לראשונה מאז 2011: מילאן זכתה באליפות איטליה לאחר 0:3 על ססואולו

play
שחקן מילאן אלסיו רומאניולי עם גביע הסקודטו לעונת 2021/22 | GettyImages, Chris Ricco
לראשונה מאז 2011: מילאן זכתה באליפות איטליה לאחר 0:3 על ססואולו 02:31

הרוסונרי התפוצצו עם צמד של ז'ירו (17 ו-32) ועוד אחד של קסייה (36) וחגגו על חשבון אינטר, ש-0:3 שלה על סמפדוריה לא הספיק. שלושה בישולים לרפאל לאאו הנפלא בדרך לזכייה ראשונה של האדומים באליפות לאחר 11 שנה של ציפייה. 90 דקות לדור פרץ, קליארי ירדה

קבוצות: אינטר קליארי
(גודל טקסט)

אחרי 11 שנים שחונות (עם כל הכבוד לסופרקופה ב-2016) מילאן הצליחה לשים ידה על סקודטו מספר 19 בתולדותיה לאחר שהביסה הערב (ראשון) 0:3 את ססואולו במחזור הנעילה של הסרייה A. היריבה המושבעת אינטר הביסה בתוצאה דומה את סמפדוריה במשחק המקביל וקיוותה למעידה של הרוסונרי, אך זו לא הגיעה והחבורה של סטפנו פיולי חגגה לעיני אלפי אוהדי המשולהבים והמאושרים שעשו עמה את הדרך ממילאנו.

בתחתית, סלרניטנה שביצעה מסע היחלצות פנטסטי, קרסה במשחק החשוב ביותר שלה והובסה 4:0 בבית על ידי אודינזה. למזלה הרב קליארי – שהייתה צריכה לנצח – לא הצליחה לנצל זאת ונפרדה ב-0:0 בלבד מוונציה במשחקו האחרון של דור פרץ בקבוצה (פתח והשלים 90 דקות). בעקבות זאת, סיימה קליארי במקום ה-18 וירדה לסרייה B.

שחקני מילאן עם גביע הסקודטו לעונת 2021/22
מילאן חגגה לאחר 11 שנים ללא אליפות | רויטרס

ססואולו – מילאן 3:0

הרוסונרי עשו זאת. בתום 11 שנים ללא אליפות הגיעו השחקנים של סטפנו פיולי למחזור הנעילה כאשר כל הלחץ מוטל עליהם ודרסו את המארחת מהפתיחה. מילאן הגיעה בכושר נפלא לרגעי ההכרעה וסגרה את העונה עם ניצחון שישי ברציפות תוך כדי תצוגת תכלית במחצית הראשונה. מעל כולם היה רפאל לאאו הנפלא, שפשוט התעלל בשחקני ססואולו באגף שמאל. את שני השערים הראשונים בישל הפורטוגלי לאוליבייה ז'ירו (17 ו-32) בשני מהלכים כמעט זהים. את השלישי סידר לאאו לפרנק קסייה והמילאנזים ירדו להפסקה ביתרון 0:3 בתום מחצית מושלמת.

המחצית השנייה הייתה רגועה הרבה יותר מבחינת מילאן, שהעבירה את הזמן לעיני אלפי אוהדיה המשולהבים, שעשו עמה את הדרך ממילאנו וחגגו עמה בסיום לאחר 11 שנים ארוכות של ציפייה.

דקה 7: נגיחה של אוליבייה ז'ירו נהדפה בצורה נהדרת על ידי שוער ססואולו על ידי אנדרה קונסילי.

דקה 9: נגיחה של טומורי אחרי כדור קרן חולצה מהקו על ידי מקסים לופס.

דקה 17: גול! 0:1 למילאן. רפאל לאאו ניער את השמירה ומצא בכדור רוחב את אוליביירה ז'ירו שבעט כדור שעבר בין הרגליים של קונסילי ונכנס פנימה.

דקה 23: טונאלי בעט כדור חזק מתוך הרחבה, אך קונסילי היה במקום ועצר.

דקה 32: גול! 0:2 למילאן. שוב מבצע נפלא של רפאל לאאו באגף שמאל הסתיים בכדור רוחב, ושוב ז'ירו היה זה שהגיע כדי לדחוק מקרוב ולקרב את קבוצתו לאליפות.

דקה 36: גול! 0:3 למילאן. הבליץ של המוליכה נמשך עם בישול שלישי של רפאל לאאו, שהפעם סידר לפרנק קסייה את השלישי של הרוסונרי, שנראים בדרכם הבטוחה לאליפות.

שחקן אינטר חואקין קוראה עם לאוטרו מרטינס
חגיגה עצובה. קוראה עם לאוטרו מרטינס | רויטרס

אינטר – סמפדוריה 0:3

סימונה אינזאגי קיווה למהפך דרמטי במחזור הסיום כפי שחווה כשחקן לאציו בשנת 2000, אך לצערו זה לא קרה. היריבה העירונית מילאן לא קרסה תחת הלחץ והביסה בקלילות את ססואולו, מה שהפך את הניצחון של הנראזורי על סמפדוריה ללא רלוונטי. המחצית הראשונה הסתיימה ללא שערים וכבר אז יכלו שחקני אינטר להבין שלא נראה שהערב יסתיים בצורה משמחת מבחינתם. בכל זאת הצליחו השחקנים של אינזאגי לספק שלושה שערים במחצית השנייה ולהיפרד מהאוהדים בטעם מעט פחות מר. איבן פרישיץ' כבש ראשון בדקה ה-49, חואקין קוראה הוסיף עוד צמד למארחת (55 ו-57).

דקה 25: לאוטרו מרטינס הגיע להגבהה של פרישיץ' אך הנגיחה שלו לא מצאה את המסגרת.

דקה 49: גול! 0:1 לאינטר. ניקולו בארלה מצא את איבן פרישיץ', וזה העלה את הנראזורי ליתרון.

דקה 55: גול! 0:2 לאינטר. חואקין קוראה הכפיל את יתרון הנראזורי לאחר חילוף מסירות עם הקאן צ'לחנוילו.

דקה 57: גול! 0:3 לאינטר. מבצע נהדר של חואקין קוראה הסתיים בשערו השני במשחק והשלישי של המארחת.

שחקני סלרניטנה
שרדו עוד עונה בסרייה A למרות ההשפלה. שחקני סלרנטינה | אימג'בנק GettyImages, Francesco Pecoraro

סלרניטנה – אודינזה 4:0

דוידה ניקולה הגיע לסלרניטנה כשהיא נראתה כיורדת הבטוחה, התחיל רע עם שבעה משחקים ללא ניצחון, אבל מאז הוביל למסע הירואי שהסתיים בהישרדות – למרות המפלה הקשה שספגו שחקניו הערב. שבעה משחקים ללא הפסד עברה סלרנטינה עד שהגיעה למשחק הביתי במחזור הנעילה והתפרקה בבית מול יריבה שלא היה לה על מה לשחק. ג'רארד דלופו (6), איליה נסטרובסקי (34) ודסטיני אודוגי (42) העניקו 0:3 לאורחת כבר במחצית, זאת לאחר שרוברטו פריירה החטיא פנדל בתוספת הזמן של המחצית הראשונה.

פריירה תיקן וכבש את הרביעי בדקה ה-57, וסלרניטנה המושפלת ידעה שאת תקוותיה היא חייבת לתלות בדור פרץ וחבריו לוונציה במשחק המקביל מול קליארי. לשמחתה, קליארי אכן לא הצליחה לנצח והמארחת תשחק עוד עונה בסרייה A.

שחקן קליארי ז'ואאו פדרו מול שחקן ונציה אלס מתיו
קליארי לא הצליחה לנצח ונשרה לסרייה B. ז'ואאו פדרו | אימג'בנק GettyImages, Getty Images

ונציה – קליארי 0:0

משחקו האחרון של דור פרץ בוונציה עשוי להיות גם משחק הפרידה של קליארי מהסרייה A אחרי שש שנים. ונציה קטעה רצף של 10 הפסדים עם ניצחון על בולוניה ותיקו ברומא, אבל זה לא הספיק כדי להגיע למחזור הסיום עם סיכוי להינצל. היא יכולה לקחת איתה את האורחת, שהשיגה רק נקודה בארבעת המחזורים האחרונים וחייבת ניצחון יחד עם איבוד נקודות של סלרניטנה. במצב של שוויון נקודות בין השתיים ולאור העובדה ששני המשחקים ביניהן הסתיימו ב-1:1, קליארי תהיה זו שתינצל בזכות הפרש שערים פחות גרוע.

שחקן נאפולי מתאו פוליטנו עם פאוזי גולאם
סיימו עונה עם ניצחון. פוליטנו וגולאם | אימג'בנק GettyImages, Gabriele Maltinti

ספציה – נאפולי 3:0

הקבוצה של לוצ'יאנו ספאלטי סגרה עונה עם ניצחון חוץ קליל משערים של מתאו פוליטנו (4), פיוטר ז'ילינסקי (25), דייגו דמה (36). סוף פודגוראנו לא שותף במשחק האחרון של העונה, ומעניין יהיה לראות אם ימשיך לשחק בספציה שתישאר בסרייה א' גם בעונה הבאה.

מחזור הסיום בליגה האיטלקית נפתח ביום שישי עם ניצחונה של רומא 0:3 בחוץ על טורינו.