"פנינו לנשיא פיפ"א כדי שמספר הנבחרות במונדיאל יעלה ל-48"

גביע העולם
גביע העולם | טוויטר

אלחנדרו דומינגס, יו"ר קונפדרציית הכדורגל של דרום אמריקה, פנה במכתב לאינפנטינו וביקש ליישם את התוכניות העתידיות כבר בגביע העולם בקטאר ב-2022

(גודל טקסט)

מונדיאל 2022 שייערך בקטאר מעורר מחלוקות רבות שנים לפני שיצא לדרך, אבל היום (חמישי) עולם הכדורגל שוב עוסק ברעיון הקשור לגביע העולם בעוד ארבע שנים.

נשיא קונפדרציית הכדורגל של דרום אמריקה (CONMEBOL) אלחנדרו דומינגס אישר כי הוא פנה רשמית לנשיא פיפ"א ג'יאני אינפנטינו ובמכתב שנשלח אליו ביקש להרחיב את גביע העולם מ-32 ל-48 מדינות. המשמעות היא שמעבר ל-16 נבחרות שיתווספו לנבחרות, מספר המשחקים יעלה מ-64 ל-80 והנבחרות יחולקו ל-16 בתים, בשונה מהפורמט הקיים של שמונה בתים של ארבע נבחרות. בשלב הנוק-אאוט ישתתפו 32 נבחרות, שתי הראשונות מכל בית.

אינפנטינו כבר הבהיר בעבר כי בכוונתו להגדיל את מספר הנבחרות בגביע העולם, למעשה הפורמט שלעיל זהו התכנון לתחרות ב-2026 ולא למונדיאל בקטאר. אלחנדרו דומינגס טען שהבקשה מגיעה בשל הרצון שנבחרות נוספות מדרום אמריקה ישחקו כבר בקטאר. בתחרות הקרובה ברוסיה ישתתפו ארגנטינה, ברזיל, קולומביה, פרו וארוגוואי – כך שצ'ילה ואקוודור למשל נותרו בחוץ. אולי הבקשה המפתיעה מדרום אמריקה תגרום לשינוי?


מראדונה בהגרלת מונדיאל 2018. 16 נבחרות נוספות כבר בקטאר? (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי