ברנקו ורגוץ': המינימום צריך להיות העפלה לרבע הגמר

לוקה מודריץ' חוגג
לוקה מודריץ' חוגג | Gettyimages

בלם מכבי נתניה שוחח עם ספורט1 לקראת המשחק הקריטי של קרואטיה מול ארגנטינה (21:00) וסיפר על מעמדו של מודריץ' ("כמו אלוהים"), הטירוף במדינתו שעוד יגבר וההבדלים בינם לבינינו ("רצים כמו 'מניאקים'")

(גודל טקסט)

נבחרת קרואטיה מסומנת כאחת הנבחרות שיגיעו רחוק במונדיאל 2018. לאחר ניצחון הפתיחה על נבחרת ניגריה, יפגשו הערב (21:00) לוקה מודריץ', איבן ראקיטיץ' וחבריהם למפגש לוהט את ארגנטינה בקרב שעשוי להכריע את זהות העולות מהבית לשלב שמינית הגמר, ורגע לפני שריקת הפתיחה בניז'ני תפסנו את בלם מכבי נתניה, ברנקו ורגוץ', לשיחה ממולדתו.

"כרגע עוד אין טירוף גדול במדינה. ניצחנו במשחק הראשון בסך הכל. אני בטוח שאנשים יהיו יותר בטירוף ברגע שנעבור את שלב הבתים. המשחק מול ארגנטינה הוא מאוד חשוב וכולם מחכים לו. אם נעשה תוצאה טובה שם, המצב שלנו ישתפר והטירוף במדינה יגדל. כרגע אני חושב שעוד אין משהו מיוחד, כי זו רק ההתחלה", התייחס ורגוץ' לפתיחת הטורניר ולניצחון במחזור הפתיחה על נבחרת ניגריה.


הציפיות מקרואטיה
: "כולם מדברים על זה שזה הצ'אנס האחרון של הדור הנוכחי של ראקיטיץ', מודריץ' וכו'. זה הטורניר הגדול האחרון שלהם. אם הם לא יעשו כלום ברוסיה, זה הסוף של ההזדמנויות עבורם. כולם מאמינים שאפשר לעשות הישג גדול. ביורו 2008 באוסטריה ובשווייץ גם עשינו טורניר גדול והפסדנו לטורקיה בפנדלים ברבע הגמר והיינו כל כך קרובים. מאז לא הצלחנו להגיע לשלבים המתקדמים. יש לנו נבחרת טובה, עם שחקנים מעולים ואין לדעת לאן נוכל להגיע".


ההזדמנות האחרונה של הכוכבים הקרואטים (Gettyimages)

ורגוץ' שיחק בעבר עם וידה באוסייק, שיתף פעולה בהגנה עם לוברן בנבחרת עד גיל 19 וגם בספליט שיתף פעולה עם אנטה ראביץ', ועל סוד ההצלחה של הנבחרת סיפר: "יש פה חדר הלבשה מגובש, ראית מה קורה עם קאליניץ' ואת החלטת המאמן (נזרק מהסגל מכיוון שסירב לעלות מהספסל, ת.ח). כולם נשארים ביחד. יש פה הרבה שחקנים מנוסים שמשחקים ביחד הרבה זמן. אלו שחקנים שרגילים למשחקים ברמות הגבוהות, בליגות גדולות כמו גרמניה, איטליה וכו' ובמשחקים בליגת האלופות".

המעמד של מודריץ' בקרואטיה: "הוא כמו אלוהים. בקרואטיה יש הרבה בעיות בהתאחדות ויש פה סיפור ארוך, אבל בדרום קרואטיה, בספליט, לא מקבלים שחקנים מדינמו זאגרב. אם מודריץ' בא לספליט, אותו כן מקבלים. הוא לא רק שחקן טוב, הוא גם איש טוב. הוא עבד קשה במשך 15 שנים והתקדם צעד אחר צעד ממועדון קטן, מכלום. הוא הפך לכוכב גדול. הוא לא משחק אותה כוכב. אני מקווה שהוא יעשה משהו טוב עם הנבחרת במונדיאל הזה. אולי לא כמו עם ריאל מדריד, אבל בכל זאת משהו".


מודריץ'. "כמו אלוהים בקרואטיה" (Gettyimages)

על המאמן: "זלאטקו דאליץ' לא מפורסם מדי, הוא היה מאמן בליגה הקרואטית ואז אימן באמירויות ועשה שם עבודה טובה. הוא קיבל את הצ'אנס אחרי טורניר המוקדמות המאכזב והוא הגיע למשחק האחרון מול אוקראינה ולאחר מכן העלה את הנבחרת בשלב הפלייאוף".


ההצלחה של הכדורגל הקרואטי לעומת הישראלי:
"אנחנו מדינה קטנה, חצי מאוכלוסיית ישראל. לישראל יש שחקנים טובים, אבל קשה לי להסביר למה הם לא מעפילים למונדיאל. זו שאלה טובה. בקרואטיה אני חושב שאנשים רעבים לעזוב, המדינה לא כל כך טובה כמו ישראל. אנחנו קרובים למדינות עם הליגות הטובות ושחקנים יוצאים מהר לגרמניה, ספרד ואיטליה ומתנסים במנטליות שונה. מי שבא לשחק בקרואטיה מודה שזו לא ליגה יפה לעין, אבל מאוד אגרסיבית וקשה. בהכנות לקיץ אתה רץ קשה כמו 'מניאק'. אולי זה השוני. אנחנו נמצאים באירופה ואולי טיפה יותר רעבים".

לאן תגיע קרואטיה במונדיאל: "אני לא יודע את מי נפגוש בשמינית אם נעלה, אבל אני חושב שהמינימום צריך להיות רבע גמר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי