קטאר: מונדיאל 2022 יעלה 30 מיליארד דולר

קטאר 2022. מכוונים גבוה
קטאר 2022. מכוונים גבוה | צילום: gettyimages

ראש הוועדה המארגנת: "נראה לכולם את התרבות שלנו. מקווה שמסי יגיע"

(גודל טקסט)

שלושים מיליארד דולרים. כן, 30 מיליארד. $30,000,000,000. זו העלות של עריכת מונדיאל 2022, לפחות על פי הוועדה המארגנת בקטאר. המזכ"ל חסן א-ת'וואדי חשף את תקציב הענק של הטורניר והודיע שבסיום השנה הנוכחית יוחלט אם משחקי גביע העולם בנסיכות הקטנה ייערכו בשמונה או ב-12 איצטדיונים שונים. 

שישה איצטדיונים בקטאר כבר בהליכי בניה, אחד מתוכם קיים ועובר שיפוץ נרחב. המטרה של הקטארים היא שמרבית המתקנים המפוארים יהיו מוכנים כשנתיים לפני פתיחת הטורניר היוקרתי. אם התכניות נשמעות גרנדיוזיות במיוחד, אז ההסבר פשוט מאוד. 

העולם יוכל לראות לא רק את התרבות של קטאר, אלא את זו של המזרח התיכון כולו ושל העולם הערבי", הסביר מזכ"ל הוועדה המארגנת. "אנחנו צריכים את האירועים האלה כדי ליצור תדמית חיובית לאיזור הזה בעולם ולתת הזדמנות לאוהדים מרחבי תבל ליצור קשר עם אחרים, כך שייראו שכולם אנושיים ויש לנו את אותן האהבות". 


מונדיאל 2022, צפויה חוויה (הדמיה: gettyimages)

א-ת'וואדי גם הביע תקווה שליונל מסי, שיהיה ב-2022 כבר בן 35, ייקח חלק בגביע העולם: "הוא שחקן מופלא והוא בכושר טוב, הלוואי שתהיה לו הזדמנות לשחק במונדיאל הזה". 

בינתיים, מארגני מונדיאל 2018 ברוסיה מתכוונים להזמין את נשיא פיפ"א לשעבר ספ בלאטר ונשיא אופ"א לשעבר מישל פלאטיני על תקן אורחי הכבוד. שמור לי ואשמור לך ברמות הכי גבוהות, לא רק כשלוקחים את הרכב לטסט.


כסף בשביל לקנות תדמית (הדמיה: gettyimages)


גם מסי ישחק שם? (הדמיה: gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי