טראגי: שחקן עבר במילאן התאבד והשאיר מכתב קורע לב

34543 | Official AC Milan

אבל באיטליה: בגיל 20 בלבד, סייד ויסין שם קץ לחייו לאחר שסבל לאורך כל חייו מהתעללויות על רקע מוצאו וצבע עורו. "בכל מקום שאני נמצא, אני מרגיש את הדעות הקדומות". דונארומה, שהיה שותפו לחדר, ספד לחברו

קבוצות: מילאן
(גודל טקסט)

הכדורגל האיטלקי ידע הרבה אירועי גזענות בשנים האחרונות כלפי שחקנים כהי עור ואמש (שישי) התרחש אירוע טראגי במיוחד. סייד ויסין, רק בן 20 ושחקן עבר במחלקת הנוער של מילאן, שם קץ לחייו בביתו. היום הוא נמצא ללא רוח חיים, כאשר לצדו מכתב בו הוא סיפר שהוא סבל לאורך חייו מהתעללויות על רקע מוצאו וצבע עורו.

ויסין, שנולד באתיופיה בשנת 2000 ואומץ על ידי משפחה איטלקית, כתב: "לאיפה שאני הולך, בכל מקום בו אני נמצא אני מרגיש את המבטים הספקניים, את הדעות הקדומות ואת הפחד של האנשים מסביב. אינני מהגר, אומצתי כשהייתי ילד, ואני זוכר איך כולם אהבו אותי בצעירותי, כיבדו אותי ודיברו איתי בשמחה וידידות. עכשיו זה נראה כאילו כולם התהפכו מהקצה אל הקצה".

אחרי ששיחק במילאן ותקופה מסוימת גם בבנבנטו, ב-2016 פרש ויסין מכדורגל ועבר למסגרות חובבניות. במקביל לכך, הוא מצא עבודה כמלצר בחייו החדשים, אך עליה הוא סיפר: "הצלחתי למצוא עבודה, אבל נאלצתי לעזוב אותה בגלל שאנשים, בעיקר מבוגרים, סירבו לקבל ממני שירות. אם זה לא מספיק, האשימו אותי בכך שצעירים לבנים לא מצליחים למצוא עבודה".

"לעגתי לאנשים שחורים כדי להראות שאני כמו אותם אנשים שהתייחסו אליי רע, אבל זה היה מתוך פחד, פחד מהשנאה שראיתי בתוך העיניים של אותם אנשים כשהם מסתכלים על מהגרים. אני לא רוצה שירחמו עליי, אני רק רוצה להזכיר לעצמי את כל מה שסבלתי, ושכל מה שאני ספגתי זה טיפה בים לעומת כל הסבל שחוו אלה שהעדיפו למות מאשר לחיות חיים של אומללות וגיהנום" סיים ויסין את המכתב המצמרר.

מיד לאחר הפרסום על המוות הטראגי, שוער מילאן לשעבר ג'יאנלואיג'י דונארומה ספד לחברו המנוח, שהיה שותפו לחדר בעבר: "הכרתי את סייד ברגע שהוא הגיע למילאנו, גרמנו ביחד בפנימייה של הקבוצה, אני לא אשכח את החיוך המדהים שלו. אני בהלם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי