מחקר הוכיח: היה שער של הרסט במונדיאל 66'

ההדמיה הביאה הכרעה
ההדמיה הביאה הכרעה | (ea sports)

החלטת השיפוט הכי שנויה במחלוקת בהיסטוריה של הכדורגל קיבלה גיבוי

(גודל טקסט)

עשרות אלפי אוהדים במגרש, מיליוני צופים בבית ומאות מיליונים במהלך הדורות התווכחו על השער הזה: היה או לא היה? מחקר חדש של רשת "סקיי" קובע כי השער הכי שנוי במחלוקת בהיסטוריה של הכדורגל היה חוקי. 

תכנית פרשנות הכדורגל של SKY בחנה לעומק את השער ההוא בגמר מונדיאל 1966, אותו כדור של ג'ף הרסט שניתז מהמשקוף לקרקע והחוצה, ובעזרת אמצעי טכנולוגיה מודרנית גילתה כי הכדור אכן עבר את הקו. 

האנגלים ניצחו אז 2:4 את גרמניה המערבית וזכו בפעם הראשונה והאחרונה שלהם בגביע העולם. וזה ויכוח שנמשך כבר 50 שנה. ג'ף הרסט, שהבקיע שלושער באותו גמר, קיבל את הכדור מאלן בול וקבע 2:3 שהוביל לחגיגה האנגלית. 

"הקוון פגע בול", הגיב ג'יימי קראגר, בלם ליברפול ונבחרת אנגליה לשעבר. "הוא אולי לא עמד בעמדה מוצלחת, אבל הבדיקה הזו מוכיחה כי צדק. זה אפילו לא קרוב, יש מרווח של 2-3 אינצ'ים בין הכדור לקו השער. למזלנו, אפשר להשכיב את הוויכוח הזה לישון". 

"זה היה טאץ' נהדר מצד הרסט", המשיך קראגר במחמאות. הגרמנים, כך נראה, לא השתכנעו מהבדיקה האנגלית. מה"בילד" נמסר בתגובה: "ג'יימי היקר, אם תריסר בדיקות עד כה הוכיחו שהכדור של הרסט לא עבר את הקו, איך אנחנו יכולים לסמוך על המערכת של EA Sports? תודה". 

אז עם מי אתם הולכים?


האנגלים טוענים שעבר, מאמינים? (הדמיה, EA sports)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי