הקבוצות באירופה מתנגדות, אך צפוי שינוי באליפות העולם

גביע העולם למועדונים
גביע העולם למועדונים | Gettyimages

מועצת פיפ"א התכנסה ואישרה את ההצעה להגדיל את כמות המשתתפות ל-24 ברוב קולות, כשלמעשה המתנגד היחיד היה נשיא אופ"א. וגם: מדינה נוספת עשויה לארח עם קטאר את מונדיאל 2022, שיכלול 48 נבחרות

(גודל טקסט)

לאחר שהוגרלו משחקי רבע הגמר בליגת האלופות ובליגה האירופית, אתמול (שישי) התכנסה גם מועצת פיפ"א ובין השאר התקבלו שתי החלטות מאוד משמעותיות: הראשונה היא הגדלת אליפות העולם לקבוצות ללא פחות מ-24 קבוצות במקום שבע שמשחקות בו כיום, ובמקביל גם התקבלה ההצעה להגדיל את מונדיאל 2022 ל-48 נבחרות וייתכן שאף תתווסף מארחת לצד קטאר. הכל בכפוף לאישור ההצעות בקונגרס פיפ"א ביוני הקרוב.

תחילה בכל הנוגע לאליפות העולם לקבוצות: כמו מונדיאל 2022, גם גביע העולם למועדונים ישוחק בפורמט של שלושה בתים. בשיטה הקיימת ישנן שבע קבוצות, אלופות שש הפדרציות ומארחת, שמתחרות על התואר, אלא שאתמול קיבלה המועצה את הרעיון להגדיל את התחרות ל-24 קבוצות – כשנשיא אופ"א אלכסנדר צפרין היה המתנגד היחיד.

בעוד בשאר העולם ישמחו לטוורניר שכזה שיכלול את הקבוצות המפוארות ביותר, באירופה גם כך לא מעריכים יתר על המידה את גביע העולם למועדונים ומעדיפים להשאירו מצומצם ככל שניתן. לפי דיווח ב"אס", בקבוצות הגדולות באירופה יש כעס גדול מאוד על קבלת הרעיון – שיש להבהיר שעוד עליו לקבל חותמת רשמית וסופית מקונגרס פיפ"א שיתכנס ביוני הקרוב.


גם ארבע הזוכות האחרונות בליגה האירופית יגיעו לאליפות (Gettyimages)

גביע העולם למועדונים, במתכונת החדשה, אמור להיערך לראשונה בין יוני ליולי 2021, כשבין השאר ישתתפו כל ארבע הזוכות האחרונות של ליגת האלופות והליגה האירופית, כך שבנוסף לשמונה נציגות מאירופה יהיו גם שש מדרום אמריקה, שלוש נציגות מאפריקה, אסיה ומרכז וצפון אמריקה ואחת מאוקיאניה.

באשר למונדיאל בקטאר ב-2022 שצפוי להיערך בין ה-21 בנובמבר ל-18 בדצמבר, זהו כידוע יהיה גביע העולם הראשון אי פעם שייערך באמצע העונה. כאמור גם במונדיאל השיטה תשתנה ו-16 נבחרות שונות ישובצו בכל בית, בסך הכל שלושה בתים שיכללו 48 נבחרות. מכיוון שבפיפ"א לא רוצים להאריך את משך הטורניר, אלא רק להגדיל את כמות המשחקים, עשויה מדינה נוספת לארח עם קטאר בשל הצור ךבשני אצטדיונים נוספים. בינתיים הוזכרו עומאן וכוויית כשתיים שיכולות להצטרף. אפשרות נוספת, כמובן, היא בניית שני מגרשים תוך 30 חודשים – משימה קשה לכל הדעות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי