שיא מועדון בדרך לפסגה: אינטר ניצחה 1:3 את פיורנטינה

אדין דז'קו שחקן אינטר חוגג שער | אימג'בנק GettyImages, Gabriele Maltinti

אלופת איטליה השוותה שיא מ-1950 עם שערים ב-24 משחקי ליגה רצופים, כשדרמיאן, דז'קו ופרישיץ' סידרו מהפך. גם אטאלנטה ניצחה

(גודל טקסט)

המחזור החמישי בליגה האיטלקית יצא לדרך הערב (שלישי) עם האלופה אינטר, שביצעה מהפך והשוותה שיא מועדון ב-1:3 בחוץ על פיורנטינה. אטאלנטה ניצחה 1:2 את ססואולו ובמשחק המוקדם נפרדו בולוניה וגנואה ב-2:2.

פיורנטינה – אינטר 3:1

בעונה שעברה היו הנראזורי מלכי המהפכים של הסרייה A וגם העונה הם בכיוון הם 1:3 שני שמושג אחרי פיגור (כמו במחזור השני מול ורונה). פיורנטינה הגיעה אחרי שלושה ניצחונות רצופים בתוצאה זהה של 1:2 והאוהדים הרגישו שהפעם אפשר לנצח את אינטר לראשונה מאז ה-4:5 המטורף באפריל 2017, אבל האלופה ידעה לעשות את העבודה ועלתה לפסגה לפחות ל-24 שעות עם השוואת שיא מועדון מ-1950: הבקעה ב-24 משחקי ליגה רצופים.

אדין דז'קו, שכבש צמד ב-1:6 על בולוניה ועלה בהרכב במקום חואקין קוראה הפצוע, המשיך להצדיק את הבאתו עם נגיחה בדקה ה-55 שסידרה מהפך. שלוש דקות לפני כן היה זה מתאו דרמיאן שהשווה, אחרי שער בכורה של ריקרדו סוטיל שהעניק לפיורנטינה יתרון בדקה ה-23. המבשל ניקו גונסאלס הפקיר את חבריו עם שני צהובים מטופשים בדקה ה-79 ואינטר ניצלה את זה כדי לכבוש את השלישי מרגלי איבן פרישיץ' המחליף בדקה ה-87.

ריקרדו סוטיל שחקן פיורנטינה
ריקרדו סוטיל שחקן פיורנטינה | רויטרס

מהלך המשחק

דקה 2: פיורנטינה הגיעה למצב נהדר תוך 70 שניות עם הכנה של ולאחוביץ' ברחבה לניקו גונסאלס, אבל הנדנוביץ' יצא נהדר ועצר את הארגנטינאי. ביראגי הגיע מאחור והפציץ החוצה.

דקה 23: גול! המארחת שוב תקפה מצד שמאל, ניקו גונסאלס פרץ לרחבה והעביר כדור רוחב וכל שנותר לסוטיל הוא לבעוט פנימה מקרוב. שחקני אינטר טענו לעבירה מוקדמת של המבשל על שקריניאר, אבל ה-VAR אישר את השער. 0:1 לפיורנטינה.

דקה 30: צ'לחנוילו סובב כדור חופשי מסוכן, דרונגובסקי הפולני הדף היטב.

דקה 38: אינטר חשבה שיש לה שוויון אחרי פריצה של פרישיץ' בשמאל וכדור רוחב שהסתיים בשער עצמי של נסטאסיץ', אבל הדגל הורם לנבדל.

דקה 52: גול! דז'קו השאיר לבארלה שנכנס לרחבה והסיט ימינה לדרמיאן, שבנגיעה הפציץ פנימה. תחילה נדמה היה כי הוא בנבדל, אבל גם ה-VAR אישר את השער של אינטר. 1:1.

דקה 55: גול! המהפך הושלם תוך שלוש דקות, כשכדור קרן של צ'לחנוילו מצא את הראש של דז'קו שנגח בעוצמה פנימה. 1:2 לאינטר.

דקה 79: כרטיס אדום! ניקו גונסאלס ברגע של טיפשות. הארגנטינאי טען למשיכה בחולצתו, ספג צהוב על התלונות ואז המשיך במחיאות כפיים וראה צהוב שני. פיורנטינה ב-10 שחקנים.

דקה 87: גול! שיתוף פעולה של המחליפים הניב את השער השלישי, כשגליארדיני הסיט תוך כדי נפילה לעבר פרישיץ' שלא התקשה לגלגל אל הרשת. 1:3 לאינטר.

מתאו דרמיאן שחקן אינטר חוגג שער
מתאו דרמיאן שחקן אינטר חוגג שער | רויטרס

אטאלנטה – ססואולו 1:2

ניצחון ביתי ראשון העונה לאטאלנטה, שעדיין לא מלהיבה כפי שהרגילה אותנו בשנים האחרונות, אבל בכל זאת נמצאת בצמרת. ג'אן פיירו גאספריני קיבל הפעם שערים משני המגנים, כמו שהוא אוהב, כשהשמאלי רובין גוזנס עשה את זה בדקה השלישית והימני דוידה זפאקוסטה סיים מהלך קבוצתי מבריק בדקה ה-37 עם שערו הראשון במדי הקבוצה מאז פברואר 2015, אחרי שחזר אליה בקיץ. דומניקו ברארדי ברח לגוזנס וצימק בדקה ה-44 עם כדור שטוח מ-20 מטרים, אבל לא מנע הפסד שלישי ברציפות של ססואולו, שלא ניצחה את אטאלנטה ב-16 המפגשים האחרונים (מאז ה-0:2 בחוץ באפריל 2014).

דוידה זפאקוסטה שחקן אטאלנטה חוגג שער
שער ראשון בקדנציה השנייה. דוידה זפאקוסטה | אימג'בנק GettyImages, Emilio Andreoli

בולוניה – גנואה 2:2

לבולוניה: ארון היקי (49), מרקו ארנאוטוביץ' (85 בפנדל). לגנואה: מתיאה דסטרו (55), דומניקו קרישיטו (89 בפנדל)

ביום רביעי יימשך המחזור עם ארבעה משחקים כשבמוקד יובנטוס המגמגמת תתארח אצל ספציה ומילאן תארח את ונציה.