה-3:0 המשפיל בדרבי בסוף השבוע ואמר: "יצרנו ב-90 דקות מספיק מצבים כדי להכריע את המפגש, השחקנים נלחמו וחזרו מפיגור כפול וזה משהו שבמשחקים קודמים בהם פיגרנו לא הצלחנו לעשות. זה רגע קשה, אבל אני לא יכול לבוא בטענות לשחקנים על הגישה שלהם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי