לוקאקו חגג ברחובות מילאנו, קונטה: "זו לא הייתה בחירה קלה להגיע לכאן"

אנטוניו קונטה, רומלו לוקאקו | MIGUEL MEDINA/AFP via Getty Images

אינטר אלופה אחרי 11 שנה, המאמן יצא מגדרו וסיכם עונה: "השחקנים בטחו בי במאה אחוז, לא היה קל להתחרות ביובנטוס החזקה". 30 אלף אוהדים חגגו במילאנו, החלוץ הניף את הדגל מבעד למכונית: "גאה, השנה הטובה ביותר"

קבוצות: אינטר
(גודל טקסט)

11 שנה אינטר חיכתה לרגע הזה. הקבוצה של אנטוניו קונטה הבטיחה אתמול (ראשון) את זכייתה באליפות לראשונה מאז 2009/10 לאחר שאטאלנטה סיימה בתיקו 1:1 נגד ססואולו. האיטלקי, שסיים אשתקד במקום השני, עמד במשימה. הוא הפך למאמן השני בהיסטוריה שזוכה באליפות גם עם הנראזורי וגם עם יובנטוס כשהקודם היה ג'ובאני טרפאטוני. מי זוכר שבקיץ הוא היה על סף עזיבה.

רומלו לוקאקו, ממצטייני הקבוצה העונה – 27 שערים ב-41 משחקים, חגג את הסקודטו בגדול והראה זאת לעוקביו ברשתות החברתיות. הוא הניף את חולצת אינטר בעודו נשען מחוץ לחלון מכונית ברחובות מילאנו כשאחד מחבריו נוהג. הוא צעק "אלופים!", "אלופים!". הוא כתב: "אלופי איטליה! תודה לחבריי לקבוצה, למאמן והצוות ולהנהלה, אבל יותר מכל – לאוהדים שנתנו לנו את הכוח והמשיכו לדחוף אותנו. התמיכה שלהם הייתה הכל עבורנו. החלום הפך למציאות". גם האוהדים כמובן מילאו את הרחובות. "זו הייתה שנה נפלאה עבורנו, אני באמת גאה לשחק באינטר, רציתי לחגוג עם האנשים. זו הדרך הטובה ביותר לחוות את זה. זו אליפות ראשונה עבור רבים מאיתנו. זו השנה הטובה ביותר בקריירה שלי".

בחזרה למאמן קונטה. בריאיון ל- " 90 Minuto" המאמן ניתח את כברת הדרך שעברה הקבוצה תחתיו ואת בסיבות לזכייה באליפות. "הלכנו לישון מאושרים מאוד. אנחנו שמחים עבורנו, עבור האנשים שעבדו קשה כדי להחזיר את אינטר לדרך המנצחת, עבור האוהדים. בוודאי שאנחנו רגועים יותר עכשיו".

לפני עשור הוא החל את הרצף המנצח של יובנטוס וכעת הוא מסיים את השושלת שלה. כשנשאל על ההבדלים, אמר: "אני חושב שזו אחת ההצלחות הכי חשובות בקריירה שלי. זו לא הייתה בחירה קלה עבורי להגיע לאינטר בתקופה בה היא לא הייתה תחרותית או עם משאבים להשיג משהו חשוב. לא קל להתחרות ביובנטוס שם שיחקתי שנים רבות והיא שלטה בליגה. היו הרבה מצבים שליליים אליהם נכנסתי". "במקום זאת קיבלתי את האתגר בשקיקה רבה. אני חושב שהעבודה הקשה הייתה שווה הכל".

רגע השפל: "ההדחה מליגת האלופות, הביקורת שקיבלנו אולי הייתה מוגזמת", אמר. "הייתה לנו קבוצה של שחקנים שלא רגילים לנצח. אבל הביקורת הפכה אותנו לחזקים יותר". אינטר, כזכור, סיימה במקום האחרון בשלב הבתים בבושת פנים כשאפילו לא המשיכה את דרכה בליגה האירופית.

אוהדי אינטר חוגגים | PIERO CRUCIATTI/AFP via Getty Images

המפתחות לאליפות: "השחקנים האלה סמכו עליי במאה אחוז, הראיתי להם את הדרך והם סמכו עליי לחלוטין. בסופו של דבר מצאנו את הדרך".

סגנון המשחק: "הייתה התקדמות טקטית, ניסינו כמה מערכים. התחלנו קצת כפי שסיימנו את העונה שעברה עם לחץ גבוה בכל חלקי המגרש וזה הביא לתוצאות טובות. לאחר מכן נראה שהיריבות למדו אותנו ונתפסנו חשופים בהתקפות מתפרצות. קבוצה מנצחת חייבת איזון בין הגנה להתקפה. אני יודע בדיוק מה עלינו לעשות. השחקנים הבישלו טקטית. אינטר משחקת כדורגל מודרני".

על מערכת היחסים עם כריסטיאן אריקסן ואיבן פרישיץ': "אני חושב ששחקן מעריך יותר כנות מאשר שקרים. השחקנים יודעים שכל החלטה שאני מקבל היא לטובת הקבוצה. ידעתי שפרישיץ' יכול לשחק בכנף. הוא חזר מבאיירן עם מנטליות אחרת".

כריסטיאן אריקסן | GIOVANNI ISOLINO/AFP via Getty Images

על המשחק נגד יובנטוס ב-15 במאי שעשוי להיות קריטי עבור הגברת הזקנה במאבק על ליגת האלופות: "זה תמיד יהיה עונג עבורי להיכנס לאצטדיון של יובנטוס, גם כיריב. זה משחק שננסה לתת בו את המיטב, נשחק כמיטב יכולתנו על אף שהשגנו את התואר".

על עתידו: "אני חושב שברגע הזה הכי נכון ליהנות מהסקודטו הזה. לא נעשה את הטעות הזו של לרדוף אחרי שמועות או פגישות, ויכוחים וכל דבר אחר. השגנו משהו יוצא דופן ואני רוצה ליהנות ממנו. יהיה זמן לדבר על הכל".

מי שעוד התייחס לקונטה הוא בפה מארוטה המנהל המקצועי: "היה פער ענק וברור בין יובנטוס ואינטר. מגיע לקונטה הרבה מאוד קרדיט, הוא היה במקום הנכון ובזמן הנכון. הוא היה מנהיג דגול. הפילוסופיה שלי היא שעדיף לקנות שחקן אחד פחות ולהביא מאמן נהדר. המגיפה אכן גרמה לחשש כלכלי, אבל נדבר על כך בהמשך. אנחנו רוצים את הסקודטו בעונה הבאה".

הבעלים סטיבן ז'אנג הודה לאוהדים דרך האתר הרשמי של המועדון וגם לנשיא הקודם מאסימו מוראטי. "אני מקווה שהבאנו לכם שמחה בתקופה כה קשה. הוא סיפר ששוחח עם השחקנים ואמר להם שהוא כמעט לא היה יכול לדמיין שזה מה שיקרה. "אנחנו כאן בזכות עבודה קשה מאוד". על העתיד של אינטר אמר: "הוא יהיה כמו במאה השנה האחרונות – עם לא מעט תקווה".

בכלי התקשורת פרגנו לאינטר. "הסקודטו ה-19 נכבש על ידי אינטר המשוגעת!", נכתב ב"גאזטה דלה ספורט". נכתב כי קונטה הוא "איש החלומות" של המועדון. "ז'אנג, יש לך אליפות!", נכתב על הבעלים הזר שזכה בתואר. "שמחה בלתי ניתנת לשליטה, לפחות 30 אלף אוהדים חגגו ברחובות", נכתב ב"קוריירה דלה ספורט" שם גם עסקו בתוכניות לעונה הבאה. "אינטר, אתם הכי טובים!, גאים בך, אלופת איטליה החדשה", הייתה הכותרת ב"טוטוספורט".

כותרות העיתונים באיטליה | צילום מסך: "גאזטה דלה ספורט", "קוריירה דלה ספורט"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי