צ'ילה הצטרפה למועמדות מדרום אמריקה לאירוח מונדיאל 2030

ועידת פיפ"א על אירוח המונדיאל
ועידת פיפ"א על אירוח המונדיאל | AFP

המדינה שאירחה את גביע העולם ב-1962 רוצה לארח מספר משחקים מהמונדיאל החגיגי שיציין 100 שנה לטורניר הראשון, בצוותא עם ארגנטינה, אורווגאי ופראגוואי. ההצעה המתחרה: אירוח משותף של ספרד, פורטוגל ומרוקו

(גודל טקסט)

מונדיאל 2030 מתוכנן להיות אירוע חגיגי במיוחד, לציון 100 שנה מטורניר גביע העולם הראשון אי פער בכדורגל. המונדיאל הראשון התקיים באורוגוואי, שגם זכתה בו, והתכנון היה לקיים גם את המשחקים של 2030 במדינה הדרום אמריקאית. באוקטובר 2017 הגישה אורוגוואי לפיפ"א בקשה משותפת עם ארגנטינה ופראגוואי לארח את המונדיאל במשותף.

היום (שישי) הודיע נשיא צ'ילה כי הוא הגיע להסכמה עם שלוש המדינות וצ'ילה הצטרפה למועמדות המשותפת של דרום אמריקה. אם אכן ההצעה של ארבע המדינות תתקבל, הדבר יהפוך את פראגוואי למדינה היחידה מביניהן שלא אירחה את המונדיאל קודם לכן. הוא התקיים בארגנטינה ב-1978 ובצ'ילה ב-1962.

על ארגנטינה, אורוגוואי, פראגווי וצ'ילה להמתין להחלטת פיפ"א, שעשויה לא להתקבל אפילו עד 2022. גם המועמדות הנוספת שהוגשה היא של מספר מדינות, כאשר מרוקו – שמועמדותה לארח את מונדיאל 2026 נדחתה – הצטרפה לספרד ופורטוגל בבקשה לארח את גביע העולם אצלן בצוותא. אפשרות נוספת שקיימת היא איחוד של מספר מדינות מאירופה, כאשר יוון, רומניה, סרביה ובולגריה עשויות להגיש מועמדות משותפת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי