"אושר נצחי", "טירוף", "תודה לדשאן": צרפת חוגגת את הזכייה

מהומות בצרפת
מהומות בצרפת | AFP

מאות אלפים יצאו לרחובות, התקשורת יצאה מגדרה: "כבשנו את העולם", נכתב בל'אקיפ, ב-"Ouest France" פרגנו למאמן. פלה שיבח את אמבפה, שיתרום את מענק הזכייה: "אצטרך לצחצח את הנעליים שלי". הערב: החגיגות בפאריס

(גודל טקסט)
צרפת אלופת העולם בפעם השנייה בתולדותיה ולראשונה מזה 20 שנה, והחגיגות הגדולות נמשכו אל תוך הלילה. כבר הערב (18:30) יגיעו גיבורי הטריקולור בחזרה למדינה וצפויה חגיגת ענק בפאריס עם מאות אלפי אוהדים. לקראת 17:00 (שעון ישראל) צפויה לנחות הנבחרת בשדה התעופה שארל דה גול ומשם תמשיך היישר לשער הניצחון וצפויה אף להתארח אצל עמנואל מקרון, נשיא צרפת.


שחקני צרפת חגגו זמן רב על כר הדשא אתמול במוסקבה ולאחר מכן גם פרצו למסיבת העיתונאים של המאמן דידייה דשאן: "השחקנים האלה יהיו קשורים אחד לשני לנצח. הם קצת משוגעים. הם תמיד היו קצת משוגעים", אמר המאמן בחיוך רחב וכשבגדיו ספוגים בבירה. "אני לא אוהב לדבר על עצמי, אבל הייתה לי הנאה עצומה לחגוג עם חבורת שחקנים מדהימה לפני 20 שנה כשחקן ועכשיו זה קורה לי שוב כמאמן. מי יכול לבקש דבר טוב יותר מזה. כרגע השחקנים שלי עוד לא יודעים מה זה להרגיש אלופי עולם, אבל אמרתי להם שהם יהיו קשורים לעד אחד לשני – גם אם יילכו לדרכים שונות, חייהם ישתנו לעד. הם יותר לא אותם שחקנים ולא אותם בני אדם". 


France coach Didier Deschamps and journalists were drenched in champagne during the post-match press conference #WorldCuppic.twitter.com/dvozkYVcXZ

— Xinhua Sports (@XHSports) 15 ביולי 2018

אחד הסיפורים היפים שדווחו עד כה מחגיגות השחקנים בכר הדשא טען כי אנגולו קאנטה, קשר צ'לסי וממצטייני נבחרת צרפת, שדווקא במשחק הגמר היה הרבה מתחת לרמתו, ספג כרטיס צהוב ואף הוחלף על ידי סטיבן אנזנוזי במחצית השנייה, התבייש לבקש את הגביע לידיו. אנזונזי, מי שכאמור נכנס במקומו במהלך המשחק, ניגש לכוכבים וביקש מהם להעביר את הגביע לידיו של קאנטה. הדבר קרה כמובן וקאנטה זכה להגשים את החלום להניף ולנשק את גביע העולם. מי שנפרד מסגל הטריקולור מיד לאחר שריקת הסיום הוא הבלם עדיל ראמי בן ה-32, שישב על הספסל בכל משחקי הטריקולור בגביע העולם.



קאנטה והגביע עליו כל כך חלם (AFP)


Nnnnnnnnn'Golo Kanté !!!

Les coulisses de la victoire sur Snapchat !! ➡️ equipedefrance pic.twitter.com/Obj8iNGBVz

— Equipe de France (@equipedefrance) 15 ביולי 2018

אנטואן גריזמן הודה ששקל לבעוט פאננקה בפנדל שאולי הכריע את ההתמודדות: "שקלתי לבעוט כמו זינדין זידאן, אבל אבל בסופו של דבר התחרטתי והחלטתי ללכת על הצד הכי בטוח". פול פוגבה כנראה באמת מתכוון לעזוב את מנצ'סטר יונייטד, אחרת לא היה בוחר ללעוג לאנגלים כאשר שר עם הגביע העולמי את השיר של אנגליה "הכדורגל חוזר הביתה". 


Paul Pogba trolls England after winning the World Cup pic.twitter.com/coSZPGU7gp

— SPORTbible (@sportbible) 15 ביולי 2018

קיליאן אמבפה הפך לשחקן השני הכי צעיר שכבש בגמר המונדיאל, כשמקדים אותו פלה לאחר. אמבפה כבש בגיל 19, שישה חודשים ו-23 יום לעומת הברזילאי שהרשית כבר בגיל 17, 8 חודשים ו-6 ימים. "או ריי" הגיב על ההישג של אמבה וצייץ בטוויטר: "אם אמבפה ימשיך לשבור את השיאים שלי אני כנראה אצטרך לצחצח את הנעליים שלי מחדש". 

If Kylian keeps equalling my records like this I may have to dust my boots off again… // Se o @KMbappe continuar a igualar os meus records assim, eu vou ter que tirar a poeira das minhas chuteiras novamente…#WorldCupFinalhttps://t.co/GYWfMxPn7p

— Pelé (@Pele) 15 ביולי 2018

התקשורת הצרפתית יצאה מגדרה לאחר השבת גביע העולם למדינה. "ל'הומניטה" הראה את כוכבי הנבחרת עם הכותרת "הראש של הכוכבים" והעיתון "קורייר פיקר" כתב: "זה טירוף". העיתון "ליברסיון" בחר בכותרת "שוב פעם!" והעיתון "Ouest France" פרגן לדשאן כשהראה אותו בשער וכתב לו: "תודה רבה".

 

 

בל'אקיפ צייצו את השער של העיתון היום לעומת זה של 1998, כשצרפת ניצחה את ברזיל בגמר. לפני 20 שנה הם כתבו: "לנצח" והוסיפו: "שום דבר לא יהיה אותו דבר מעכשיו". הכותרת החדשה היא "אושר נצחי" עם תמונת ענק של צרפת חוגגת על כר הדשא בלוז'ניקי. עוד נכתב בעיתון: "הנבחרת המדהימה של דשאן כבשה מחדש את העולם. הם כתבו אגדה משלהם אחרי הרבה תהפוכות במהלך המונדיאל. הזכייה פעם שנייה בתואר ב-20 שנה מאפשרת לצרפת לשבת בראש הכדורגל העולמי לתקופה ארוכה. זה סיפור של חבורת מתלמדים צעירה שהצליחו להעניק לנבחרת קצת יותר מהכישרון של כל אחד מהם. ראינו במוסקבה מחזות שכבר שכחנו מאז 1998. חבורת השחקנים הנפלאה הזאת לא הפסיקה להתמוטט על כר הדשא מרוב חגיגות". 


כמובן שגם ברחבי העולם חגגו עם צרפת. "גארדיין" הבריטי כתב על הדור של צרפת הנוכחית: "דור הזהב" עם תמונה של אמבפה אוחז בגביע. "מארקה" הספרדי הראה בשער את גרייזמן ואמבפה מחזיקים בגביע העולם וכתב: "שני כוכבים".


GUARDIAN SPORT: Golden Generation #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/J1Sk0TYs4N

— Neil Henderson (@hendopolis) 15 ביולי 2018

#LaPortada ¡Dos estrellas! ⭐⭐ pic.twitter.com/13qE5wf26c

— MARCA (@marca) 15 ביולי 2018

תומא למאר אמר: "הרגשתי שנשיא צרפת עמנואל מקרון נמצא בטירוף יותר מאיתנו". שחקני צרפת וכל הצוות אמורים לקבל בונוסים של 30 אחוז מתוך 35.2 מיליון יורו שייכנסו לקופתה. לפי החישוב מדובר ב-9.75 מיליון יורו, כך שכל שחקן יקבל כ-325 אלף יורו. הוריו של קיליאן אמפבה אמרו לנשיא ההתאחדות הצרפתית כי הבן שלהם לא צריך את הכסף ובגיל צעיר כל כך זה יותר מדי דמי כיס עבורו: "הוא בטוח יתרום את הכסף לארגון צדקה. הוא לא ייקח אותו", אמרו.


Le président @EmmanuelMacron a emmené après la victoire des Bleus un soldat blessé au Mali. Formidable geste #FRACROpic.twitter.com/hUtUBpqam7

— Clovis ⭐️⭐️ (@Sivolc) 15 ביולי 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי