ההפך הגמור ממכבי ת"א: הכירו את ונציה, קבוצתו החדשה של דור פרץ

דור פרץ | ברני ארדוב

הקשר חתם בשורות ונציה הצנועה, שלא זכתה בתואר מאז 1941 ותרשום עונה מספר 13 בתולדותיה בסרייה A. לנעליים של מי הוא אמור להיכנס ואיזה החתמות ביצעה הקבוצה? זה מה שמצפה לו בעיר המים

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

ונציה היא קבוצה צנועה מאוד במונחים איטלקיים. העונה הבאה תהיה ה-13 שלה בלבד בליגה הבכירה ואת מרבית שנותיה היא בילתה בליגה השנייה (37 עונות) ובליגה השלישית (23 עונות). העונה האחרונה שלה בליגה הבכירה הייתה 2001/02. בעבר שלה גם זכייה בגביע האיטלקי ב-1941, בתקופת מלחמת העולם השנייה.

עונת העלייה

ונציה סיימה את העונה הסדירה במקום החמישי והבטיחה כרטיס לפלייאוף. 15 ניצחונות, 14 תוצאות תיקו ו-9 הפסדים הספיקו בשביל כרטיס ובפלייאוף היא חלפה בזו אחר זו על פני קייבו, לצ'ה וצ'יטאדלה.

האצטדיון

סטדיו פיירלואיג'י פנצו הקטן מכיל 7,389 מושבים ולא עומד בתנאי הסף של הסרייה A. עד ה-21 ביוני, כלומר בעוד פחות משבוע, ונציה תצטרך להגיש למנהלת הליגה מסמכים עם אצטדיון חלופי. האפשרות שנראית כרגע הכי סבירה היא אירוח משחקים בסטדיו נראו רוקו בטרייסטה.

שחקני ונציה חוגגים עליית ליגה
שחקני ונציה חוגגים עליית ליגה | Getty Images / Stringer

המאמן

בשנים האחרונות עמדו על הקווים שמות כמו פיליפו אינזגי, וולטר זנגה וסרסה קוסמי, אבל דווקא פאולו פאולו זאנטי הצעיר הוביל אותה בחזרה לסרייה A והוא זה שיחלק הוראות לדור פרץ. זאנטי שיחק בעמדה דומה לזו של הישראלי ולבש בעיקר את מדי אמפולי, אסקולי וטורינו בליגה הבכירה. הוא שיחק בנבחרת הצעירה ליד אלברטו ג'ילארדינו, כריסטיאנו זקארדו, מרקו בוריילו ורבים אחרים וצבר 99 הופעות סרייה A. המערך המועדף עליו הוא 4-3-1-2 הכל כך פופולארי באיטליה, ולעתים הוא מחליף ל-4-2-3-1. יחד עם זאת, ייתכן שבליגה הבכירה הוא יעבור למרכז הגנה יותר מעובה.

הכוכב

בשנה שעברה האיש המרכזי בחלק הקדמי היה פרנצ'סקו פורטה, חלוץ בן 28 שכבש 14 שערים והשתייך בעבר לאינטר. בסרייה A הוא חסר ניסיון לחלוטין וצבר 4 דקות בלבד כמחליף במדי הנראזורי במשחק נגד פאלרמו ב-2013. שחקן מרכזי נוסף הוא מתיאה אראמו – שחקן כנף שכבש בעונה שעברה 9 שערים ובישל 6 נוספים.

הנעליים הגדולות

עם כל הכבוד לפורטה ואראמו, ליוסף מאלח היה חלק לא פחות קטן בעונה המוצלחת של ונציה וכרגע נראה שדור פרץ יצטרף להשכיח אותו. האיטלקי-מרוקאי בן ה-22 הצטיין בוונציה בשנתיים האחרונות, אבל בינואר נרכש על ידי פיורנטינה (ונשאר כמושאל עד סיום העונה) וכעת פינה את המקום. ונציה חיפשה מנוע חדש ומצאה אותו בישראל, אבל פרץ יצטרף לעבוד קשה כדי להשכיח את קודמו.

דור פרץ | ג'אנלוקה די מארציו, סקיי ספורט

חלון ההעברות

החלון עדיין נמצא בחיתוליו ו-ונציה תחתים הרבה מאוד שחקנים במטרה לגבש סגל שינסה לתקוע יתד בסרייה A. בינתיים הגיעו המגן השמאלי האוסטרי דויד שנג, שנרכש מלאסק לינץ תמורת כ-250 אלף יורו והקשר ההתקפי הבלגי דן היימאנס, שהצטיין במדי בוורן בעונה החולפת. אבל אלו כאמור רק הסנוניות הראשונות. עד פתיחת העונה, ונציה תתחזק בעוד הרבה מאוד שחקנים חדשים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי