סגירת מעגל מרגשת: בופון צפוי לחזור לפארמה אחרי 20 שנה

ג'יאנלואיג'י בופון | Marco Luzzani/Getty Images

על פי הדיווחים, השוער בן ה-43 סירב להצעות אטרקטיביות ובמקום זאת ישוב למועדון נעוריו וינסה לסייע לו להעפיל בחזרה לליגה הבכירה באיטליה

קבוצות: פארמה
(גודל טקסט)

אם לא יהיו הפתעות של הרגע האחרון, עושה רושם שג'יאנלואיג'י בופון בן ה-43 ימשיך לעונה נוספת ולמעשה צפוי לרשום שנת פרישה מרגשת למדי: אם הכל יילך כשורה, הוא צפוי בקרוב לחתום בשורותיה של פארמה, הקבוצה בה גדל וממנה הגיע ליובנטוס לפני עשרים שנה.

לפני 26 שנה החל בופון את דרכו בכדורגל המקצועי ולצערו הוא לא יוכל לעמוד בין הקורות של הקבוצה כשהיא בליגה הבכירה, לפחות לא בעונה הבאה כי בחודש שעבר היא סיימה במקום ה-20 והאחרון ונשרה לליגת המשנה, אבל בופון, כך נראה, יחתום בשורותיה לאחר שהעדיף לשוב הביתה וסירב לחמש ההצעות האחרות שקיבל, ביניהן מבשקיטאש. לפי הדיווחים גם ברצלונה בחנה את אפשרות צירופו כשוער מחליף.

בצעירותו זכה בופון להכרה כאחד השוערים המובילים די במהרה ולשיא הגיע עם פארמה בעונת 1998/99, אז זכתה הקבוצה בגביע אופ"א (הליגה האירופית של ימינו) וכן בגביע האיטלקי והוא עצמו נבחר לשוער העונה. כך נסללה דרכו ליובנטוס ב-2001, איתה אפשר לומר שזכה בכל תואר אפשרי להוציא את ליגת האלופות – בופון הגיע לשלושה גמרים בשנותיו בגברת הזקנה, אבל יובנטוס הפסידה בכל משחקי הגמר.

בופון, שב-2006 סיים במקום השני בתחרות כדור הזהב לאור הישגיו עם יובנטוס והובלת נבחרת איטליה לזכייה בגביע העולם, שיחק ביובנטוס עד קיץ 2018, אז עבר לפריז סן ז'רמן וממנה נפרד בתום עונה אחת כדי לשוב לטורינו. כעת הוא צפוי לחזור להיות שוער ראשון עבור מועדון נעוריו.

ג'ואנלואיג'י בופון במדי פארמה ב-1999 | Mandatory Credit: Allsport UK /Allsport

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי