צפו בתקציר: ברזיל הביסה 0:5 את פרו ועלתה לרבע הגמר

שחקני ברזיל חוגגים
שחקני ברזיל חוגגים | Buda Mendes/Getty Images

חגיגת שערים של הסלסאו, שסיפקה פיצוי לאוהדיה על התיקו המאופס נגד ונצואלה. קאסמירו (12), פירמינו (19), אברטון (32), דני אלבס (53) ו-וויליאן (90) כבשו ונתנו למארחת את המקום הראשון בבית, ז'סוס החמיץ פנדל

(גודל טקסט)

נבחרת ברזיל ספגה שריקות בוז מהקהל שלה לאחר התיקו המאופס נגד ונצואלה, לכן היום (שבת) מארחת הקופה אמריקה עלתה נחושה לתקן את הרושם ועשתה זאת בהצלחה יתרה, עם ניצחון מוחץ 0:5 על פרו. קאסמירו, פירמינו, אברטון, דני אלבס ו-וויליאן כבשו לזכות הברזילאים, שהבטיחו את ראשות בית א' ומחכים כעת ליריבה שלהם ברבע הגמר, שאת זהותה ידעו לאחר שיושלמו המשחקים בבתים המקבילים.

לאחר שקבוצתו לא הצליחה לכבוש במשחק הקודם, צ'יצ'י החליט לעשות שינויים בהרכב ולהוסיף מחץ להתקפה. הכישרון הצעיר של גרמיו, אברטון סוארס, קיבל את ההזדמנות על חשבונו של דויד נרס והחזיר עם שערו השני בטורניר, שהיה לא פחות יפה מהראשון שאותו כבש נגד בוליביה. גם גבריאל ז'סוס נכנס להרכב במקום רישארליסון, אך היה פחות חד, לא הצליח למצוא את המסגרת למרות הזדמנויות טובות ובתוספת הזמן חתם הופעה מאכזבת עם החמצת פנדל.

הסלסאו גמרה את המשחק מוקדם מאוד למעשה, לאחר שהובילה ביתרון של שלושה שערים כבר בדקה ה-32 ובשום שלב בהתמודדות לא הותירה סיכוי לפרואנים, שירדו אל המקום השלישי בבית בעקבות ניצחונה של ונצואלה 1:3 על בוליביה (לצפייה בתקציר לחצו כאן). כעת, נבחרתו של ריקרדו גארקה תיאלץ להמתין לתוצאות בשאר הבתים על מנת לדעת אם היא תעפיל לשלב הבא.



הברזילאים חוגגים את השער של קאסמירו (Alexandre Schneider/Getty Images)
חזרו לעצמם. הברזילאים חוגגים את השער של קאסמירו (Alexandre Schneider/Getty Images)


מהלך המשחק
ברזיל עלתה ליתרון מוקדם בדקה ה-12. כדור קרן הגיע לתיאגו סילבה, הבלם המשיך בראשו ובתוך הערבוביה ברחבה, קאסמירו כבש את הראשון של הסלסאו. שבע דקות לאחר מכן, פדרו גאז'סה ביצע טעות קשה כשאפשר לרוברטו פירמינו לחסום את הבעיטה שלו וחלוץ ליברפול הכפיל את היתרון. בדקה ה-32, אברטון הצדיק את הקרדיט שקיבל ממאמנו והמשיך את החגיגה, עם מהלך נהדר שבו התחיל מאגף שמאל וחתך לאמצע על מנת לבעוט שטוח מחוץ לרחבה אל הפינה התחתונה של המסגרת.


בדקה ה-39 גבריאל ז'סוס קיבל הזדמנות נהדרת לכבוש את הרביעי כשפיליפה לואיז מצא אותו ברחבה עם מסירת עומק מצוינת, אבל החלוץ בעט רע אל מחוץ למסגרת. דקה לסיום המחצית מיגל טראוקו הגיע להזדמנות הראשונה של פרו, אך הבעיטה שלו נעצרה על ידי אליסון שהדף לקרן.


פירמינו חוגג את השער השני של ברזיל (Alexandre Schneider/Getty Images)
פירמינו חוגג את השער השני של ברזיל (Alexandre Schneider/Getty Images)


אדיסון פלורס החליף את יוטון בצד של פרו בפתיחת המחצית השנייה, שגם אליה עלתה ברזיל עם תיאבון גדול. דני אלבס החל מהלך באגף ימין שבו ביצע דאבל פס עם ארתור ואז אחד נוסף עם פירמינו ובסיום ההתקפה האדירה המגן בעט אל החיבורים את השער הרביעי בדקה ה-53. שתי דקות לאחר מכן, כריסטופר גונסאלס היה החילוף השני של ריקרדו גארקה והחליף פאולו גררו.


גם צ'יצ'י ביצע שני חילופים, בראשון אלכס סנדרו נכנס לאגף שמאל של ההגנה במקום פיליפה לואיז (57) ובשני קשרה של נאפולי, אלן, החליף את קאסמירו. ז'סוס ניסה להצטרף לרשימת המבקיעים פעם נוספת בדקה ה-75, אבל הבעיטה שלו נעצרה בידיים של גאז'סה.


הצדיק את הקרדיט שקיבל מצ'יצ'י. אברטון סוארס (Alexandre Schneider/Getty Images)
הצדיק את הקרדיט שקיבל מצ'יצ'י. אברטון סוארס (Alexandre Schneider/Getty Images)


וויליאן נכנס במקומו של פיליפה קוטיניו 13 דקות לסיום ובדקה ה-90 הוא הבקיע את השער החמישי המרהיב, כששלח טיל מדויק מהפינה השמאלית של הרחבה לרשת הפרואנית. גבריאל ז'סוס קיבל הזדמנות פז לספק אקורד סיום מצוין לזכות ברזיל כשסחט פנדל בתוספת הזמן, אבל זה לא היה הערב של חלוץ מנצ'סטר סיטי והבעיטה שלו נהדפה על ידי גאז'סה. בסיום כאמור, 0:5 לברזיל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי