מילאן עשתה היסטוריה, פיולי: "הופעה כמעט מושלמת"

זלאטן איברהימוביץ', ברהים דיאס, שחקני מילאן | Valerio Pennicino/Getty Images

"ברור שהם שווים מקום בליגת האלופות", נכתב אחרי ה-0:3 האדיר של הרוסונרי על יובנטוס, ניצחון ראשון במגרש החדש של הביאנקונרי. המאמן: "היינו הטובים ביותר במשך רוב העונה". וגם: הפנדלים ומצבו של איברה

קבוצות: מילאן
(גודל טקסט)

אם מישהו הטיל ספק ביכולת של מילאן לאור התקופה האחרונה, הרוסונרי ענו אתמול (ראשון) ובגדול. בקרב סופר-חשוב על מקום בליגת האלופות בעונה הבאה, מילאן הביסה 0:3 את יובנטוס בטורינו ונקמה בה על כך שהנחילה לה את הפסד הבכורה העונה במחזור ה-16. זה היה ניצחון החוץ הראשון של הרוסונרי על יובה מאז מרץ 2011, כלומר ניצחון בכורה במגרש החדש בטורינו. אולי זה לא מפתיע, שכן מילאן מחזיקה במאזן החוץ הטוב בסרייה א' עם 14 ניצחונות ב-17 משחקים.

ברהים דיאס היה זה שכבש את השער הראשון אחרי מבצע יפה ברחבה ובעיטה אדירה. בגיל 21 ו-279 ימים הוא הפך לשחקן מילאן הצעיר ביותר שכבש נגד יובה בחוץ, מאז עשה זאת פאטו בגיל 19 ו-103 ימים בדצמבר 2008. גם החמצת הפנדל של פרנק קסייה, החמישית במספר העונה (יותר מכל קבוצה אחרת בחמש הליגות הבכירות בצוותא עם אייבר) – לא מנעה את הניצחון המוחץ.

סטפנו פיולי, שחגג בטירוף על הקווים, מיהר קודם כל להרגיע לגבי זלאטן איברהימוביץ' שהוחלף בשל פציעה בדקה ה-66: "הוא לא היה במאה אחוז, נאלץ להסתפק בחצי אימון ביום שישי אבל רצה להיות כאן בכל מחיר. יש לו ברך כואבת אבל אני לא חושב שזה משהו רציני". מחליפו, אנטה רביץ', כבש את השער השני. המאמן הוסיף: "פפ גווארדיולה משחק ללא חלוץ קבוע. לנו יש את איברה שהוא נפלא אבל אם תדע ליצור ולנצל את הרווחים בתזמון הנכון – אפשר לעשות את ההבדל".

על הניצחון: "אני לא מאמין שיש דבר כזה הופעה מושלמת, אבל היינו מאוד קרובים לכך. שיחקנו כקבוצה בוגרת, מרוכזת ונחושה, השגנו ניצחון גדול במשחק קשה וחשוב מאוד. השחקנים האמינו והציגו הרבה לב ואיכות. מילאן מעולם לא ניצחה במגרש הזה עד היום כך שכולנו מסופקים מאוד. אנחנו רוצים להודות לאוהדים שלנו שריגשו אותנו בבוקר (אתמול) בתמיכה שלהם".

העונה הנוכחית: "היו לנו ניצחונות גדולים העונה, אבל הניצחון הזה חשוב מאוד כי הטבלה מאוד צמודה ומאוזנת. אבל עלינו להמשיך לעבוד קשה כדי לצערנו העונה לא הסתיימה. היינו אולי הקבוצה הטובה באיטליה לתקופה ארוכה בכל הקשור למלחמה, נחישות ומוכנות להקריב. סבלנו מעייפות נפשית אבל ידענו לחזור לעצמנו". הרוסונרי במקום השלישי בשוויון נקודות עם אטאלנטה השנייה, כשהם מוליכים בשלוש נקודות יתרון על פני יובה החמישית.

ברהים דיאס, סטפנו פיולי | MARCO BERTORELLO/AFP via Getty Images

עוד אמר: "אנחנו מניחים את היסודות לבניית קבוצה מנצחת. שחקנים רבים מוכיחים את עצמם אך ברור שבכל שנה עליך להשתפר", אמר המאמן עם הסתכלות לעתיד. כשנשאל על הבלם פיקאיו טומורי המושאל מצ'לסי (סעיף רכישה בגובה 28 מיליון יורו), ענה: "הכוונות של הצדדים ברורות אבל זה לא הזמן לדבר על כך".

באיטליה שיבחו. "מילאן המופלאה מחצה את יובה. אין ספק שהיא שווה מקום בליגת האלופות", נכתב בשער "גאזטה דלה ספורט". "פיולי הציג ניהול משחק מבריק, דיאס, רביץ' וטומורי הבקיעו. "מילאן הדהימה את הגברת הזקנה והיא שנייה עכשיו", נכתב ב"קוריירה דלה ספורט". "סופר מילאן! הם היו בלתי ניתנים לעצירה", נכתב ב"טוטוספורט". דיאס קיבל את הציון הגבוה במשחק – 8.

כותרות העיתונים באיטליה | צילום מסך: "גאזטה דלה ספורט", "טוטוספורט"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי