צפו בתקציר: ברזיל בחצי הגמר לאחר 3:4 על פרגוואי בדו קרב פנדלים

גבריאל ז'סוס
גבריאל ז'סוס | Buda Mendes/Getty Images

המארחת לא השכילה למצוא את הרשת על אף יתרון מספרי בחצי השעה האחרונה, אך בניגוד למשחקי הקופה אמריקה ב-2011 וב-2015, גבריאל ז'סוס כבש את הבעיטה המכרעת והבטיח את הכרטיס לשלב הבא - שם עשויה לחכות ארגנטינה

(גודל טקסט)

ברזיל הודחה מהקופה אמריקה ב-2011 לאחר דו קרב פנדלים מול פרגוואי. זה קרה לסלסאו גם ארבע שנים אחר כך, ב-2015, שוב מול אותה פרגוואי ופעם נוספת בדו קרב מהנקודה הלבנה. הלילה (בין חמישי לשישי) הגיעה נקמת הצהובים כחולים, כאשר בקופה אמריקה גרסת 2019, תחרות שגם נערכת בברזיל, הם הצליחו לשרוד את המותחן ובתום 90 דקות ללא שערים, ניצחו 3:4 בדו קרב מהנקודה הנקודה והשיגו את הכרטיס הראשון לחצי הגמר.

למי מכם שלא ידע, בקופה אמריקה מוותרים על ההארכה ובמקרה של 90 דקות ללא הכרעה עוברים היישר לדו קרב פנדלים. כך מצאה את עצמה ברזיל שוב מחפשת את הדרך להכניע את פרגוואי, אחרי 90 דקות הגנתיות במיוחד מצד היריבה שהצליחה לשמור על שער נקי, עד שהצלה נפלאה של אליסון כבר בבעיטה הראשונה מהנקודה הלבנה והמון מזל בסיוע דרליס גונסאלס ששלח את הפנדל החמישי והאחרון החוצה, אפשרו לגבריאל ז'סוס לכפר על החמצת הפנדל ב-0:5 על פרו במשחק האחרון של שלב הבתים ולהכריע את ההתמודדות. זה הסתיים ב-3:4 לברזיל, כשהיחיד בסלסאו שבעט החוצה היה רוברטו פירמינו, שפספס את המסגרת בגדול בבעיטה מאוד לא אופיינית.

ברזיל נאלצה להסתדר במשחק ללא קאסמירו המוצהב ובלי רישארליסון שחלה בחזרת וספק גדול אם ישוב לשחק בקופה אמריקה, אבל בעוד הפעם הציגה יכולת לא רעה ונתקלה בחומה בצורה על ידי הפרגוואים, נראה שבכל זאת הלחץ כמעט הכניע את הסלסאו – שחקני ברזיל אמנם הפעילו מכבש לחצים על השער הפרגוואי והכדורים שרקו ליד קורות השער, אבל במבחן התוצאה הכדור פשוט לא נכנס במשך 90 דקות. 


אנחת רווחה ענקית בפורטו אלגרה (Lucas Uebel/Getty Images)

גם העובדה שפרגוואי נותרה ב-10 שחקנים בחצי השעה האחרונה לא סייעה לברזיל. פירמינו הוכשל ברחבה והשופט פסק על פנדל לזכות ברזיל, אלא שבסיוע ה-VAR שינה את החלטתו, הורה על כדור חופשי מחוץ לרחבה, ובכל זאת שלף את הכרטיס האדום לבלם פביאן בלבואנה. בסופו של דבר, למרות הכל, ברזיל השיגה את נקמתה על פרגוואי, העפילה לחצי הגמר וכעת תמתין ליריבתה בשלב ארבע האחרונות – המנצחת הערב בין ונצואלה לארגנטינה (החל מ-21:45, ישיר בספורט4).



אליסון לאחר הפנדל ששלח דרליס גונסאלס החוצה (RAUL ARBOLEDA/AFP/Getty Images)


הסלסאו עם הכרטיס לחצי הגמר (LUIS ACOSTA/AFP/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי