מנצ'יני: "לא רוצים לרדת דרג, אבל המטרה היא ליצור נבחרת"

נבחרת איטליה
נבחרת איטליה | Gettyimages

מאמן נבחרת איטליה היה מאוכזב מההפסד 1:0 לפורטוגל: "ידענו מראש שיש בעיה בנבחרת, אחרת היא הייתה עולה למונדיאל". בתקשורת האיטלקית קטלו: "יותר מדי שינויים, פחות מדי רעיונות". צפו בתקציר

(גודל טקסט)
נבחרת איטליה נראית במשבר עמוק ואם מישהו ציפה שרוברטו מנצ'יני יהיה זה שיוציא אותה ממנו אחרי ההדחה במוקדמות המונדיאל, הוא התאכזב בגדול. אחרי שני משחקים רשמיים בליגת האומות בבית של פורטוגל, פולין ואיטליה יש לסקוואדרה אזורה נקודה אחת בלבד לאחר שהפסידה אתמול 1:0 בפורטוגל לנבחרת הצעירה של פרננדו סנטוס ששיחקה בלי כריסטיאנו רונאלדו.


הבעיה העיקרית של איטליה שלא העפילה למונדיאל האחרון היא לא ההפסד אלא העובדה שהיא בקושי נראתה על המגרש. רוברטו מנצ'יני החליף תשעה מתוך 11 השחקנים שפתחו ב-1:1 עם פולין ואף שינה את המערך ל- 4-4-2, אבל זה לא ממש עזר. פורטוגל נראתה טובה בכמה רמות על איטליה, שהתקשתה מאד לייצר מצבי הבקעה, ואוהדיה יכולים להיות מאוד מודאגים. בקצב הזה, איטליה לא תעלה ליורו גם מממשחקי המוקדמות הרגילים. בנוסף, ישנה אפשרות מוחשית שאיטליה תרד לדרג B בליגת האומות אם תסיים אחרונה בבית.


התקשורת האיטלקית תקפה את מנצ'יני. ב"קוריירה דלו ספורט" נכתב: "מנצ'יני הפסיד עם נבחרת ניסיונית ונשארו ספקות גדולים לגבי איכות הכדורגל האיטלקי. ג'יג'יו דונארומה היחיד שהראה איכות בנבחרת ואפשר רק להתנחם ביכולת שלו. אפשר להתעודד רק בגלל שהליגה חוזרת בשבת. היו יותר מדי שינויים בהרכב, אך מעט מדי רעיונות". "טוטוספורט": "סיוט אינסופי לאיטליה. האזורי לא רשמו ניצחון מאז אוקטובר 2017. לא שיחקו, לא כבשו ואין הגנה לנבחרת".


ב"גאזטה דלו ספורט" נכתב: "איטליה עוד לא התעוררה. אנחנו כרגע בדרך לדרג B וסימונה זאזה ואלסיו רומאניולי לא הצליחו להציל אותנו. רק דונארומה מנע הפסד כבד יותר". שוער מילאן נבחר למצטיין באיטליה עם ציון 7.5 ולעומתו צ'ירו אימובילה קיבל רק 4.5 בעיתון, שלא פירגן גם למנצ'יני עם ציון 4.5. אלסיו רומאניולי וזאזה עם ציון 6 היו היחידים הסבירים בנבחרת.

Sulla #Gazzetta in edicola oggi:
⚽ L'Italia non s'è desta. Ci condanna una rete di André Silva ⚽ Mercato, tutti i contratti caldi Fenati, nessuno lo vuole più ⚽ Matuidi, l'intervista esclusiva. E molto altro! pic.twitter.com/VQji5xgpdu

— LaGazzettadelloSport (@Gazzetta_it) September 11, 2018

ב"לה רפובליקה" נכתב: "איטליה עדיין בשלב של בנייה ואנדרה סילבה חלוץ מילאן לשעבר העניש אותנו. למהפכת האימון של מנצ'יני לא היה שום אפקט במגרש. הנבחרת חווה את אחת משעותיה הגרועות ביותר אי פעם". פרט פיקנטי המראה עד כמה הנבחרת לא מגובשת ומנצ'יני משתמש בשחקנים רבים ולא מנוסים הוא שמגן ספאל מנואל לאצרי ערך הופעת בכורה והוא השחקן הראשון מזה 66 שנה מקבוצתו שלבש את מדי הנבחרת האיטלקית.


רוברטו מנצ'יני טען שהחששות שאיטליה בדרך לדרג B בליגת האומות לא מדאיגים אותו: "המטרה שלנו היא ליצור נבחרת טובה שתעלה ליורו 2020 ואם זה אומר שנרד דרג בליגת האומות זה לא אסון אם כי אני לא חושב שזה יקרה. ליגת האומות היא רק אמצעי ולא הדבר החשוב. פורטוגל ניצחה את משחקה הראשון וזה עושה אותה פייבוריטית לסיים ראשונה, אבל הכל עדיין פתוח. אנחנו לא אוהבים להפסיד, אבל חייבים לקחת סיכונים במשחקים האלה. ידענו מראש שיש בעיה בנבחרת, אחרת איטליה הייתה עולה למונדיאל ברוסיה ולא מודחת. נתתי לכמה שחקנים משחקי בכורה בנבחרת והם השאירו רושם לא רע". מנצ'יני הודה שיש חשש שהשינויים שלו בהרכב יגרמו לכך שאיטליה תהיה מועמדת לירידת דרג, אבל הדגיש: "אנחנו לא רוצים שזה יקרה. אנחנו רוצים לשחק נגד הטובות ביותר, אבל המטרה העיקרית היא ליצור נבחרת טובה. צריך זמן לאפשר לצעירים האלה לגדול. אין דרך אחרת".



מנצ'יני. יצליח למצוא פתרון? (Gettyimages)


סימונה זאזה חלוץ הנבחרת וטורינו הודה: "אנחנו זקוקים לכבוש שערים. פורטוגל עדיין אלופת אירופה, אבל היו לנו גם דקות טובות. הבעיה היא שאם אתה לא כובש בסופו של דבר אתה גם סופג". לשאלה אם התגבר על החמצת הפנדל ביורו 2016 נגד גרמניה אמר: "התקשורת מעלה את זה שוב ושוב. זה נושא כאוב עבורי, אבל השארתי מאחורי את כל העלבונות שספגתי וזה עזר ליל להתבגר כאדם ושחקן". צ'ירו אימובילה, שהיה הקפטן בגלל שהוא השחקן עם הכי הרבה הופעות כרגע בנבחרת (33): "יש לנו הרבה צעירים בנבחרת והחלפנו את כל ההרכב מהתיקו נגד פולין. זה נכון שצריך גם לשמוע למה שהמאמן אומר לנו".  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי