זמן לשכוח: הולנד יוצאת לדרך חדשה

ווינאלדום
ווינאלדום | צילום: Gettymages

אחרי קמפיין היורו הכושל נבחרת האורנג' פותחת את מוקדמות המונדיאל

(גודל טקסט)

כאשר נערכה הגרלת מוקדמות המונדיאל ביולי 2015, שובצה הולנד בקבוצת הדירוג הראשונה. למעשה, היא היתה בעלת הניקוד השלישי בטיבו, מיד אחרי אלופת העולם גרמניה והשכנה בלגיה שמתגאה בדור הזהב. לאור התוצאות בטורנירים האחרונים, זה בהחלט היה טבעי והגיוני. הכתומים העפילו לגמר בדרום אפריקה ב-2010, וסיימו במקום השלישי בברזיל ב-2014.

 

ואולם, קמפיין אחד כושל במוקדמות אליפות אירופה דירדר את הבטחון העצמי של ההולנדים לשפל היסטורי. הפיאסקו המהדהד בבית נוח לכאורה עם צ'כיה, איסלנד וטורקיה, שגרר היעדרות מיורו מורחב בן 24 נבחרות, הביא לחשבון נפש נוקב. לפתע, האפשרות להחמיץ גם את גביע העולם ברוסיה מרגישה ריאלית למדי. הרי ליורו 2016 היה אפשר לעלות גם מהמקום השלישי. הפעם רק הנבחרת הראשונה תעפיל אוטומטית, והשיבוץ עם צרפת מעמידה את העתיד בסימן שאלה. למען האמת, הכתומים קצת מגזימים עם הפסימיות.

 

 

נכון – יש לא מעט בעיות. בחירת חוס הידינק כמחליפו של לואיס ואן חאל לפני שנתיים היתה מחפירה, והמחשבה להכתיר אחריו את דני בלינד לקראת מוקדמות המונדיאל היתה מחפירה עוד יותר. בפועל, המאמן הוותיק עזב עוד במהלך מוקדמות היורו, ובלינד תפס את מקומו מוקדם מהמתוכנן. העובדה כי רונאלד קומאן היה פנוי ונלהב לקחת את המושכות לפני שנתיים לא נותנת לאוהדים מנוח עד היום. הם מבינים שנעשתה טעות משמעותית, והאחראים לכך שילמו בסופו של דבר את המחיר. מנכ"ל ההתאחדות ברט ואן אוסטפן התפטר בשבוע שעבר, ובהולנד נשמו לרווחה.

 


יוכלו לחזור לחייך? (AFP)

 

גם מצב הכוכבים הגדולים לא מזהיר. אריאן רובן סובל מפציעות רבות מדי, רובין ואן פרסי איבד את כושרו במהירות מסחררת, בעוד גלאטסראי של וסלי סניידר עברה עונה מזעזעת בכל קנה מידה. ואם זה לא מספיק, הרי שממפיס דפאי, שהוגדר במונדיאל כדבר הבא של הכדורגל ההולנדי והוחתם לפני שנה על ידי מנצ'סטר יונייטד, הלך לאיבוד באולד טראפורד. אז רובין, ואן פרסי וממפיס כלל לא מופיעים בסגל שיתמודד ב-21:45 (ישיר בספורט2) בשטוקהולם מול שבדיה בפתיחת קמפיין מוקדמות אירופה, ואילו הקפטן סניידר חייב לשפר את ביצועיו. ההפסד הביתי המאכזב ליוון במשחק הידידות פגם עוד יותר באווירה הציבורית סביב הנבחרת, וגם ההדחה של אייאקס במוקדמות ליגת האלופות בידי רוסטוב הרוסית, קבוצה שנמצאת במצב כלכלי מחפיר, לא מסייעת אף היא.

 

כל זה ידוע, אבל יהיה מטופש להתעלם מההיבטים החיוביים. דיילי בלינד, בנו של המאמן, הולך ומשתפר, ואף קיבע את מעמדו בהרכב של ז'וזה מוריניו באולד טראפורד, על אף הספקות שהיו בנושא בשל חיבורו ההדוק לוואן חאל. קווין סטרוטמן חזר מפציעה ארוכה ועשוי לשוב בהדרגה למעמד אחד הקשרים המרכזיים האיכותיים בדורו –  הוא רק צריך להישאר בריא לשם כך. ג'ורג'יניו ויינאלדום, שהיה נהדר במונדיאל, הגיע סוף סוף לקבוצה שהולמת את מידותיו אחרי שליברפול שילמה תמורתו לניוקאסל 25 מיליון ליש"ט, והוא פתח את העונה נהדר בהדרכת יורגן קלופ. דייבי קלאסן אולי נתקע באייאקס קצת יותר מדי, אבל רישדלי באזור בן ה-19 מסתמן ככוכב אמיתי בפוטנציה אחרי עונה מבטיחה מאוד באמסטרדם.

 


היורש של ואן פרסי והונטלאר כבר כאן (AFP)

 

חשוב מכל, ייתכן והולנד מצאה את היורש של ואן פרסי וקלאס יאן הונטלאר. הנסיקה המטאורית של וינסנט יאנסן הובילה למעבר מאלקמאר לטוטנהאם אחרי עונה אחת בלבד בליגה ההולנדית הבכירה. עד לפני קצת יותר משנה, מעטים מחוץ למדינה שמעו על החלוץ המרכזי החסון, והנה לכם – 31 שערים בכל המסגרות גרמו לתרנגולים לשלם תמורתו 20 מיליון יורו. כל המאמנים שעבדו עם יאנסן מספרים על מקצוען צנוע ששואף להשתפר בכל אימון, ונתוני הפתיחה שלו מעולים. הסקורר בן ה-22 ניחן בחוש התמצאות נהדר ברחבה, יש לו ב עיטה מצוינת בשתי הרגליים, נגיחה מעולה, והוא גם נהנה לנוע לאגפים על מנת לפנות שטחים לחבריו. ויינאלדום, כידוע, אוהב מאוד שטחים מסוג זה.

 

במידה רבה, עתידה המיידי של הולנד תלוי בקצב התפתחותו של יאנסן. נכון לעכשיו, יש לו 3 שערים ב-6 הופעות, והבטחון העצמי הולך ומתחזק. עיתוי הפריצה לא אידיאלי אם מסתכלים על האווירה הכללית, אבל מושלם אם החלוץ מסוגל לקחת את המושכות לידיים כאן ועכשיו – זאת ההזדמנות שלו לזהור על הבמה הגדולה מבלי להמתין.

 

נגד שבדיה, שיוצאת לדרך חדשה ללא זלאטן איברהימוביץ', קים קלסטרום ואנדראס איסאקסון שפרשו מהמדים הלאומיים, הולנד בהחלט יכולה להרגיש פייבוריטית. ניצחון יהפוך אותה לפייבוריטית ברורה לסיים לפחות במקום השני בבית, וישנה באופן מהותי את גישת האוהדים כלפי הנבחרת הכתומה. בקיצור, זה עשוי להיות הער של יאנסן.

 


יש סיבה לאופטימיות? (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי