קונטה חגג: "אולי הפעם נזכה בתואר". ציון דרך מרשים ללוקאקו

אנטוניו קונטה
אנטוניו קונטה | Emilio Andreoli - Inter / Contributor

אינטר פתחה פער משמעותי בפסגה ונראית קרובה מתמיד לאליפות. המאמן צינן: "זה צריך להיות סופי מבחינה מתמטית". החלוץ הבלגי הפך לשביעי בתולדות המועדון שהבקיע 20 שערי ליגה בשתי עונות רצופות

קבוצות: אינטר
(גודל טקסט)

אינטר נראית בדרך הבטוחה לזכייה באליפות לראשונה מאז 2009/10. הנראזורי גברו אתמול (שבת) 0:1 על בולוניה בחוץ משער של מי אם לא רומלו לוקאקו ופתחו פער של שמונה נקודות ממילאן, עשר מאטאלנטה ו-12 מיובנטוס ונאפולי. החבורה של אנטוניו קונטה ניצחה בתשעת משחקי הליגה האחרונים שלה ונדמה שרק מפלה בלתי צפויה בעשרת המחזורים שנותרו תימנע ממנה את התואר הנחשק. אגב, הפעם אחרונה שאינטר ניצחה תשעה משחקי ליגה ברציפות הייתה אי שם ב-2007, אז היא קבעה שיא מועדון שנעצר על 17 ניצחונות תחת רוברטו מנצ'יני.

לוקאקו, שכבש את ה-20 שלו בסרייה א' וניצב במקום השני בטבלת המבקיעים אחרי כריסטיאנו רונאלדו, נמצא בכושר שיא. החלוץ הבקיע שמונה שערים וסיפק ארבעה בישולים בתשעת משחקיו האחרונים בליגה. הבלגי הפך אמש לשחקן השביעי בתולדות הנראזורי שהבקיע לפחות 20 שערי ליגה במשך שתי עונות רצופות. ב-86 משחקי הליגה שלו במדי אינטר, הוא הפציץ 60 שערים.

קונטה, שחגג בענק לאחר שריקת הסיום, לא הצליח להסתיר את החיוך שלו כשנשאל על זכייה באליפות. "באופן בלתי נמנע, ככל שאנחנו מתקרבים לקו הסיום, כל ניצחון משמעותי יותר ויותר", הסבר המאמן, "לנצח כאן בבולוניה מול קבוצה שמשחקת כדורגל טוב ולוחצת חזק, זה בהחלט צעד גדול קדימה. זה לא קל לשחק אחרי היריבות שלנו לצמרת, במיוחד אחרי פגרת הנבחרות, אבל הבחורים שמרו על ריכוז ועל הרוח הנכונה. הניצחון הזה הוא ממש לא מובן מאליו".

"זו ממש לא חגיגת אליפות", מיהר קונטה לצנן את ההתלהבות, כנראה מתוך רצון להוריד לקרקע את שחקניו. "אנחנו צריכים להרוויח את הזכייה על המגרש וזה צריך להיות סופי מבחינה מתמטית. נותרו עוד עשרה משחקים, כך שיש 30 נקודות בקופה. אנחנו יודעים היטב שהליגה הזו קשה מאוד וכל משחק הוא קרב אמיתי. עדיין יש לנו הרבה לעשות כדי להגיע לשם, עדיין לא השגנו דבר".

מה תהיה המשמעות של זכייה באליפות: "נקראתי לאינטר על מנת לשנות את הנרטיב של השנים האחרונות. המטרה הייתה לנצח או לפחות לבנות משהו אמין ולהפוך את אוהדי אינטר לגאים. באופן בלתי נמנע, כמה דברים השתנו מאז תחילת המסע הזה, אך עלינו להמשיך ולהתמקד רק בעבודה שלנו. כפי שאמרתי, עלינו להתרכז רק במה שיש בכוחנו לשנות. מה שקורה מחוץ למגרש מעניין, כמובן, אבל אנחנו לא יכולים להשפיע על זה".

אנטוניו קונטה חוגג
אנטוניו קונטה חוגג | Alessandro Sabattini / Contributor

על מערכת היחסים המיוחדת עם שחקניו: "אני חושב שיצרנו משהו נפלא בין השחקנים והצוות המקצועי. כולם יודעים שאני עקבי, שאני לא מתייחס לשמות. אני עושה בחירות לטובת אינטר. הכבוד הזה התפתח בין כולנו, יש סימביוזה, אבל אנחנו חייבים לשמור על זה עד הסוף. זה יהיה נפלא לסיים עונה שלא הייתה קלה לאף אחד עם תואר. היינו קרובים אשתקד עם גמר הליגה האירופית, אולי הפעם זה יקרה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי