צ'יצ'י: "זה אבסורד", גבריאל ז'סוס: "הפעם הרגשתי בטוח בעצמי"

גבריאל ז'סוס
גבריאל ז'סוס | LUIS ACOSTA/AFP/Getty Images

אחרי 3:4 על פרגוואי בתום מותחן מהנקודה הלבנה, מאמן נבחרת ברזיל האשים ביכולת גם את כר הדשא בפורטו אלגרה והחל לחשוב על היריבה הפוטנציאלית בחצי הגמר: "ליאו מסי הטוב בעולם". אליסון: "צעד נוסף בדרך למטרה"

(גודל טקסט)

אין נבחרת בהיסטוריית הקופה אמריקה שהשתתפה ביותר התמודדויות מהנקודה הלבנה מאשר ברזיל. למזלה הגדול של הסלסאו, ברבע הגמר הלילה נגד פרגוואי היא יצאה עם ידה על העליונה, העלתה את מאזנה לחמישה ניצחונות מול ארבעה הפסדים בפנדלים והבטיחה את הכרטיס לחצי הגמר. הערב (החל מ-21:45 בספורט4), נגלה אם היא תפגוש את ונצואלה או שאולי את היריבה הגדולה והמושבעת ארגנטינה.

קשה היה שלא להרגיש את הלחץ בפורטו אלגרה ב-90 הדקות נגד פרגוואי, בוודאי כשהגיעה שריקת הסיום ששלחה את הצדדים לדו קרב מהנקודה הלבנה בתום 90 דקות. ברזיל כבר הודחה על ידי פרגוואי מהקופה אמריקה גם ב-2011 וגם ב-2015, אלא שמעבר לנקמה שהיא חיפשה, הדחה דווקא בטורניר אותו היא מארחת, בוודאי אם זה היה קורה בפעם השלישית מול פרגוואי תוך שמונה שנים, לא הייתה עוברת בשתיקה.

פרגוואי נותרה ב-10 שחקנים כבר מהדקה ה-58, אבל הכדורים פשוט חלפו ליד קורת השער הפרגוואי ולא נכנסו לשחקני ברזיל שהחמיצו בזה אחר זה. ההחמצה הגדולה מכולן הייתה של רוברטו פירמינו, שבמהלך דו קרב הפנדלים כלל לא מצא את המסגרת, אבל למזלו אליסון הדף פנדל, גם דרליס גונסאלס בעט החוצה ומבחינת מארחת הקופה סוף טוב הכל טוב.

גבריאל ז'סוס, מי שבמשחק האחרון של שלב הבתים, ב-0:5 על פרו, החמיץ פנדל, תיקן הלילה כאשר כבש את הבעיטה החמישית והמכרעת: "הייתי מאוכזב ועצוב אחרי שהחמצתי, לא בעטתי אז בדרך שאני יודע. זה מאוד תסכל אותי. כשניגש אלי היום שאבייר (עוזר המאמן של צ'יצ'י), אמרתי לו שאני מתכוון לבעוט ושאני מרגיש בטוח בעצמי. ניצחתי את זה בדרך שלי. נגד פרו לא הסתכלתי על השוער בזמן הבעיטה, אבל הפעם הסתכלתי עליו, הייתי רגוע, קר רוח וכשראיתי אותו לוקח את הפינה השמאלית, בעטתי ימינה".


הכריע את ההתמודדות. גבריאל ז'סוס (RAUL ARBOLEDA/AFP/Getty Images)

גם קשר גרמיו, אברטון, אחד ממצטייני ברזיל עד כה בטורניר, החמיא לחלוץ מנצ'סטר סיטי שלמעשה עדיין מחפש שער רשמי ראשון בקופה: "אני מאוד שמח בשבילו. במשחק הקודם הוא החמיץ פנדל והיום הוא ניצח עבורנו את המשחק".

למרות החגיגות בברזיל, הועברה גם לא מעט ביקורת על כך שבפעם השנייה בקופה אמריקה לא השכילו שחקניו של צ'יצ'י להבקיע ושבמזל גדול הם שרדו את המותחן מהנקודה הלבנה בדרך לחצי הגמר, שם עשויה להמתין ארגנטינה. צ'יצ'י נשאל במסיבת העיתונאים לאחר המשחק על חוסר המחץ מול השער ותירץ: "זה אבסורד שברמות כל כך גבוהות אנחנו משחקים על כזה כר הדשא. השחקנים צריכים לגעת בכדור שלוש פעמים בשביל להתחיל מהלך. זה פשוט אבסורד".

על יכולת שחקניו: "אתה יכול לשלוט במשחק, אבל זה לא מבטיח לך כלום. לקחנו סיכון בסוף והגענו להמון הזדמנויות, אבל היה חסר לנו דיוק, כדורים נחסמו והגענו לסיטואציה שפשוט ניסינו הכל. אלה החיים. הייתי גם שמח לתנאים יותר טובים בכל הנוגע למגרשים, זה היה מאפשר לנבחרת להיראות טוב יותר".


תלונות קשות על כר הדשא מצד מאמן הסלסאו (LUIS ACOSTA/AFP/Getty Images)

אם הוא מחכה למפגש נגד ארגטינה: "זו נבחרת עם יכולות טכניות יוצאות מן הכלל, זה אתגר גדול לכל נבחרת להתמודד מול השחקן הכי טוב בעולם. אין עוררין לגבי ליאו מסי".


אם היה מתפטר במקרה של הדחה:
"אם לא הייתי זוכה בתואר עם וראנופוליס אז הייתי עוזב, אומר תודה רבה ונפרד. גם מקאשיאס הייתי נפרד אם לא הייתי זוכה. גם דלתות לא היו נפתחות בפניי אם לא הייתי זוכה עם גרמיו ולא הייתי אלוף עולם עם קורינתיאנס אם הייתי מודח. אם ואם, זה הכל תלוי בסיטואציה".

אליסון, שוער ליברפול ששוב הצטיין ברגע האמת והדף כבר את הפנדל הראשון בדו קרב, הצהיר: "דרום אמריקה אוהבת כדורגל כמו שלנו ועכשיו עשינו צעד נוסף בדרך למטרה – לזכות בקופה אמריקה. שיחקנו טוב מאוד והגיע לנו לעלות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי