רביעי במונדיאל: חדירה ואוזיל צפויים לחזור להרכב מול דרום קוריאה

מסוט אוזיל
מסוט אוזיל | Gettyimages

הכרעות בבית ו': לב עשוי לבצע מיני מהפכה בהרכב אלופת העולם. שבדיה צריכה ניצחון בהפרש שני שערים על מקסיקו. ברג: "יהיה קשה לעצור אותנו". אוסוריו: "זה הדור הטוב בהיסטוריה שלנו"

(גודל טקסט)
מקסיקו, גרמניה או שבדיה. אחת תישאר בחוץ בסיום משחקי המחזור האחרון של בית ו' (רביעי, 17:00). המתמטיקה מורכבת. למקסיקו מספיק תיקו מול שבדיה כדי להבטיח את העלייה וגם את המקום הראשון. גרמניה שתפגוש את דרום קוריאה צריכה תוצאה טובה יותר או זהה לזו של שבדיה. דרום קוריאה תוכל בדרך נס להשתחל לשמינית אם תשיג ניצחון בהפרש של שני שערים ומעלה על גרמניה ואילו שבדיה תפסיד למקסיקו. העניינים יסתבכו אם גרמניה ושבדיה ינצחו 0:1. במצב כזה, לכל שלוש הנבחרות יהיו שש נקודות והפרש שערים 2:3. במצב כזה, גרמניה תסיים ראשונה, שבדיה שנייה ומקסיקו תודח.


דרום קוריאה – גרמניה
אלופת העולם ניצלה בתוספת הזמן מול שבדיה וכעת היא שוב פייבוריטית להמשיך לשלב הבא. בגרמניה עוסקים בעיקר בשינויים שמתכנן יואכים לב להרכב. המאמן שומר את הקלפים קרוב לחזה, אך נראה לרגע האמת הוא עשוי להחזיר את מסוט אוזיל וסמי חדירה שהודחו מה-11 מול שבדיה. לעומתם, תומאס מולר שמאכזב עד כה, בסכנת הדחה מההרכב.


גרמניה תחסר בקאזאן את ג'רום בואטנג המורחק ואת סבסטיאן רודי הפצוע. מאטס הומלס, שלא שיחק נגד שבדיה בגלל בעיות גב, אמור לחזור. לב אמור להחליף בפעם השלישית את צוות הבלמים והמשמעות היא שניקלאס זולה יפתח לצד חברו לבאיירן מינכן. אגב, הומלס ותומאס מולר בסכנת היעדרות משמינית הגמר (אם גרמניה תעפיל) במידה שיקבלו צהוב. גם מריו גומז ויוליאן בראנדט בתמונת ההרכב, אם כי נראה שהאחרון יועדף שוב כג'וקר מהספסל. הקוריאנים יחסרו את פארק ג'ו הו וקי סונג יונג הפצועים הפצוע.



אמור לשוב להרכב. הומלס (Gettyimages)



לב: "אנחנו יודעים מה אנחנו צריכים – להבקיע שני שערים יותר מהיריבה שלנו וכך נעלה בוודאות. אנחנו צריכים לשלוט בגורל שלנו. ברור שנהיה מעודכנים במה שקורה במשחק השני כדי שנוכל להגיב, אבל חשוב שנישאר מרוכזים בעצמנו". המאמן התייחס ליכולת החלשה של מולר: "אחרי המשחק הראשון ישבנו עם וידאו וניסינו לנתח את צורת המשחק. הוא מאוד פתוח לתגובות וביקורתי כלפי עצמו. מולר מסוג השחקנים שלמרות משחק או שניים לא טובים, נשאר חיובי בראש".


שין טה יונג: "יש לנו סיכוי של אחוז אחד, תקווה קלושה וננסה למצוא הזדמנות לסיים את המונדיאל בצורה נהדרת. העבודה הקבוצתית השתפרה עם הזמן, אבל נפצע לנו שחקנים וזה לא יהיה קל. בכנות, גרמניה הרבה יותר חזקה מאיתנו, אבל הכל יכול לקרות ואני מאמין שיש לנו סיכוי. מקסיקו ניצחה את גרמניה וזה נותן לנו תקווה. ננסה להקשות עליהם לפתח את סגנון במשחק שלהם ובמקום לחשוב יותר מדי, לשחק פשוט ומדויק". 


זה יהיה מפגש שלישי בין הנבחרות בהיסטוריה של הגביע העולמי, כשהגרמנים ניצחו בשני המפגשים הקודמים כולל בחצי הגמר ב-2002. יואכים לב ירשום היסטוריה כשינהל את משחקו ה-17 בהיסטוריה של גביע העולם, מה שיכניס אותו לטופ 10 בקטגוריה הזו. בינתיים, ההתאחדות הגרמנית הודיעה כי שני אנשי הצוות שחגגו בהפגנתיות מול הספסל השבדי לא יקבלו גישה לכר הדשא ולמעשה הם הושעו על ידי ההתאחדות. השניים צפויים לספוג גם קנס מפיפ"א.


שבדיה – מקסיקו
השבדים ניסו בימים האחרונים להתאושש מהשער שספגו מטוני קרוס בדקה ה-95 ובעיקר מההתנהגות הלא ספורטיבית של הגרמנים. "זה היה מביש. הם לעגו לנו והתגרו בנו", אמר שוב המאמן יאנה אנדרסון. "התנהגות בלתי ספורטיבית זה לא בסדר. הייתי מת מבפנים אם לא הייתי מגיב". הקפטן אנדראס גרנקביסט הוסיף: "האכזבה גדולה גם מההפסד וגם מההתנהגות של הגרמנים".


לטענת אנדרסון: "הראינו שאנחנו מסוגלים לעמוד נגד אלופת העולם להוציא את 10 השניות האחרונות. המשחק הזה הפך אותנו לחזקים יותר. יש לנו רק מה להרוויח מחר ואנחנו מאוד חזקים מנטלית. אנחנו מאמינים במה שאנחנו עושים. מקסיקו נבחרת טובה מאוד ויש לי הרבה כבוד אליה, אבל במשחקים הכי קשים שיחקנו טוב מאוד".



"הגרמנים לעגו לנו והתגרו בנו". אנדרסון (Gettyimages)


למרות העובדה ששבדיה חייבת ניצחון בהפרש של שני שערים כדי לעלות, בנבחרת משוכנעים בסיכויי ההעפלה: "נשברנו אחרי ההפסד, אבל כמו שאומרים נפלנו כדי לקום מחדש. זה בידיים שלנו ואנחנו מאוד שמחים מזה. נעשה הכל נגד מקסיקו. הרוח הקבוצתית שלנו מדהימה ויהיה קשה מאוד למנוע מאיתנו לעלות מהבית", אמר החלוץ מרקוס ברג. מבחינת ההרכב, אנדרסון צפוי להמשיך עם אותם 11 שפתחו נגד גרמניה.


המאמן והקפטן ניצלו את מסיבת העיתונאים להביע תמיכה פומבית בג'ימי דורמאז שעלה כמחליף וביצע את העבירה שהובילה לשער ההפסד. דורמאז, יליד שבדיה ממוצא סורי, ומשפחתו ספגו איומים וקללות גזעניות ברשתות החברתיות. לפני אחד האימונים, דורמאז שחרר בפני חבריו הצהרה לפיה הקללות לא ימנעו ממנו לתת הכל עבור הנבחרת.


מקסיקו, שהגיעה עמוסת חששות לרוסיה, באופוריה אחרי שני המשחקים. המאמן חואן קרלוס אוסוריו שספג ביקורות עצומות הפך לגיבור לאומי: "כשהגענו לכאן, כולם התעסקו רק בי. אבל הנבחרת הייתה תמיד טובה, יש לנו שחקנים חשובים וזה אולי הדור הכי טוב של מקסיקו בהיסטוריה. אני לא מופתע ממה שהשגנו. אנחנו רוצים לעשות עוד צעד ולהראות לעולם מה מקסיקו מסוגלת לעשות", אמר המאמן שהחמיא לאומץ של השחקנים. "אני גאה להיות חלק מהנבחרת. יהיה קשה מול שבדיה שהיא נבחרת נהדרת. אנחנו מכבדים אותה כמו שכיבדנו את גרמניה".


אוסוריו יצטרך להחליט האם לסכן הקטור מורנו והקטור הררה שסוחבים כרטיס צהוב. אגב, בששת המונדיאלים האחרונים מקסיקו עלתה לשמינית הגמר והודחה שם. גם השבדים היו בשמינית הגמר בשני הטורנירים האחרונים בהם השתתפו: 2002 ו-2006. הפעם האחרונה ששבדיה הודחה בבתים הייתה ב-1990. מקסיקו לא הודחה בבתים מאז 1978.


"זה אולי הדור הכי טוב של מקסיקו בהיסטוריה". אוסוריו (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי