ככה נראית אלופה: 0:3 מדהים לאינטר על מילאן במשחק העונה

רומלו לוקאקו, לאוטרו מרטינס | Mattia Ozbot/Soccrates/Getty Images

הנראזורי סיפקו הופעה אדירה בדרבי מול היריבה המרה, הגדילו את הפער בפסגה ל-4 נקודות ורשמו ניצחון חשוב במרוץ לאליפות ראשונה מאז 2010. צמד ללאוטרו, לוקאקו כבש ובישל. אטאלנטה חגגה 2:4 על נאפולי, 0:0 לרומא

(גודל טקסט)

המחזור ה-23 בליגה האיטלקית יגיע לסיומו מחר (שני) עם משחקה של יובנטוס, אך המשחק המרכזי של המחזור הנרשם היום, כאשר כל ארץ המגף עצרה נשימתה לקראת הדרבי הגדול של מילאנו בין מילאן ואינטר, השנייה נגד הראשונה. בסיום הקרב המרתק, אינטר סיפקה נוקאאוט אדיר עם 0:3 מרשים וחד צדדי, הגדילה את הפער בפסגה ועשתה צעד גדול לעבר אליפות – גם מבחינה מנטלית וגם מבחינת הטבלה. במשחק המוקדם של היום, פארמה ואודינזה נפרדו בתיקו 2:2 מרתק. לאחר מכן, אטאלנטה גברה 2:4 על נאפולי במשחק משוגע ורומא סיימה ב-0:0 עם בנבנטו.

מילאן – אינטר 3:0

ככה מגיעים למשחק העונה. איזו הופעה גדולה של אינטר בדרבי מול היריבה העירונית השנואה, הופעה אשר סיפקה לה ניצחון ליגה שלישי ברציפות, הגדילה את הפער בפסגה לארבע נקודות מהרוסונרי וקירבה את הקבוצה של אנטוניו קונטה לאליפות ראשונה אחרי יותר מעשור – מאז 2009/2010. מילאן של סטפנו פיולי, מנגד, שהובילה לאורך רוב העונה את הטבלה, הפסידה בפעם השנייה ברציפות ומתחילה לראות את העונה בורחת לה.

עוד לפני המשחק, אלפי אוהדים של שתי הקבוצות התכנסו מחוץ לסן סירו ותמכו בשחקנים שלהם. במחצית הראשונה אינטר סיפקה תצוגה חד צדדית, לא הפסיקה לתקוף ועלתה ליתרון כבר בדקה החמישית, כאשר רומלו לוקאקו הגביה מהאגף הימני כדור לרחבה, שם חיכה לאוטרו מרטינס הנפלא שנגח לרשת. עד להפסקה, הנראזורי המשיכו לתקוף וללחוץ וירדו למחצית רק ב-0:1, שהרגיש הרבה יותר גבוה.

שחקני אינטר חוגגים בטירוף | MIGUEL MEDINA/AFP via Getty Images
לאוטרו מרטינס חוגג | Sportinfoto/DeFodi Images via Getty Images

מילאן פתחה את המחצית השנייה שונה לחלוטין מזו שסיימה את הראשונה. הרוסונרי סיפקו בליץ אדיר, הגיעו למספר מצבים מצוינים, בעיקר זלאטן איברהימוביץ', אך סמיר הנדנוביץ' ביכולת אדירה בין הקורות מנע שער שוויון מהאדומים-שחורים. ואז, בהתקפה מתפרצת מושלמת אותה הוביל אשרף חכימי, אינטר עלתה ל-0:2 בדקה ה-57. בסיומה של ההתקפה, איבן פרישיץ' מצא את לאוטרו ברחבה וחלוץ הארגנטינאי הנפלא סיים בנגיעה אחת אל הרשת והשלים צמד.

אינטר ממש לא התכוונה לעצור, ובדקה ה-66 זה כבר היה 0:3. הפעם, רומלו לוקאקו התכבד בשער. החלוץ הבלגי האדיר קיבל כדור ארוך מפרישיץ' במרחק של יותר מ-40 מטר משער מילאן, והוא פשוט דהר ודהר ודהר כשאף אחד לא עצר אותו עד שהגיע לרחבה של ג'אנלואיג'י דונארומה. משם, לוקאקו שלח בעיטה חדה, מדויקת ובלתי ניתנת לעצירה לפינה השמאלית וריסק את מילאן. אגב, בכך החלוץ הפך לראשון אי פעם שכובש חמישה משחקים ברציפות בדרבי של מילאנו בכל המסגרות.

רומלו לוקאקו חוגג | Mattia Ozbot/Soccrates/Getty Images
לאוטרו מרטינס חוגג | Marco Luzzani/Getty Images
כריסטיאן אריקסן, זלאטן איברהימוביץ' | MIGUEL MEDINA/AFP via Getty Images
אוהדי אינטר מחוץ לסן סירו | Piero Cruciatti/Anadolu Agency via Getty Images
אוהדי מילאן מחוץ לסן סירו | Piero Cruciatti/Anadolu Agency via Getty Images
שחקני אינטר חוגגים | Claudio Villa – Inter/Inter via Getty Images
אנטוניו קונטה, סטפנו פיולי | Claudio Villa – Inter/Inter via Getty Images

אטאלנטה – נאפולי 2:4

הקבוצות נפגשו בפעם השלישית החודש ואחרי שהקבוצה מברגאמו הדיחה את הפרטינופיי מהגביע בו זכו בעונה שעברה, הערב היא חגגה עליהם גם בליגה עם רביעייה שתביא את שחקניו של ג'יאן פיירו גאספריני במצב רוח מרומם למשחק מול ריאל מדריד ביום רביעי הקרוב. אגב, המאמן צפה בהצגה מהיציע, כיוון שהורחק בדקה ה-26 במצב של 0:0. אטאלנטה עם ניצחון שני רצוף בסרייה A, בעוד נאפולי, בפעם השלישית ברציפות, רשמה הפסד אחרי שניצחה במשחק שלפני כן.

הקולומביאנים שוב כיכבו אצל המארחת: דובאן ספאטה כבש את הראשון בדקה ה-52 ואחרי שפיוטר ז'ילינסקי איזן כעבור שש דקות, ספאטה בישל לרובין גוסנס שהחזיר את היתרון לאטאלנטה בדקה ה-64. שבע דקות חלפו ולואיס מוריאל, שבישל את השער הראשון, הבקיע במו רגליו את ה-1:3. שער עצמי של גוסנס צימק שוב בדקה ה-76, אך שלוש דקות אחר כך כריסטיאן רומרו דאג שהנקודות יישארו בברגאמו עם השער הרביעי והאחרון במשחק.

ספאטה כבש ובישל, אטאלנטה חגגה | Jonathan Moscrop/Getty Images

בנבנטו – רומא 0:0

משחק מאכזב מבחינת הג'אלורוסי, אצלם סוף פודגוראנו הישראלי ישב על הספסל במשך 90 דקות וימשיך להמתין להופעת הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת. הקבוצה נותרה במקום השלישי, אותו תוכל לאבד אם יובנטוס תנצח מחר. המארחת מהמקום ה-15 רשמה תיקו שלישי ברציפות וסופרת כבר שבעה משחקי ליגה רצופים ללא ניצחון.

פארמה – אודינזה 2:2

טרגדיה ספורטיבית עבור המארחת שהייתה כל כך קרובה לקטוע רצף ארוך של 13 מחזורים ללא ניצחון אך השמיטה יתרון כפול בשלומיאליות. הקבוצה של רוברטו ד'אברסה הייתה יכולה להעפיל למקום ה-18 ולצמק את הפער מחוף מבטחים לארבע נקודות בלבד, אך בעטה בדלי. היא תנסה להתאושש ממפח הנפש הזה כשתפגוש את ספציה, עוד יריבה מהתחתית.

הפתיחה לא הייתה יכולה להיות טובה יותר. החלוץ אנדראס קורנליוס כבש בשעה טובה את שער הבכורה שלו העונה כבר אחרי שלוש דקות כשנגח נהדר לרשת. פארמה שלטה בבירור והשער השני היה באוויר. בדקה ה-32 הכפילה המארחת את היתרון בזכות פנדל מדויק של יוראי קוצקה שכבש מחזור שני ברציפות והגיע לחמישה שערי ליגה. פרננדו יורנטה פתח בחוד אודינזה בפעם הרביעי ברציפות ועדיין לא הצליח לכבוש. דווקא המחליף שלו, סטפנו אוקקה, כבש כבר אחרי ארבע דקות (64) בנגיחה אף הוא והשאיר את המשחק צמוד. שער נוסף של אודינזה נפסל בשל נבדל, אך האורחת הייתה עקשנית. הבלם בראם נויטינק נגח מכב הלב לרשת בדקה ה-80.

חגיגה מוקדמת מדי. פארמה | Alessandro Sabattini/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי