חאמס: המשחק נגד סנגל יהיה גמר המונדיאל שלנו

חאמס רודריגס
חאמס רודריגס | AFP

כוכב הנבחרת הקולומביאנית חגג לאחר הניצחון 0:3 על פולין: "קל לנצח כשאתה משחק לצד שחקנים טובים". פיקה הזמין אותו לשחק בברצלונה. פלקאו: "אם תאמין בעצמך תראה תהילה". התקשורת הפולנית מתחה ביקורת על שחקניה

(גודל טקסט)
כל קולומביה בטירוף אחרי הניצחון הענק אתמול (ראשון) 0:3 על פולין, שהשאיר אותה בתמונת הסיכויים לעלות לשמינית הגמר והעיף את הפולנים הביתה. ברוסיה חגגו אוהדי קולומביה שהגיעו בעוד בבוגוטה מדווחים שהעיר הפכה לרצפת ריקודים אחת גדולה, כשכל האוהדים לא הפסיקו לשיר ולרקוד. דיאנה מרטינס, אוהדת של הנבחרת שהגיעה לפארק הלאומי, אמרה לסוכנות הידיעות רויטרס: "היתה לי אמונה בלב שננצח 0:3. אנחנו עם אופטימי. היו כאלה שלא האמינו, אבל הרוב חשבו שננצח את פולין".


אחד מהכוכבים הגדולים של הניצחון היה ירי מינה, שעבר תקופה קשה בקבוצתו ברצלונה שרוצה למכור אותו. העיתון "אל קולומביאנו" כתב: "הוא אחד שלא מדבר הרבה, אבל תנועות הגוף שלו הסגירו את ההרגשה שלו. הגיע לו השער שכבש אחרי התקופה הקשה שעבר". מינה אמר לעיתון: "ידענו שיהיה קשה, אבל לא יכולנו לתת להם הזדמנות לכבוש מולנו. החגיגה שלי אחרי השער? עבדנו על זה באימונים מראש. זה חלק מהפולקלור במדינה שלנו".


ראדמל פלקאו קיבל הרבה תמיכה ברשתות החברתיות. הכוכב הוותיק העלה באינסטגרם תמונה שלו חוגג וכתב: "אמרו לך שתראה תהילה של אלוהים אם רק תאמין בעצמך".


 

Jesús le dijo: —¿No te dije que si creías ibas a ver la grandeza de Dios? /// Jesus responded, Didn't I tell you that you would see God's glory if you believe?

A post shared by Falcao (@falcao) on



אבל אגילר, קשר קולומביה ודפורטיבו קאלי, דיבר על הניצחון על פולין: "זה הישג נהדר, אבל יש לנו עדיין את המשחק הכי קשה מול סנגל. חשוב מאוד שנמשיך באותה דרך. צריך להישאר עם שיניים נשכניות, אבל להישאר גם ענווים. לא צריך לצאת מגדרנו. זה רק ניצחון ראשון. היה לנו קשה מאוד אחרי ההפסד ליפן. סנגל נבחרת מאוד מסוכנת". השחקן, שירד על אלונקה מהמגרש, הוסיף: "אני מקווה שהפציעה שלי לא רצינית. הרגשתי את הירך".


חוסה פקרמן, שהפך למאמן הארגטינאי הראשון שניצח בטורניר, שיבח את היכולת של חואן קינטרו שכיכב במשחק ובאחת הפעמים צעק לעברו: "חואן, חואן אתה כוכב ענק". קינטרו עצמו, שגילה משחק מצוין ועשוי להיות מבוקש בקבוצות רבות באירופה, הדגיש: "סבלנו המון אחרי יפן. נגד פולין הראנו את האופי הווינרי שלנו. לפני חמישה ימים בלבד הרגשנו קטסטרופה. ועכשיו אנחנו לא צריכים להיכנס לאופוריה".


#COL No se lo dice un hincha, se lo dice su propio entrenador. "Juan, crack, crack, crack. Sos un crack", de José Pekerman al gran Juan Fernando Quintero. #Rusia2018pic.twitter.com/OyzPP8tXMz

— Gastón Iglesias (@gastoniglesiass) 24 ביוני 2018


דויד אוספינה, שסיים את המשחק פצוע ואי אפשר היה להחליפו מכיוון שפקרמן כבר עשה את כל החילופים, אמר: "אני מבסוט מהרמה שהראנו והנחישות. זה היה אחד הניצחונות הגדולים שלנו כנבחרת". קרלוס באקה, שנכנס כמחליף, אמר שהוא מרוצה משינוי המנטליות שהראתה קולומביה: "במשחק הראשון לא הראנו את הצד היפה שלנו, אבל עכשיו הביטחון שלנו חזר בגדול. שינינו מנטליות. אנחנו עכשיו כאילו במונדיאל אחר".


חאמס רודריגס, שנבחר למצטיין במשחק, אמר על המשחק הבא נגד סנגל: "זה יהיה הגמר שלנו במונדיאל עד עכשיו. כשיש שחקנים טובים זה תמיד קל לשחק איתם. שיחקנו באינטנסיביות גדולה". רודריגס שבישל פעמיים התראיין לג'רארד פיקה, שעורר סערה כאשר הזמין את רודריגס ששייך עדיין לריאל מדריד לשחק בברצלונה. פיקה ראיין את חאמס באתר "פליירס טריביון" ואמר לו: "אתה תמיד מוזמן לבוא לשחק בברצלונה, תמיד אמרתי שיש לך פרופיל של שחקן שצריך לשחק בבארסה. חאמס היה נבוך, אמר: "תודה" והשניים סיימו בחיבוק.


Piqué a James Rodriguez "Yo siempre he dicho que eres perfil Barça"

pic.twitter.com/zDYbyFcZKk

— Fútbol Sin Censura (@FutSinC) 23 ביוני 2018


בפולין אווירת נכאים. הכותרת באתר הספורט הפולני sport.pl למשחק הייתה "סיום נורא לדרך של פולין במונדיאל" ונכתב גם: "חיכינו וציפינו לגביע העולם ברוסיה, אבל מה שקיבלנו היה טרגדיה. בקאזאן פולין כבר הפכה לאסון אמיתי". עיתון הספורט המוביל "פשגלונד ספורטובי" כתב: "כל השחקנים גילו יכולת ירודה מתחת לממוצע הרגיל שלהם. זו היתה קטרסטרופה". כל השחקנים קיבלו ציון 2 בלבד, והמאמן אדם נבאלקה קיבל ציון 1. העיתון כתב שכל התוכניות של המאמן לא עבדו. קמיל גליק בכה אחרי המשחק ואמר: "אני רק מבקש מהחברים דבר אחד. לשחק עבור הכבוד מול יפן". נשיא ההתאחדות זביגנייב בונייק רמז בסיום שהצוות המקצועי של הנבחרת עשוי להיות מוחלף אחרי המונדיאל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי