איטליה: אינטר פתחה עונה עם 0:4 על גנואה, צ'לחנוילו ודז'קו כבשו

הקאן צ'לחנוילו עם אדין דז'קו שחקני אינטר | רויטרס

האלופה החלה את עידן סימונה אינזאגי עם רביעייה ביתית קלילה ושערים של המצטרפים החדשים. 2:3 לססואולו בחוץ על ורונה

(גודל טקסט)

אחרי שהכדורגל חזר בצרפת, ספרד, אנגליה וגרמניה, גם איטליה העונה יצאה לדרך הערב (שבת) עם האלופה אינטר שהביסה 0:4 את גנואה. ססואולו ניצחה 2:3 בחוץ את ורונה. בהמשך: לאציו אצל אמפולי ואטאלנטה בחוץ מול טורינו.

אינטר – גנואה 0:4

סימונה אינזאגי פתח ברגל ימין את הקדנציה שלו כמאמן האלופה, שעברה קיץ קשה עם קריסה כלכלית של הענקית הסינית סונינג שנאלצה למכור את רומלו לוקאקו ואשרף חכימי. אנטוניו קונטה הבין לאן נושבת הרוח ונטש עוד לפני כן, אבל גם בלעדיו אינטר האריכה את רצף ניצחונות הליגה מול גנואה לשבעה, כשהיא לא סופגת ממנה שערים מאז פברואר 2018.

דנזל דומפריס עדיין לא נכלל בסגל, בעוד אדין דז'קו פתח וכבש, והקאן צ'לחנוילו גנב את ההצגה. הקשר הטורקי שחצה את הכביש ממילאן בהעברה חופשית, בישל בדקה השישית מנקודת הקרן למילאן שקריניאר שנגח בעוצמה פנימה וכבש בעצמו בחלוף שמונה דקות עם חץ מ-20 מטרים לרשת של סלבטורה סיריגו, שערך בכורה בשערה של גנואה. צ'לחנוילו הפך לראשון מאז זלאטן איברהימוביץ' ב-2006 שכובש ומבשל בבכורה במדי אינטר, ואילו שקריניאר הוא שחקן ההגנה הראשון מאז לוסיו ב-2011 שחתום על השער הראשון של העונה. ארתורו וידאל נכנס בדקה ה-68 ואחרי שש דקות קיבל מסירת עקב מניקולו בארלה ובעט פנימה, ובדקה ה-84 הוא הכין לדז'קו שנגח פנימה וחגג שער רשמי ראשון בקבוצתו החדשה.

אדין דז'קו שחקן אינטר
הגיע במקום לוקאקו. אדין דז'קו | GettyImages, Marco Luzzani

ורונה – ססואולו 3:2

בכורה מוצלחת לאלסיו דיוניזי כמאמן ססואולו, הרבה פחות לאוזביו די פרנצ'קו כמאמן ורונה. האורחת הסתדרה ללא דומניקו ברארדי, כשאלוף אירופה הנוסף שנשאר בסגל, ג'אקומו רספאדורי, השתלט על הכדור בצורה נהדרת וכבש בדקה ה-31 כדי להפוך לשחקן השלישי שנולד בשנות ה-2000 ומבקיע בשלוש עונות שונות בסרייה A (אחרי חברו לקבוצה חאמד טראורה ומואיז קן). מיגל ולוסו הפקיר את ורונה עם צהוב שני בדקה ה-45 והמבשל פיליפ ג'וריצ'יץ' ניצל את זה כדי לחגוג את השני בדקה ה-51. מתיאה זקאני צימק בפנדל בדקה ה-70, אבל טראורה שהחליף את רספאדורי נעץ את השלישי בדקה ה-77 והשני של זקאני רק הקטין בדקת הסיום.

ג'אקומו רספאדורי שחקן ססואולו חוגג שער
יליד 2000 השלישי שכובש בשלוש עונות שונות בליגה. ג'אקומו רספאדורי | אימג'בנק GettyImages, Alessandro Sabattini

אמפולי – לאציו (21:45)

המארחת שבה לליגה הראשונה אחרי היעדרות של שנתיים ואת עונת החזרה שלה היא תפתח במשחק מול ה"נשרים". לאציו ניצחה את אמפולי בכל חמשת המפגשים האחרונים בין הקבוצות, כאשר בחמשת המשחקים שלפני כן היא גברה על הקבוצה מטוסקנה רק פעם אחת. הרומאים, שנפרדו בקיץ ממרקו פארולו וסנאד לוליץ' הוותיקים, וגם מהבלם מתאו מוסאקיו, החזירו את פליפה אנדרסון אחרי שהברזילאי שיחק שנתיים בווסטהאם ועונה אחת בפורטו, כשגם פדרו "חצה" היום את הכביש וחתם בלאציו, אך השם הגדול ביותר הוא של האיש שעומד על הקווים: מאוריציו סארי הגיע אחרי שנת שבתון ומקווה להוביל את הקבוצה להישג טוב יותר מזה שרשמה בעונה שעברה, אז סיימה במקום השישי. אנדרסון צפוי לפתוח בהתקפה לצד צ'ירו אימובילה וחואקין קוראה.

טורינו – אטאלנטה (21:45)

הקבוצה מברגאמו, שסיימה שלישית בטבלה בעונה שעברה ושוב כבשה יותר מכל קבוצה אחרת באיטליה, רשמה חלון העברות סולידי עד כה: השוער פיירלואיג'י גוליני והבלם כריסטיאן רומרו אמנם עזבו לטוטנהאם, אך במקומם הגיעו חואן מוסו מאודינזה ומריח דמירל מיובנטוס. המאמן ג'אן פיירו גאספריני, שיחסר מחר את מארטן דה רון המושעה והאנס האטבור הפצוע, צפוי לפתוח עם רובין גוזנס באגף שמאל ולואיס מוריאל בחוד. בצד השני, טורינו שניצלה בשיניים מירידת ליגה, תחסר את סימונה זאזה. בעונה שעברה, שני המפגשים בין הקבוצות הניבו שישה שערים כל אחד, כך שאפשר לצפות שהרשת תזוז לא מעט גם בשבת הקרובה.